Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers

Mededelingen

Digitale TV - Irdeto ontvangers Alles over Irdeto Digitale ontvangers en TV's zoals in gebruik bij Ziggo, Delta, CAIW, Rekam en Kabel Noord

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 september 2009, 19:54   #1
taxi
Junior Member

taxi's schermafbeelding
Standaard digitaal kijken op media pc

Hi

Ik heb een HP media centre pc en ik wil graag digitaal de tv in mijn media pc bekijken omdat net 5 en sommige andere zenders analoog erg storen.
Ik heb een splitter en extra antenne die ik kan aansluiten op mijn samsung DCB-9401R digi kastje maar moet ik ook nog een scartkabel gebruiken want mijn pc staat aan de andere kant van de kamer
taxi is offline  
Oud 20 september 2009, 22:28   #2
GolfTouch
Senior Member

GolfTouch's schermafbeelding
Standaard

Wil je als ik het goed begrijp dus wat je met je Samsung 9401 kijkt opnemen op je Mediacenter?
Heb je een tv-tuner in je mediacenter zitten?

Wat heb je voor ontvanger in je mediacenter zitten?

Je analoge signaal is dus slecht maar digitaal wel goed? Ligt het niet aan je bekabeling, plitters, stekkers, etc wat je gebruikt?
Lijkt mij een aansluitprobleem bij je thuis.
Oud 20 september 2009, 22:40   #3
taxi
Junior Member

taxi's schermafbeelding
Standaard

Ik heb een pc met ingebouwde tv (HP media center m7290) maar de analoge ontvangst is bij sommige zenders met storing.

Digitaal heb ik het nog niet uitgeprobeerd - ik wil juist weten of ik daar een scartkabel voor nodig heb voordat ik van alles ga uitproberen en veranderen
taxi is offline  
Oud 20 september 2009, 23:04   #4
GolfTouch
Senior Member

GolfTouch's schermafbeelding
Standaard

Via scart vanuit je Samsung decoder zal het signaal nooit digitaal komen maar analoog. Uiteraard zal de kwaliteit wel beter zijn dan analoog via de kabelingang van je mediacenter.
Je mediacenter heeft een composiet ingang welke ook analoog is. Net zoals de audio-ingangen.

Misschien zou je kunnen gaan voor een dvb-c tuner in je mediacenter.
Of een PVR zoals bv de Humax 5050, Humax 9200, Samsung P850. Cisco, etc.

Heb je al gekeken naar je bekabeling cq aansluitingen zoals in mijn eerdere reactie stond?
Oud 20 september 2009, 23:14   #5
taxi
Junior Member

taxi's schermafbeelding
Standaard

Ik ben wel enigszins technisch maar hetgeen je nu vraagt zal ik ff moeten uitzoeken. Ik ga nou richting bed dus dat zal morgenavond pas weer worden
taxi is offline  
Oud 21 september 2009, 17:07   #6
taxi
Junior Member

taxi's schermafbeelding
Standaard

heb eerst eens gekeken wat er bedoelt wordt met dvb-c tuner ed. - moet dat aan gaan schaffen en daar moet ik ff over nadenken of ik dat allemaal wel wil - in ieder geval bedankt voor het meedenken
taxi is offline  
Oud 22 september 2009, 09:02   #7
Plantje
Senior Member

Plantje's schermafbeelding
Standaard

Maar wat je wil kan ook! (Althans, zo heb ik het altijd begrepen...)

Je kunt de scart die vanuit je settopbox komt splitsen... dan kun je met een composiet kabel het beeld naar je media center sturen. Daarnaast kun je het geluid naar je geluidskaart van je media center sturen.

Vervolgens kun je een IR extender kabeltje aan de ontvanger van de afstandsbediening van je mediacenter koppelen en dat voor je settopbox plakken.

Ik heb begrepen, dat media center hier mee overweg kan. Je kunt dan bijvoorbeeld in media center een programma telkens laten opnemen via EPG. Daarop zal media center op de gezette tijden een "zap" signaal naar je STB sturen en de boel gaan opnemen.

Als je het echt goed wil doen koppel je een Anysee tuner aan je media center. Dan ben je in één keer klaar. Maar ook € 149,- armer!
Bovenstaande kun je gewoon zonder al te veel kosten proberen. Maar het kan wel wat geklooi zijn.

Meer informatie over dit soort zaken kun je ook vinden op www.degroeneknop.nl
Plantje is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten