Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Mededelingen

Philips Nieuws, vragen en opmerkingen over Philips CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 september 2009, 11:52
TomF's schermafbeelding
TomF TomF is offline
Senior Member

DTV: 1x Philips 40PFL8007K/12 en 2x Philips 32PFL7404H/12
Standaard

Hebben jullie de TV eerst helemaal uitgeschakeld en een paar minuten gewacht?
En pas daarna de CAM module erin?
Oud 27 september 2009, 12:49
kasteleman's schermafbeelding
kasteleman kasteleman is offline
Junior Member

Standaard

Nee, ik niet.
Heb eerst de zenders compleet opnieuw geinstalleerd bij mijn 37 inch 9604, zonder cam erin. Daarna gewoon onmiddelijk terwijl TV nog aan stond de cam incl de smartcard erin gestopt. Liep toen in nog geen minuut door de 5 stappen heen en kon toen onmiddelijk digitaal kijken.
Oud 27 september 2009, 12:53
Jackson's schermafbeelding
Jackson Jackson is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: CAM CI+
Standaard

Nee nog niet.

Ga ik straks even proberen.

Moet ik dan eerst de zenders installeren zonder module erin?
TV uit paar min en dan de module er pas in?
Oud 27 september 2009, 14:42
tijdens's schermafbeelding
tijdens tijdens is offline
Junior Member

DTV: Humax iHDR-5050C
Talking Philips 32PFL9604-12H werkt!

Afgelopen zaterdag 26/9 een Philips LCD TV gekocht bij BCC in de Makado in Beek, met een Ziggo CI+ CAM.

Zenders zoeken OK, zowel digitaal als analoog, maar alleen analoog beeld, en digitaal alleen beeld op Ned1 en Ziggo en zenderoverzicht kanaal.

Oorzaak bleek authenticatie probleem met de Ziggo CI+ CAM, bleef hangen in stap 1... Philips helpdesk bevestigde zaterdag het probleem en had geen oplossing. Ziggo helpdesk had nog nooit van een probleem met Philips toestellen in combinatie met CI+ gehoord (...?), en had ook geen oplossing.

Bijna besloten om het toestel dan maar terug te brengen, maar gelukkig net op tijd een software update ontdekt op de Philips support site http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...&slg=nl&scy=NL .

De nieuwe software versie 000.026.058.005 werd gereleased op 25/9/09!

Meteen op een USB stick gekopieerd, in de TV gestoken, update begint vanzelf, toestel reboot door één keer op uit te drukken op de remote control. Daarna de digital kanalen opnieuw laten zoeken.

Alle digitale kanalen werken nu perfect met de Ziggo CI+ CAM, postcode 6212, philips 32pfl9604.

Ned 1HD ,2HD en 3HD staan nu ook meteen op kanaal 1, 2 en 3.

Bedankt Philips!!
Oud 27 september 2009, 16:41
Jackson's schermafbeelding
Jackson Jackson is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: CAM CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kasteleman Bekijk bericht
Nee, ik niet.
Heb eerst de zenders compleet opnieuw geinstalleerd bij mijn 37 inch 9604, zonder cam erin. Daarna gewoon onmiddelijk terwijl TV nog aan stond de cam incl de smartcard erin gestopt. Liep toen in nog geen minuut door de 5 stappen heen en kon toen onmiddelijk digitaal kijken.

Ik heb het net op precies dezelde zoals jij hier beschrijft. Maar na het, zonder de CAM CI+ erin, de zenders te hebben geinstalleerd. Deed ik de module erin maar er gebeurde niets op de tv.
Oud 27 september 2009, 20:55
kasteleman's schermafbeelding
kasteleman kasteleman is offline
Junior Member

Standaard

Heb je de cam er goed ingestopt? Had hem eerst ook niet ver genoeg gedrukt. Je moet eerst ff wat weerstand voelen en dan voel je dat ie goed zit. oh ja, denk er wel om om de smartcard andersom dan in de gebruiksaanwijzing staat erin te stoppen.
Oud 27 september 2009, 21:17
Tommie33's schermafbeelding
Tommie33 Tommie33 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tijdens Bekijk bericht
Afgelopen zaterdag 26/9 een Philips LCD TV gekocht bij BCC in de Makado in Beek, met een Ziggo CI+ CAM.

Zenders zoeken OK, zowel digitaal als analoog, maar alleen analoog beeld, en digitaal alleen beeld op Ned1 en Ziggo en zenderoverzicht kanaal.

Oorzaak bleek authenticatie probleem met de Ziggo CI+ CAM, bleef hangen in stap 1... Philips helpdesk bevestigde zaterdag het probleem en had geen oplossing. Ziggo helpdesk had nog nooit van een probleem met Philips toestellen in combinatie met CI+ gehoord (...?), en had ook geen oplossing.

Bijna besloten om het toestel dan maar terug te brengen, maar gelukkig net op tijd een software update ontdekt op de Philips support site http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...&slg=nl&scy=NL .

De nieuwe software versie 000.026.058.005 werd gereleased op 25/9/09!

Meteen op een USB stick gekopieerd, in de TV gestoken, update begint vanzelf, toestel reboot door één keer op uit te drukken op de remote control. Daarna de digital kanalen opnieuw laten zoeken.

Alle digitale kanalen werken nu perfect met de Ziggo CI+ CAM, postcode 6212, philips 32pfl9604.

Ned 1HD ,2HD en 3HD staan nu ook meteen op kanaal 1, 2 en 3.

Bedankt Philips!!
ALs je eerst hier had gelezen dan had je dat allemaal gelijk geweten ;-)
Oud 27 september 2009, 23:00
schummie's schermafbeelding
schummie schummie is offline
Junior Member

Standaard 37PFL5604H/12 met CI+ werkt.

Mijn Philips 37PFL5604H/12 werkt prima met de gisteren aangeschafte CI+ module met Smartcart bij It's.
Heb eerst wel de laatste software update van de Philips site gehaald.
Wel even goed kijken om de Smartcard juist in de module te doen. De handleiding is niet duidelijk op dit punt. Als je echter aan de zijkant in de module kijkt, zie je de contacten die de chip op de Smartcard moeten raken. De module zelf kan maar op 1 manier de televisie in. De rest volgens de handleiding van Ziggo en Philips. Ik heb alle zenders. Het enige is dat ik niet op alle kanalen teletext heb. Even wachten op de volgende update.
Mijn serienummer is: VNIE0925022004.
Meer dan tevreden met de beeldkwaliteit. De normale digitale kanalen al veel beter dan voorheen via analoge kabel. De HD zenders op het niveau wat je altijd in de verschillende winkels krijgt vooorgeschoteld. Wat mij betreft het wachten waard. Alles via één afstandbediening, en geen aparte decoder in een lelijk kastje.
Oud 28 september 2009, 08:50
TNG's schermafbeelding
TNG TNG is offline
Member

DTV: Philips 42pfl9664H + Smit CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomF Bekijk bericht
@TNG

Bij mij doet ie dat niet, maar ik gok dat jouw TV het na een nachtje in standby beter zal doen.
Althans, de eerste dag kreeg ik nog heel vaak een foutmelding (van de CAM module zelf) dat ik geen recht had om de zender te bekijken.
Dat was de volgende dag niet meer zo.
(Het klinkt als een kwestie met geldige certificaatjes)
Je hebt gelijk gehad, het werkt nu stukken beter en hij doorloopt niet meer elke keer het authenticatieproces.

Wel wat bevindingen met die nieuwe CAM, weet niet of iemand dit ook al heeft gemeld of meegemaakt?

- TV opstarten duurt een stuk langer. Komt dit doordat de CAM op de achtergrond toch een authenticatie proces uitvoert?
- Het menu van mijn TV (9664) lijkt ineens een stuk trager? Als ik met de ronde knop door het menu navigeer gaat het veel langzamer dan voorheen?
- Soms krijg ik tijdens het tv kijken ineens een seconde 'blokjes' door het beeld. Dit is niet vaak en erg kort, maar het is wel irritant. Voorheen met de humax had ik dit niet.

Voor de rest werkt het, op de bekende perikelen zoals teletekst na, allemaal erg goed. Wat mij betreft moet philips deze update ook zo snel mogelijk beschikbaar maken voor de andere modellen, zodat iedereen in ieder geval een werkende CAM heeft. Daarna is het tijd voor het z.s.m. oplossen van de (bovenstaande) kinderziektes en Ziggo certificering.
Oud 28 september 2009, 08:59
nlrb's schermafbeelding
nlrb nlrb is offline
Senior Member

DTV: 32pfl9604/37pfl8404 met Neotion CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TNG Bekijk bericht
- TV opstarten duurt een stuk langer. Komt dit doordat de CAM op de achtergrond toch een authenticatie proces uitvoert?
Klopt.
Citaat:
- Het menu van mijn TV (9664) lijkt ineens een stuk trager? Als ik met de ronde knop door het menu navigeer gaat het veel langzamer dan voorheen?
Volgens mij is het menu alleen bij HD kanalen trager.
Citaat:
- Soms krijg ik tijdens het tv kijken ineens een seconde 'blokjes' door het beeld. Dit is niet vaak en erg kort, maar het is wel irritant. Voorheen met de humax had ik dit niet.
Dat is herkenbaar.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Philips

Labels
32pfl9604, ci+, philips, ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten