Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 19 september 2009, 14:02
topmusic's schermafbeelding
topmusic topmusic is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1
DTV: CI+ Modul
Standaard Zeer laag signaal Film 1 tot 1.1+

Sinds vanochtend is het digitale signaal zeer laag op de film 1.1 1.2 1.3 en 1.1+ op de rest van de zenders geen probleem, daar is het signaal nivo op zeer sterk.

Rechtstreeks op de kabelaansluiting heb ik op alles zeer slecht, zit ook een versterker tussen van 20 db om alles goed te krijgen (al aantal jaren).

Zijn er meer mensen die er last van hebben in postcode gebied 1781 ?

Groeten
Oud 22 september 2009, 00:53
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

De Film1 kanalen zitten samen met TV Drenthe in jouw regio op precies dezelfde frequentie als een Digitenne bouquet. De oorzaak is dus waarschijnlijk instraling van het Digitenne signaal op je huisinstallatie.

Hier vind je tips om je probleem te verhelpen.
Oud 22 september 2009, 16:52
Member

Standaard

Alle bekabeling is tijdje geleden vervangen voor 100hz kabel, alle stekkers en pluggen zijn van metaal, versterker is van metaal.

En ik heb zelf 10 jaar in de kabeltv gewerkt om te weten hoe ik alles hoog frequent dicht moet maken.

Het vreemde eraan is gewoon dat het zondag weer gewoon goed was (sterk signaal ipv zeer zwak)

Sluit ik me tv aan met alleen de versterker ertussen is het signaal ook sterk, rechtstreeks op de wcd -> tv is signaal ook zeer zwak

Groeten
Oud 22 september 2009, 19:27
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door topmusic Bekijk bericht
Alle bekabeling is tijdje geleden vervangen voor 100hz kabel, alle stekkers en pluggen zijn van metaal, versterker is van metaal.

En ik heb zelf 10 jaar in de kabeltv gewerkt om te weten hoe ik alles hoog frequent dicht moet maken.

Het vreemde eraan is gewoon dat het zondag weer gewoon goed was (sterk signaal ipv zeer zwak)

Sluit ik me tv aan met alleen de versterker ertussen is het signaal ook sterk, rechtstreeks op de wcd -> tv is signaal ook zeer zwak

Groeten
WCD kapot ?
Vaak is in oudere installaties het middenpennetje van de chassisdeel van de WCD los van het printplaatje.
Kijk eens met een schroevendraaier of het "wiebelt" .
Desnoods even de wcd er helemaal vanaf en er even een contraplug op zetten en kijken hoe het dan is, is het dan wel goed dan is de WCD zelf de boosdoener.
Controleer ook even of nergens in de bekabeling de binnenkern in een plug toevallig is afgebroken,soms heb je dat als je het schroefje even te vast draait dat dan de kern breekt.
Oud 22 september 2009, 19:28
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

En als je de tv met een korte (maar goede) kabel rechtstreeks aansluit op het AOP (of in de woonkamer, of in de meterkast) is het dan wel goed?

Kan je eens jou situatie schetsen waar alles zich bevind en hoe het aangesloten zit?

En 100Hz kabel? Je bedoelt die kant-en-klare coax kabels met aangegoten stekkers die het predicaat 100Hz meekrijgen, maar van een of ander B-merk zijn? En om gelijk even door te gaan op het maken of breken van je installatie. Je geeft bijvoorbeeld aan dat je wel metalen pluggen gebruikt, maar dat ze van metaal zijn betekend nog niet direct dat het ook kwalitatief goed (en goed afgeschermd) materiaal is.

In de gemiddelde bouwmarkt om de hoek verkopen ze ook allerlei kabel materialen onder dergelijke noemers, maar 90% van het spul wat daar verkocht word is ronduit troep, of het nu van metaal is of niet.

Oud 22 september 2009, 23:01
Member

Standaard

Bekabeling is van Hirschmann, dubbelafgeschermd en alle connectors/stekkers zijn van tratec (van technische unie)

mijn situatie.

Meterkast SOP -> 5mtr kabel naar tras10 wcd -> 3mtr kabel naar triax 20db versterker uitgang naar tratec 3-verdeler (f-connectors) die verdeelt het signaal naar
1 -> hirscmann stereo-modulator (voor sat/xbox/mediaplayer/dvd-rec) uitgang naar zolder die het signaal weer in 3en verdeeld naar de slaapkamers.
2 -> tratec 2-verdeler naar a - naar dvd-recorder uitgang zit niks op aangesloten, b - naar lcd tv met alphacrypt.
3 -> computer.

Tv getest op het SOP punt, dan is het signaal zwak tot middelmatig.

Dit is het wel zo'n beetje.

Groeten
Oud 23 september 2009, 01:52
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

Als het signaal (met een korte, goede kabel) direct op het SOP (bij consumenten overigens AOP genoemd) al niet lekker is, kun je een monteur bestellen. Het AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo, dus als daarin het probleem zit, zou deze kosteloos gerepareerd (of meestal vervangen) dienen te worden (suggestie van G.bruiker kun je vooraf nog proberen, maar is voor de 'garantie' niet nodig).

Problemen daarachter (van jou uit gezien, in het Ziggo net dus) behoren sowieso niet voor jouw rekening te komen.
Oud 23 september 2009, 17:47
Senior Member

Standaard

Als het signaal direct op de AOP niet goed is zal Ziggo dit moeten herstellen.

Ik zie toch een puntje in je installatie wat ook voor verbetering vatbaar is. De versterker zit niet op een logische, cq niet op de juiste locatie in het traject. Voor de versterker zit 8mtr kabel + een overgang (WCD naar stekker). Alle ruis (al zal het niet overdreven veel zijn) zal ook door de versterker worden versterkt. Het is dus beter om de versterker zo dicht mogelijk bij het AOP te plaatsen.

Oke, nu blijkt dat jou signaal op het AOP niet in orde is, maar we gaan er even vanuit dat Ziggo dat voor jou op niveau gaat brengen zodat er een goed signaal op het AOP word aangeleverd, dan kom ik nog wel een paar puntjes tegen waarmee je dan mogelijk problemen gaan krijgen. Hieronder de uitleg:
Citaat:
Meterkast SOP -> 5mtr kabel naar tras10 wcd -> 3mtr kabel naar triax 20db versterker uitgang naar tratec 3-verdeler (f-connectors) die verdeelt het signaal naar
1 -> hirscmann stereo-modulator (voor sat/xbox/mediaplayer/dvd-rec) uitgang naar zolder die het signaal weer in 3en verdeeld naar de slaapkamers.
2 -> tratec 2-verdeler naar a - naar dvd-recorder uitgang zit niks op aangesloten, b - naar lcd tv met alphacrypt.
3 -> computer.
De versterker versterkt het signaal met 20dB. Hierachter zit een 3-weg verdeler (ongeveer 6-7dB demping/aansluitpunt) Dan blijft er van de 20dB nog ongeveer 13 over.

Op aansluiting 1, een stereo-modulator en vervolgens 3 slaapkamers middels een andere 3-weg verdeler. Opnieuw ruwweg 7dB demping. Blijft er nog ongeveer 6dB over. Met de kabellengte's die er tussen zitten komt dit aardig goed uit.

Op aansluiting 2, een 2-weg verdeler die ongeveer 4,5dB demping geeft. Van de 13dB versterking is dan nog ongeveer 8dB over. Ik weet niet hoeveel kabellengte hier nog in totaliteit aanhangt? Hirschman Koka kabel geeft echter slechts 1,85dB demping/10mtr. Als er tot 10mtr kabel tussen de verdeler en de apparatuur zit zal er een vrij heftig signaal op de dvd-recorder en tv gaan binnen gaan komen van ~+4-5dB. Dit kan nog (net) maar als de kabellengtes korter zijn, zal er alleen maar een sterker signaal gaan binnenkomen op de apparatuur. Is ook niet goed.

Op aansluiting 3, rechtstreeks een computer. De ontvanger in die computer gaat een giga hard signaal binnenkrijgen, afhankelijk van de lengte van de kabel. Gaan we uit van een coax tot 10meter, dan zal er een signaal van +11-12dB op de computer gaan binnenkomen. Dit is echt veel te veel en kan zeker schade aanrichten aan de aangesloten apparatuur!

*** Nu word de door mij geschetste situatie gecompenseerd door het te zwakke signaal vanuit Ziggo, maar als dat op niveau is, dan is de huidige installatie niet optimaal, en de verdeling van de versterking al in het geheel niet, en kan zelfs tot schade aan de apparatuur gaan leiden.

Als Ziggo het signaal in orde brengt zul je jou installatie op de kop moeten gaan zetten om een juiste verdeling te gaan maken en de juiste versterking op de juiste plaats te gaan zetten.

Oud 26 september 2009, 01:06
Member

Standaard

De versterker zie ik ook meer als een noodoplossing totdat de problemen opgelost zijn.

Had ook eerst de versterker in de meterkast, maar dan krijg ik meer 'ruis' in het beeld als waar de versterker nu zit.

2de wcd nog extra gecontroleerd, hier zit alles normaal in vast en ook geen los pennetje in het midden.

Ga morgen nog wel even een nieuwe kabel van 10mtr bijhalen om de tv nog eens extra te controleren op het AOP .

Vast bedankt voor de reakties.

Groeten
Oud 27 september 2009, 21:29
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door topmusic Bekijk bericht
De versterker zie ik ook meer als een noodoplossing totdat de problemen opgelost zijn.

Had ook eerst de versterker in de meterkast, maar dan krijg ik meer 'ruis' in het beeld als waar de versterker nu zit.
Dat is heel heel heel erg vreemd. Dichter bij de bron van het signaal geeft meer ruis. Dat kan eigenlijk maar 2 dingen inhouden

1- De versterking is way to much waardoor het signaal echt overstuurd word als de versterker dichterbij de bron word geplaatst.

2- In jou installatie zit toch ergens een foutje.

Optie 1 zou op zich heel goed kunnen, maar eigenlijk klopt het storingsbeeld daarbij niet helemaal, je zou dan andere verstoringen ipv ruis moeten krijgen.

Met zeggen dat ik optie 2 waarschijnlijker vind maak ik waarschijnlijk geen vrienden, maar ga het toch zeggen. Weet je echt heel erg en 100% zeker dat jou binnenshuis installatie helemaal op en top is en er niet ergens een foutje in zit?

Sowieso denk ik dat het aan Ziggo is om het signaal in orde te gaan maken, tenzij de test direct op het AOP anders uitwijst. Zolang dat nog niet bekend is zijn er nog 2 mogelijkheden:

1 - Het signaal vanuit Ziggo is nu nog niet in orde. Wanneer dit wel het geval is zul jij letterlijk je hele installatie op de schop moeten gooien. De huidige situatie kan dan niet, maar zonder versterker kan je ook weer niet, daarvoor heb je het signaal naar teveel apparaten verdeeld.

2 - Het signaal op het AOP is nu wel in orde, maar de verstoringen worden veroorzaakt door een onjuiste inrichting/verdeling van de binnenshuis installatie.

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten