Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 september 2009, 12:56
nagienagie's schermafbeelding
nagienagie nagienagie is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z2
Standaard verplaatsen aansluitkastje

Hallo,
Tussen mij en de buren staat een grijs kastje van Ziggo waar alle aansluitingen in zitten van de straat.
Maar dat ding staat in de weg omdat wij van 2 opritten één willen maken.
Mijn vraag is:
1. Hoe heet zo'n kastje.
2. waar moet ik zijn om dat ding verplaatst te krijgen.??

bedankt voor jullie reactie...
Oud 20 september 2009, 14:38
BenJ's schermafbeelding
BenJ BenJ is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Plus - Arris702
DTV: Panasonic TU-DC40RD
Standaard

Een antwoord heb ik niet zo voor de hand. Wat ik me wel afvraag of die "kast" op particuliere of op gemeentegrond staat. Iemand moet toestemming hebben verleend om die kast daar neer te zetten. Dus zal het zaak zijn om 2 partijen te benaderen.

Laatst gewijzigd door BenJ; 20 september 2009 om 15:02
Oud 20 september 2009, 14:48
Unknown's schermafbeelding
Unknown Unknown is offline
Senior Member

Ziggo Internet: RTV + Z3 - WebStar
DTV: Geen
Standaard

Zo'n 'kastje' heet een eindversterker.

Over het algemeen is het een hele kostbare onderneming om een eindversterker te (laten) verplaatsen. Dit wordt dan ook vaak niet gedaan tenzij hier een hele goede reden voor is.
Oud 20 september 2009, 15:16
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unknown Bekijk bericht
Zo'n 'kastje' heet een eindversterker.

Over het algemeen is het een hele kostbare onderneming om een eindversterker te (laten) verplaatsen. Dit wordt dan ook vaak niet gedaan tenzij hier een hele goede reden voor is.
Lijkt me een hele kostbare onderneming,want je moet alle bekabeling verlengen en dat betekent ook dat mensen zonder tv gaan zitten.
Het is geen kwestie van, hallo Ziggo,verplaats eens ff.
Van 2 opritten 1 maken is niet van zo'n maatschappelijk belang dat er even een wijk/straatkast voor verplaatst gaat worden.
Verlengen betekent ook dat er koppelingen moeten worden gemaakt ( geeft demping) en dat in het slechtste geval ook versterkers opnieuw ingeregeld moeten worden.
Als het gemeente grond is,maak je geen schijn van kans.
Is het eigen grond dan ligt het er aan hoe lang dat kastje er al staat en gedoogd is,en het zelf zo maar weghalen.. ik vrees dat dit kastje gewoon blijft staan tenzij topic starter diep in de beurs wil tasten.
Oud 20 september 2009, 23:44
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Zulke zaken staan ook vaak in koopaktes omschreven. Net zoals elektrakastjes en aanduidingsborden (gas, water, straatnaam, etc).

Zou zelfs nog wel eens een juridische kwestie kunnen gaan worden om deze te kunnen/mogen verplaatsen. Ongeacht deze op gemeente- of privegrond staat.

Laat je eerst goed informeren bij gemeente en kadaster voordat je verdere stappen wilt gaan ondernemen.
Oud 21 september 2009, 01:59
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

Een verzoek tot verplaatsen kan via de klantenservice worden ingediend.

Hoe het financieel afgehandeld wordt weet ik niet, maar het lijkt me in dit geval niet vreemd wanneer deze aan de aanvrager berekend worden. Gemiddeld 'hangen' er 24 huizen aan zo'n versterker. In het slechtste geval zullen dus 25 kabels (24 klanten plus de aanvoerkabel) verlegd moeten worden. Het zou me niet verbazen als daar twee man een dag mee bezig zijn. Dat gaat dus al snel honderden euro's kosten.
Oud 21 september 2009, 17:42
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Ik denk dat het eerste punt om uit te zoeken is of de eindversterker op gemeentegrond of op prive grond staat.

Staat de eindversterker op gemeente grond, dan kon het weleens heel erg lastig gaan worden, ter eerste omdat je er zelf geen zeggenschap over hebt (is immers niet je eigen grond), maar ook omdat je dan een gemeente in beweging zult moeten gaan krijgen om de eindversterker te gaan laten verplaatsen. Over de kosten daarvoor zul je dan ook nog moeten gaan bakkeleien met de gemeente, maar die zullen de rekening zeer waarschijnlijk wel bij de aanvrager gaan neerleggen (als ze er al aan mee willen werken).

Staat de eindversterker op eigen grond? Dan is het uitzoeken of daar iets van in de koopakte opgenomen is, en aan de hand daarvan kun je aktie nemen.

In beide gevallen, het gaat waarschijnlijk een erg prijzige verhuizing worden. Eigenlijk denk ik dat de eerste vraag moet zijn, hoeveel hebben we er voor over om de eindversterker te laten verplaatsen.

1 eindversterker kan maximaal 48 huishoudens "voeden", maar Tja geeft aan dat het er gemiddels 24 zijn + de aanvoerkabel. Ten eerste moet de kast uitgegraven en opnieuw geplaatst worden. Daarnaast zullen er een aantal kabels ingekort cq verlengd moeten worden, ofwel, de stoep zal ook open moeten. Een monteur kost gauw een 60/uur, en ik denk dat 2 monteurs hier een dag mee bezig zullen zijn. dat is 2 x 8 x 60 = 960
Dan zullen de materiaal kosten er nog overheen komen, en als er bv een graafmachine bij nodig is zal dit ook nog extra kosten met zich mee brengen.

Dus je bent denk ik gauw een 1200-1500 euro kwijt, kan natuurlijk zijn dat 1 monteur het in 1 dag kan, dan scheelt het bijna 500euro, maar het is nog steeds niet goedkoop, en voor 100 euro zul je zeker niet klaar zijn.

Oud 22 september 2009, 09:44
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Ik zou ook niet te diep graven,want er liggen minimaal 24 kabels in de grond die daar allemaal omhoog komen en dat doen ze nu eenmaal niet met een haakse bocht.
Ik "zie" in gedachten al het gesprek met de helpdesk voor me.
Een optie: druk op 9 om uw wijkkast te laten verplaatsen hebben ze niet in het telefoonmenu.
"Ja hallo met ...., kunnen jullie even een wijkkast verplaatsen,kijk ik kon gemakkelijk naar mijn huis toe via mijn eigen prive oprit en mijn buren konden dat ook,maar nu willen we samen... ik ben bang dat je al een fortuin kwijt bent a 10 cent per minuut voordat je echt een persoon te pakken hebt die je a serieus neemt en b actie wil gaan ondernemen.
Ik heb een kennis met een koophuis,en schuin onder zijn keukenraam hebben ze een kast neergezet voor de glasvezel.
Kennis wil die kast daar weg,het is een lelijk bruin ding.
In plaats van dat ie bezwaar maakt bij het plaatsen,wacht ie.
Na een half jaar heen en weer schrijven en bellen is ie nu bij het kadaster aangeland en het blijkt dat die kast nu voor 50% op zijn grond staat en voor 50% op de grond van de gemeente.
De gemeente moet nu mede vragen of die kast verplaatst kan worden en dat doen ze niet.
Er is geen maatschappelijk belang.
Ik vrees dat dat er ook niet is bij de topic starter,die kast is niet voor niets tussen 2 oprijlanen gezet omdat ie daar het minst in de weg staat.
Die gaat men echt niet weghalen.
En al die kabels moeten waterdicht verlengd worden.
Ik denk dat je je ook niet erg geliefd maakt bij je buren als die een a twee dagen zonder tv gaan komen te zitten omdat jij je oprijlaan wil verhelen met de buren.
Je zal nog heel wat keren over je eigen oprijlaan moeten rijden,voordat er Ziggo auto's op de stoep staan... er was pas nog een soortgelijke zaak, ook al staat dat ding op jouw grond,als jij of de vorige bewoners dat gedoogd hebben voor een bepaald aantal jaar dan is dat vanzelf goedgekeurd..
Oud 22 september 2009, 17:55
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Je zal nog heel wat keren over je eigen oprijlaan moeten rijden,voordat er Ziggo auto's op de stoep staan... er was pas nog een soortgelijke zaak, ook al staat dat ding op jouw grond,als jij of de vorige bewoners dat gedoogd hebben voor een bepaald aantal jaar dan is dat vanzelf goedgekeurd..
Daar komt dus nog bij dat wij niet weten of de locatie van die kast wellicht in de koopakte is opgenomen. Zo ja, dan is men dus akkoord gegaan bij de aankoop van de woning. Hoe je het ook wend of keert, het gaan een flinke zak met geld kosten voordat die kast verplaatst is.

Oud 23 september 2009, 21:23
Gerardus's schermafbeelding
Gerardus Gerardus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in één basis/Ubee EVW3210
DTV: Humax 5200 + HUMAX 5050-C + TV extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Daar komt dus nog bij dat wij niet weten of de locatie van die kast wellicht in de koopakte is opgenomen. Zo ja, dan is men dus akkoord gegaan bij de aankoop van de woning. Hoe je het ook wend of keert, het gaan een flinke zak met geld kosten voordat die kast verplaatst is.
Ook als het niet in je koopakte staat als erfdienstbaarheid, heb je nog geen been om op te staan, omdat er naar bepaalde algemene bepalingen wordt verwezen. Net als andere leidingen zoals riolering, gas water en licht leidingen die op jouw kavel lopen en deels van en voor anderen gebruikt worden. Die krijg je ook niet makkelijk weg.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten