Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 19 september 2009, 00:04   #1
jojootje
Senior Member
 
jojootje's schermafbeelding
Exclamation Problemen TIJDENS firmware upgrade & afhandeling/oplossing

Hallo lezers,

Status CI + en CAM op 18-09-2009
Sony: modellen Ziggo certified / firmware versie X Ziggo certified
LG: modellen Ziggo certified / firmware versie X Ziggo certified
Samsung:modellen Ziggo certified / firmware versie X Ziggo certified
Philips: tja, de toekomst zal het leren
Ziggo: Smit CI+ CAM certified

Aankondiging van Anoniem:
Sony volgende week firmware versie Y, wordt niet op het Ziggo net geplaatst, status "Ziggo certified" = ???
Zie we hier het eerste Ziggo/Sony Disclaimer issue ontstaan, quote "hercertificeren"?

Firmware upgrade proces:
De grote waarschuwing van de fabrikant is, "geen stroom onderbreking tijdens".
Iedereen wil/moet upgraden, maar 99,9..% heeft zijn TV niet op een Uninterruptible Power Supply aangesloten die de TV zo'n 10-15 minuten van stroom kan voorzien als het toch gebeurt.
Defect aan TV zelf kan ook, netwerk-verbinding, of hoe het gaat bij een merk/model.

Vraagstelling:
  • Bij welk van de hierboven genoemde merken/modellen is de TV dood?
  • Hoe wordt dit opgelost door de winkel/webshop/fabrikant/eigen verzekering/stroomleverancier/...?
  • Wat gaat je dat kosten, coulance van ....?
  • Wat als je dealer de firmware upgrade doet als betaalde of gratis dienst?
  • Is het al bij iemand gebeurt, wat was de oorzaak?
Graag jullie reacties
jojootje is offline  
Oud 19 september 2009, 10:43   #2
anoniem
Cable Expert
 
anoniem's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jojootje Bekijk bericht
Hallo lezers,

Status CI + en CAM op 18-09-2009
Sony: modellen Ziggo certified / firmware versie X Ziggo certified
LG: modellen Ziggo certified / firmware versie X Ziggo certified
Samsung:modellen Ziggo certified / firmware versie X Ziggo certified
Philips: tja, de toekomst zal het leren
Ziggo: Smit CI+ CAM certified

Aankondiging van Anoniem:
Sony volgende week firmware versie Y, wordt niet op het Ziggo net geplaatst, status "Ziggo certified" = ???
Zie we hier het eerste Ziggo/Sony Disclaimer issue ontstaan, quote "hercertificeren"?

Firmware upgrade proces:
De grote waarschuwing van de fabrikant is, "geen stroom onderbreking tijdens".
Iedereen wil/moet upgraden, maar 99,9..% heeft zijn TV niet op een Uninterruptible Power Supply aangesloten die de TV zo'n 10-15 minuten van stroom kan voorzien als het toch gebeurt.
Defect aan TV zelf kan ook, netwerk-verbinding, of hoe het gaat bij een merk/model.

Vraagstelling:
  • Bij welk van de hierboven genoemde merken/modellen is de TV dood?
  • Hoe wordt dit opgelost door de winkel/webshop/fabrikant/eigen verzekering/stroomleverancier/...?
  • Wat gaat je dat kosten, coulance van ....?
  • Wat als je dealer de firmware upgrade doet als betaalde of gratis dienst?
  • Is het al bij iemand gebeurt, wat was de oorzaak?
Graag jullie reacties

De CAM upgrades worden getest op upgrade interrupts. De upgrade applicatie kent daarvoor een aantal mechanismes om na een power cycle te recoveren. Bij de TV's is dit verschillend geimplementeerd. Bij Samsung hoeft het geen probleem te vormen, omdat zij een dual flash bank hebben, die de oude als de nieuwe software bewaart. Je kunt bij de samsung ook terug naar de oude software. Bij de andere merken ligt dit weer iets anders, voor de meeste geldt dat je via een memory stick of een service interface de TV kunt recoveren, mocht er echt iets corrupted raken tijdens het flashen. De waarschuwing heeft dus meer een preventieve betekenis.
anoniem is offline  
Oud 19 september 2009, 13:56   #3
jojootje
Senior Member
 
jojootje's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
De CAM upgrades worden getest op upgrade interrupts. De upgrade applicatie kent daarvoor een aantal mechanismes om na een power cycle te recoveren. Bij de TV's is dit verschillend geimplementeerd. Bij Samsung hoeft het geen probleem te vormen, omdat zij een dual flash bank hebben, die de oude als de nieuwe software bewaart. Je kunt bij de samsung ook terug naar de oude software. Bij de andere merken ligt dit weer iets anders, voor de meeste geldt dat je via een memory stick of een service interface de TV kunt recoveren, mocht er echt iets corrupted raken tijdens het flashen. De waarschuwing heeft dus meer een preventieve betekenis.
"preventieve betekenis"?
Zeer gewaagde uitspraak Anoniem. Vraag maar eens aan je ICT-afdeling.
In ieder geval kunnen de Samsung eigenaren zich minder zorgen maken.
Maar waar het eigenlijk om gaat, zoals ook uit je antwoord blijkt, auto-recovery, zelf doen, of derden en wat kost het dan, enz?
jojootje is offline  
Oud 19 september 2009, 15:06   #4
anoniem
Cable Expert
 
anoniem's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jojootje Bekijk bericht
"preventieve betekenis"?
Zeer gewaagde uitspraak Anoniem. Vraag maar eens aan je ICT-afdeling.
In ieder geval kunnen de Samsung eigenaren zich minder zorgen maken.
Maar waar het eigenlijk om gaat, zoals ook uit je antwoord blijkt, auto-recovery, zelf doen, of derden en wat kost het dan, enz?
wat moet ik aan mijn ict afdeling vragen. Ik heb het hier over consumenten electronica. Als je de instructies normaal opvolgt dan werkt het gewoon. Er zijn in de afgelopen 7 jaar al meerdere keren upgrades uitgevoerd dus dat is voor ons niet meer de eerste keer. Het upgrade proces wordt uitgebreid getest. Alle nieuwe software die wordt uitgebracht wordt ook getest voor toekomstige upgrade-abiltiy.
anoniem is offline  
Oud 19 september 2009, 21:03   #5
Schizo007nl
Senior Member
 
Schizo007nl's schermafbeelding
Standaard

In feite is het zo dat Anoniem gelijk heeft, vooral die technologie van Samsung is erg fijn..

Over garanties e.d. kan ik geen uitspraken doen, maar in feite heb je hiervoor verzekeringen die je tegen dit soort onheilen van buitenaf beschermen..

Qua kosten kan niemand een uitspraak doen, dat is per situatie verschillend.. Maar goed, je punt is duidelijk.. maar hoe groot is de kans dat de stroom uitvalt.. er wordt niet constant met Apache Helikopters over de Betuwe gevlogen!

Sowieso lijkt het me vrij sterk als de TV kapot gaat door een power interrupt.. voltooiing van de installatie is vaak aan het einde.. en alles daarvoor zal zich herstellen naar de oude versie..

Heb je een inboedelverzekering of dergelijke, dan wordt schade geleid door stroomstoring vaak gedekt!
__________________
Verkoper KTV/Satelliet

Schizo007nl is offline  
Oud 19 september 2009, 22:01   #6
FullHD1
Banned User
 
FullHD1's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
wat moet ik aan mijn ict afdeling vragen. Ik heb het hier over consumenten electronica. Als je de instructies normaal opvolgt dan werkt het gewoon. Er zijn in de afgelopen 7 jaar al meerdere keren upgrades uitgevoerd dus dat is voor ons niet meer de eerste keer. Het upgrade proces wordt uitgebreid getest. Alle nieuwe software die wordt uitgebracht wordt ook getest voor toekomstige upgrade-abiltiy.

Ga er altijd vanuit dat Ziggo niets fout doet, dan is het leven een stuk makkelijker.
FullHD1 is offline  
Oud 20 september 2009, 13:56   #7
Sjoop1985
Senior Member
 
Sjoop1985's schermafbeelding
Standaard

Ik vind het een beetje raar om dit bij Ziggo neer te leggen.
Deze waarschuwingen hebben altijd gehoord bij firmwareupgrades van toestellen. Dat Ziggo nu een firmware upgrade vereist, heeft daar verder vrij weinig mee te maken.
Áls je al ergens een klacht wil neerleggen, moet dat bij de fabrikant of eventueel bij de energieleverancier.
Ten eerste is de kans dat er in die korte tijd toevallig een stroomonderbreking plaatsvindt vrij klein.
Ten tweede lijkt het me onwaarschijnlijk dat je, mocht er iets fout gaan, de schade kan verhalen op de fabrikant of de energieleverancier. Dit is gewoon voor eigen risico, niemand dwingt je tot die upgrade. In het geval van Sony ga je bij het downloaden van de firmware zelfs akkoord met een vrijwaring, waarmee enige schade voor eigen risico genomen wordt.

Als je het BIOS van je PC wilt/moet flashen, geldt dezelfde waarschuwing (geen stroomonderbreking). Wanneer nu een derde partij jou vraagt je BIOS te flashen omdat de toepassingen van die derde partij dan beter werken en er gaat tijdens het flashen iets fout (de stroom valt uit), dan kun je die derde partij daar niet verantwoordelijk voor houden. Die partij heeft je sechts verzocht om die upgrade uit te voeren. De daadwerkelijke oorzaak van de problemen ligt bij de fabrikant (geen failproof update systeem) of bij de energieleverancier (geen continue energielevering).
In het eval van de CI+ TV's is Ziggo de derde partij, die met het technische verhaal van een firmware upgrade niets te maken heeft.

Wat de werking van de nieuwe firmware betreft: tja, de fabrikant komt met nieuwe firmware. Je mag hopen dat ze proberen te zorgen dat er geen problemen optreden die invloed hebben op de werking op het Ziggo netwerk. Ziggo heeft zich echter ingedekt door in de disclaimer te zetten dat de blijvende werking van gecertificeerde toestellen niet gegarandeerd wordt. Daar zul je het als consument maar mee moeten doen. Wederom is de softwareupgrade voor eigen risico.

Laatst gewijzigd door Sjoop1985; 20 september 2009 om 14:02 Reden: Herformulering
Sjoop1985 is offline  
Oud 21 september 2009, 18:40   #8
Schizo007nl
Senior Member
 
Schizo007nl's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoop1985 Bekijk bericht
Ik vind het een beetje raar om dit bij Ziggo neer te leggen.
Deze waarschuwingen hebben altijd gehoord bij firmwareupgrades van toestellen. Dat Ziggo nu een firmware upgrade vereist, heeft daar verder vrij weinig mee te maken.
Áls je al ergens een klacht wil neerleggen, moet dat bij de fabrikant of eventueel bij de energieleverancier.
Ten eerste is de kans dat er in die korte tijd toevallig een stroomonderbreking plaatsvindt vrij klein.
Ten tweede lijkt het me onwaarschijnlijk dat je, mocht er iets fout gaan, de schade kan verhalen op de fabrikant of de energieleverancier. Dit is gewoon voor eigen risico, niemand dwingt je tot die upgrade. In het geval van Sony ga je bij het downloaden van de firmware zelfs akkoord met een vrijwaring, waarmee enige schade voor eigen risico genomen wordt.

Als je het BIOS van je PC wilt/moet flashen, geldt dezelfde waarschuwing (geen stroomonderbreking). Wanneer nu een derde partij jou vraagt je BIOS te flashen omdat de toepassingen van die derde partij dan beter werken en er gaat tijdens het flashen iets fout (de stroom valt uit), dan kun je die derde partij daar niet verantwoordelijk voor houden. Die partij heeft je sechts verzocht om die upgrade uit te voeren. De daadwerkelijke oorzaak van de problemen ligt bij de fabrikant (geen failproof update systeem) of bij de energieleverancier (geen continue energielevering).
In het eval van de CI+ TV's is Ziggo de derde partij, die met het technische verhaal van een firmware upgrade niets te maken heeft.

Wat de werking van de nieuwe firmware betreft: tja, de fabrikant komt met nieuwe firmware. Je mag hopen dat ze proberen te zorgen dat er geen problemen optreden die invloed hebben op de werking op het Ziggo netwerk. Ziggo heeft zich echter ingedekt door in de disclaimer te zetten dat de blijvende werking van gecertificeerde toestellen niet gegarandeerd wordt. Daar zul je het als consument maar mee moeten doen. Wederom is de softwareupgrade voor eigen risico.

Aha, ik zie al dat ik niet de enige ben die er zo over denkt!
__________________
Verkoper KTV/Satelliet

Schizo007nl is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl