Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 september 2009, 15:02
Richard.b's schermafbeelding
Richard.b Richard.b is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 20 september 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 3
Standaard met windows vista geen internet

Ik heb een "oude" computer met windows xp, daar werkt alles prima.
Nu heb ik een nieuwe computer gekocht met windows vista. (een acer aspire r3600. met deze computer kom ik dus gewoon NIET op internet, wat ik ook doe.

Meerdere malen met ziggo gebeld, je word gewoon afgescheept! het lijkt wel alsof ze je niet willen helpen!

misschien kan iemand op dit forum mij helpen? hoe krijg ik met windows vista het internet goed werkend?

alle kabels zijn uiteraard goed aangesloten, modem gereset enz. enz. nog steeds niets!
  #2  
Oud 20 september 2009, 15:37
vinnie-terranova's schermafbeelding
vinnie-terranova vinnie-terranova is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: (Oude) Ziggo-gebied
Ziggo Internet: Alles-in-1 "Horizon connect & play Max''
DTV: Horizonbox
Berichten: 955
Standaard

zoals jezelf aangeeft mankeert er niets aan je verbinding (anders kun je onder XP ook niet internetten)
Omdat vista net even ies anders omgaat met de standaard verbindingen en beveiligingen daarvan. ligt dit probleem hoogstwaarschijnlijk aan een instelling van vista. Heb je wel verbinding met je router en/of direct op modem?
__________________
Greetz Vinnie
ZIGGO IS HET
@HOME BLIJVEN WE
  #3  
Oud 20 september 2009, 15:43
Richard.b's schermafbeelding
Richard.b Richard.b is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 20 september 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 3
Standaard

ja heb ik wel, alleen lokaal geeft die aan
  #4  
Oud 20 september 2009, 18:37
meermeer's schermafbeelding
meermeer meermeer is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Locatie: Regio Alkmaar
Ziggo Internet: 50/5
Berichten: 238
Standaard

Weliicht stomme vraag. Maar sluit je eerst de XP pc aan en dan de vista PC? (gewoon rechtstreeks op de modem)

Zo ja, dan moet je de modem weleerst even een tijdje uitzetten, en dan weer opstarten....
  #5  
Oud 20 september 2009, 18:44
HetBiggie's schermafbeelding
HetBiggie HetBiggie is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 6 juni 2009
Locatie: Tilburg / @Home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / Ubee EVM3200 / Linksys WRT320N
DTV: Humax iHDR5050c / Samsung DCB-B270R
Berichten: 10
Standaard

Aangezien je met je XP PC wel op internet komt en met je Vista PC niet, zal het zoals vinnie al zegt toch een instelling zijn op je Vista PC. Ziggo kan hier niks aan doen, het is natuurlijk geen Microsoft helpdesk. Persoonlijk vind ik het dan ook onterecht om Ziggo te beschuldigen van afschepen.

Maar goed, over naar het oplossen van je probleem:
Heb je een router waar je PC op zit aangesloten, of sluit je hem rechtstreeks aan op het modem van Ziggo?
Als je een router gebruikt: maakt je PC draadloos verbinding of zit deze met UTP-kabel aangesloten?
  #6  
Oud 20 september 2009, 18:51
Richard.b's schermafbeelding
Richard.b Richard.b is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 20 september 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 3
Standaard

ik sluit hem rechtstreeks aan op het modem van Ziggo.
  #7  
Oud 20 september 2009, 20:40
meermeer's schermafbeelding
meermeer meermeer is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Locatie: Regio Alkmaar
Ziggo Internet: 50/5
Berichten: 238
Standaard

JA, en heb je mijn bericht ook gelezen? Dat je daarna de modem even UITzet en daarna weer aan? Hij krijgt gewoon geen IP omdat het macadres van je netwerkkaart niet herkent wordt,.,.

Dat advies had de HD ook wel kunnen geven. Maar dat ligt dus niet echt aan Ziggo...

Vraag me wel af als ze dit advies geeneens kunnen geven wat de HD dan wel doet
  #8  
Oud 21 september 2009, 16:35
Migo's schermafbeelding
Migo Migo is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Locatie: Hoogeveen
Ziggo Internet: Alles-In-Een Plus
Berichten: 3
Standaard

Ik heb eenzelfde soort probleem eens op kunnen lossen door bij eigenschappen van je verbinding een statisch ip-adres en handmatig de DNS-servers in te stellen. De moeite waard om eens te proberen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl