Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+

Mededelingen

CI+ Nieuws, algemene vragen en opmerkingen over CI+ modules en CI+ geschikte TV's
(specifieke posts over bepaalde merken TV's of CI+ CAMS in de eigen subforums)

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 september 2009, 13:17
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Locatie: -
Berichten: 3.918
Standaard Let op: Fout in Gebruikershandleiding Digitale TV

Het wil de digitale TV afdeling van Ziggo maar niet lukken om een foutloze gebruikershandleiding Digitale TV op te leveren. Gaan ze niet de fout in met de te gebruiken netwerk ID's in de diverse regio's dan weten ze wel weer een verkeerde afbeelding te plaatsen waardoor het op de juiste manier insteken van de smartcard in de voor Ziggo geschikte CI+ CAM bij een hoop klanten verkeerd zal gaan.

Op pagina 11 van de "Handleiding digitale televisie van Ziggo v1.3" wordt de volgende foute afbeelding getoond:



De smartcard moet echter als volgt worden ingestoken:



Kunnen ze bij Ziggo niet iemand inhuren of in dienst nemen die beschikt over kennis, kunde en inzicht op het gebied van digitale TV? Die persoon kan dan onder andere dergelijke publicaties controleren op correctheid zodat niet iedere keer de helpdesk lastig gevallen hoeft te worden met volstrekt onnodige telefoontjes van klanten die door fouten in handleidingen van Ziggo op het verkeerde been worden gezet. Straks krijgt de directeur Klantenservice weer de zwarte piet toegeschoven omdat de technische afdelingen niet in staat zijn om hun werk goed te doen.
  #2  
Oud 18 september 2009, 15:08
SheikYerbouti's schermafbeelding
SheikYerbouti SheikYerbouti is offline
Member
 
Geregistreerd: 20 januari 2007
Locatie: Schagen
Berichten: 82
Standaard

Is dit een open sollicitatie?
  #3  
Oud 18 september 2009, 16:07
sokolum's schermafbeelding
sokolum sokolum is offline
Member
 
Geregistreerd: 17 april 2009
Locatie: Online&Ziggo
Berichten: 71
Standaard

Tja, bij het insteken van de kaart kan je al zien aan welke kan de chip moet zitten.... Maar er ook wat over te zeggen dat het systeem niet monkey proof is.

Hello Monkey's
  #4  
Oud 18 september 2009, 16:49
FullHD1's schermafbeelding
FullHD1 FullHD1 is offline
Banned User
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Locatie: sappemeer @Home
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Het wil de digitale TV afdeling van Ziggo maar niet lukken om een foutloze gebruikershandleiding Digitale TV op te leveren. Gaan ze niet de fout in met de te gebruiken netwerk ID's in de diverse regio's dan weten ze wel weer een verkeerde afbeelding te plaatsen waardoor het op de juiste manier insteken van de smartcard in de voor Ziggo geschikte CI+ CAM bij een hoop klanten verkeerd zal gaan.

Op pagina 11 van de "Handleiding digitale televisie van Ziggo v1.3" wordt de volgende foute afbeelding getoond:



De smartcard moet echter als volgt worden ingestoken:



Kunnen ze bij Ziggo niet iemand inhuren of in dienst nemen die beschikt over kennis, kunde en inzicht op het gebied van digitale TV? Die persoon kan dan onder andere dergelijke publicaties controleren op correctheid zodat niet iedere keer de helpdesk lastig gevallen hoeft te worden met volstrekt onnodige telefoontjes van klanten die door fouten in handleidingen van Ziggo op het verkeerde been worden gezet. Straks krijgt de directeur Klantenservice weer de zwarte piet toegeschoven omdat de technische afdelingen niet in staat zijn om hun werk goed te doen.


Heb geen hoge pet op van Ziggo, het is en blijft behelpen.
Zolang er mensen werken die geen binding hebben kunnen ze morgen weer weg zijn.
De helft van de medewerkers heeft geen kaas gegeten van techniek en is absoluut niet in staat mensen fatsoelijk te berichten.
Ik ben ervaringsdeskundige en is gestaafd op ervaring.
Directeur klantenservice Martine Ferment heeft het niet zo druk met de materie hoor, als opvolger van Joop Evers is er nog weinig verbetering te bespeuren.
  #5  
Oud 22 september 2009, 23:54
Machiel456's schermafbeelding
Machiel456 Machiel456 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 22 september 2009
Locatie: Oss @Home
Ziggo Internet: Televisie Z1
DTV: Cam Ci+ van Smit
Berichten: 24
Standaard

Door de gleuf kon je inderdaad zien hoe hij erin moest. Daardoor had ik ook door dat de afbeelding in het boekje niet klopte. Idd erg jammer(zacht uitgedrukt) dat een handleiding al niet fatsoenlijk te maken is.
__________________
Sony 32V5500 @ 1.600EA
Smit Cam Ci+ @ DVB Client: 3.6.23
Ziggo Smartcard @ Version:5.7 Build:18
  #6  
Oud 2 oktober 2009, 16:21
Sneaky1's schermafbeelding
Sneaky1 Sneaky1 is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 23 augustus 2009
Locatie: Den Haag, Ziggo
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Cisco 8455DVB
Berichten: 5
Standaard

De handleiding vind ik in deze wel duidelijk genoeg en de afbeelding geeft goed weer hoe de smartcard in de module gestoken dient te worden.
Het vierkantje met de driehoek op het voorbeeld geeft de chip op de smartcard aan.
Dit kan iedereen volgens mij wel volgen lijkt mij.
  #7  
Oud 2 oktober 2009, 16:37
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 juli 2005
Locatie: -
Berichten: 3.918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky1 Bekijk bericht
De handleiding vind ik in deze wel duidelijk genoeg en de afbeelding geeft goed weer hoe de smartcard in de module gestoken dient te worden.
Het vierkantje met de driehoek op het voorbeeld geeft de chip op de smartcard aan.
Dit kan iedereen volgens mij wel volgen lijkt mij.
Huh? De smartcard van Ziggo ziet er als volgt uit aan de kant zonder chip:



Denk je dan echt dat de klanten denken dat het driehoekje op de Ziggo smartcard niet hetzelfde driehoekje is als op de tekening in de handleiding wordt getoond, maar de chip symboliseert? En dan ook geen acht slaan op het tweede symbool op de smartcard, namelijk de plaatsing van het Ziggo logo in een witte balk aan de onderkant van de smartcard?
  #8  
Oud 2 oktober 2009, 16:41
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 20 augustus 2009
Locatie: Waalwijk / @Home
Ziggo Internet: Internet Z2
Berichten: 214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky1 Bekijk bericht
De handleiding vind ik in deze wel duidelijk genoeg en de afbeelding geeft goed weer hoe de smartcard in de module gestoken dient te worden.
Het vierkantje met de driehoek op het voorbeeld geeft de chip op de smartcard aan.
Dit kan iedereen volgens mij wel volgen lijkt mij.
Blijkbaar is het voor veel gebruikers niet zo duidelijk als voor jou hoe de smartcard geplaatst moet worden. Ik zou op basis van het plaatje uit de manual de smartcard ook verkeerd om geplaatst hebben. Ik vind de kant van de kaart zonder chip veel beter passen bij het plaatje.

Fijn dat het voor jou wel duidelijk is hoe de smartcard geplaatst moet worden maar wat is het probleem dat ArChie het nog eens echt duidelijk uitlegt?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl