Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 september 2009, 15:22
Interneppen's schermafbeelding
Interneppen Interneppen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
Standaard Downgrade alles-in-1 extra naar alles-in-1 plus

Wat ik me eigenlijk afvraag.

Als je nu een downgrade inzet van alles-in-1 extra naar alles-in-1 plus. Moet je dan je Docsis3 modem weer inleveren of blijf je deze gewoon houden?

Wie gaat er ook downgraden? Ik vind de 50 Mbps tegenvallen. Zie zelf (op dit moment) nog niet een echte (snelheids)verbetering hierin. Dus de oude 20 Mbps snelheid voldeed eigenlijk prima. Wie is het met mij eens?
Oud 18 september 2009, 15:30
Gizmo©'s schermafbeelding
Gizmo© Gizmo© is offline
Senior Member

Standaard

Ik ga per 1 november ook terug van Extra naar Plus.
Er is niets gezegt over een evt. omruil van mijn Docsis 3 modem.
De dame zei dat ik niets hoefde te doen (modem resetten), ik zou het rond die tijd wel merken, dat de snelheid gezakt is.
Zou het ook onlogisch vinden. Ga er namelijk een beetje vanuit, dat de huidige plus-gebruikers tzt ook een sneller modem krijgen ivm de verhoging van 20 naar 30 mb straks.
En nee, ik zie ook geen voordelen van de snellere snelheid. Mijn torrent-downloads komen met de zelfde snelheid binnen als voor de verhoging.
Oud 19 september 2009, 09:21
Interneppen's schermafbeelding
Interneppen Interneppen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gizmo© Bekijk bericht
Ik ga per 1 november ook terug van Extra naar Plus.
Er is niets gezegt over een evt. omruil van mijn Docsis 3 modem.
De dame zei dat ik niets hoefde te doen (modem resetten), ik zou het rond die tijd wel merken, dat de snelheid gezakt is.
Zou het ook onlogisch vinden. Ga er namelijk een beetje vanuit, dat de huidige plus-gebruikers tzt ook een sneller modem krijgen ivm de verhoging van 20 naar 30 mb straks.
En nee, ik zie ook geen voordelen van de snellere snelheid. Mijn torrent-downloads komen met de zelfde snelheid binnen als voor de verhoging.
Hoe zo per 1 november. Als je deze maand gewijzigd hebt, dan gaat de downgrade al op 1 oktober in. Staat in de aanvullende internet voorwaarden van ziggo.
Art. 7.4
Een downgrade is de overgang naar een Abonnementsvorm met een lagere downloadsnelheid. Een downgrade gaat in op de eerste dag van de maand nadat het verzoek is ingediend. Als voor het Abonnement Ziggo Internet een minimum-abonnementsduur geldt, dan gaat de downgrade na afloop van de minimum-abonnementsduur in.
Oud 19 september 2009, 17:38
Gizmo© Gizmo© is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Interneppen Bekijk bericht
Hoe zo per 1 november. Als je deze maand gewijzigd hebt, dan gaat de downgrade al op 1 oktober in. Staat in de aanvullende internet voorwaarden van ziggo.
Art. 7.4

Een downgrade is de overgang naar een Abonnementsvorm met een lagere downloadsnelheid. Een downgrade gaat in op de eerste dag van de maand nadat het verzoek is ingediend. Als voor het Abonnement Ziggo Internet een minimum-abonnementsduur geldt, dan gaat de downgrade na afloop van de minimum-abonnementsduur in.
Hier heb je wel een punt. Ga morgen daar even voor bellen. Klantenservice zal nu wel al naar huis zijn.

Net Ziggo gebeld en die geeft aan dat bij een downgrade ook een maand opzegtermijn wordt gehanteerd.
Ze zeggen dat ik de voorwaarde verkeerd lees en ze zeggen dat ik als ik van Extra naar Plus ga een ander produkt neem, dus zodoende een maand opzegtermijn heb. Ik ben het er niet mee eens, dus schrijf er nog een klacht over in via het contactformulier.

Laatst gewijzigd door Gizmo©; 19 september 2009 om 20:01
Oud 17 november 2009, 01:01
volkoren's schermafbeelding
volkoren volkoren is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Standaard

Even een oude thread naar boven halen. Ik heb zelf ook besloten om te downgraden van Alles-in-1 Extra naar Plus. Met de packetloss problemen haal ik toch nooit een fatsoenlijke snelheid. Ik heb het nu een half jaar aangekeken en Ziggo heeft dit nog steeds niet opgelost.

Ik verwacht dat ik het DOCSIS 3 modem kan behouden?
Oud 17 november 2009, 08:27
PeeWee's schermafbeelding
PeeWee PeeWee is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Basis / Arris TM 702B / D-Link DIR-655
DTV: Samsung SMT-C7140B, Samsung DCB-B270R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volkoren Bekijk bericht
Even een oude thread naar boven halen. Ik heb zelf ook besloten om te downgraden van Alles-in-1 Extra naar Plus. Met de packetloss problemen haal ik toch nooit een fatsoenlijke snelheid. Ik heb het nu een half jaar aangekeken en Ziggo heeft dit nog steeds niet opgelost.

Ik verwacht dat ik het DOCSIS 3 modem kan behouden?
Ja, je mag het modem houden. Ik ben zelf ook sinds 1 oktober teruggestapt en de nieuwe Arris heb ik nog steeds.
Oud 17 november 2009, 10:31
Gizmo© Gizmo© is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeeWee Bekijk bericht
Ja, je mag het modem houden. Ik ben zelf ook sinds 1 oktober teruggestapt en de nieuwe Arris heb ik nog steeds.
Je blijft je Arris-modem houden. Je hebt deze nodig als Plus in Q1 wordt verhoogd naar 30MB of meer.
Oud 20 november 2009, 15:48
Roedie's schermafbeelding
Roedie Roedie is offline
Junior Member

Standaard

Omdat ik bij lange na de snelheid niet (meer) haal die bij mijn duurste AIE-extra abonnement hoort had ik afgelopen week ook besloten terug te gaan naar AIE-plus.

Ik heb gevraagd of ik het huidige (arris docsis 3 modem) gewoon kan gebruiken en dus mag houden, waarop ziggo mij vertelde dat dit inderdaad het geval is.

Groet,
Ruud
Oud 20 november 2009, 16:15
kingpin's schermafbeelding
kingpin kingpin is offline
Inactieve account

Ziggo Internet: A-I-Extra, Ubee EVM3200, Sitecom Gigabit/XR
DTV: Humax / PVR
Standaard

Je kunt natuurlijk ook je hardware aanpassen.
Want als na verloop van tijd het plus pakket omhoog gaat, ga je dan verder downgraden naar het basis abonnement?
Onder aan de speedtest is te lezen wat de eisen zijn om de snelheden te halen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roedie Bekijk bericht
Omdat ik bij lange na de snelheid niet (meer) haal die bij mijn duurste AIE-extra abonnement hoort had ik afgelopen week ook besloten terug te gaan naar AIE-plus.

Ik heb gevraagd of ik het huidige (arris docsis 3 modem) gewoon kan gebruiken en dus mag houden, waarop ziggo mij vertelde dat dit inderdaad het geval is.

Groet,
Ruud
Oud 20 november 2009, 16:34
BMWMaX's schermafbeelding
BMWMaX BMWMaX is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Cisco EPC3925 Modemrouter
DTV: CI+ Module
Standaard

Hier gaan we in het nieuwe jaar ook een pakket terug. Extra snel is totaal overbodig dus waarom dan nog meer betalen voor waar je niet ecgt gebruik maakt.

Het nieuwe modem blijft hier ook voorlopig nog even lekker liggen waar het ligt.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten