Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Mededelingen

Samsung Nieuws, vragen en opmerkingen over Samsung CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 september 2009, 22:56
breal's schermafbeelding
breal breal is offline
Junior Member

Standaard CI+ in Samsung LE40B650T2PXXN Error E06-4 Smartcard Defect

Hallo Ziggo Gebruikers,

Heb vandaag een CI+ module aangeschaft van Ziggo mijn TV is een Samsung LE40B650T2PXXN (deze is gecertificeerd), krijg nu de volgende melding "E06-4 Smartcard Defect". Ziggo gebeld en deze gaven uiteindelijk aan de chip lezer in de CI+ module defect is en dat deze omgerolen moet worden.

Inmiddels heb ik de CI+ module omgerolen en nog steeds deze E06-4 foutmelding, de smartcard werkt overigens prima in mijn oude Ziggo decoder. Probleem is nu aangemeld bij Ziggo en deze hebben hem doorgestuurd naar de juiste afdeling.

Heb de CI+ module er juist in zitten (kan maar op 1 manier geplaatst worden) ook de Ziggo smartcard zit er juist in (kan ook op maar 1 manier). Ik zie dat de TV juist autentiseerd, alleen daarna direct de foutmelding. Heb ook nog een factory reset gedaan en daarna de complete procedure nogmaals uitgevoegd, alleen weer zelfde foutmelding. Wie het weet mag het zeggen, issue staat overigens ook uit bij Ziggo, ik zal e.e.a. ook updaten op dit forum.

Groetjes breal
Oud 17 september 2009, 23:41
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door breal Bekijk bericht
Hallo Ziggo Gebruikers,

Heb vandaag een CI+ module aangeschaft van Ziggo mijn TV is een Samsung LE40B650T2PXXN (deze is gecertificeerd), krijg nu de volgende melding "E06-4 Smartcard Defect". Ziggo gebeld en deze gaven uiteindelijk aan de chip lezer in de CI+ module defect is en dat deze omgerolen moet worden.

Inmiddels heb ik de CI+ module omgerolen en nog steeds deze E06-4 foutmelding, de smartcard werkt overigens prima in mijn oude Ziggo decoder. Probleem is nu aangemeld bij Ziggo en deze hebben hem doorgestuurd naar de juiste afdeling.

Heb de CI+ module er juist in zitten (kan maar op 1 manier geplaatst worden) ook de Ziggo smartcard zit er juist in (kan ook op maar 1 manier). Ik zie dat de TV juist autentiseerd, alleen daarna direct de foutmelding. Heb ook nog een factory reset gedaan en daarna de complete procedure nogmaals uitgevoegd, alleen weer zelfde foutmelding. Wie het weet mag het zeggen, issue staat overigens ook uit bij Ziggo, ik zal e.e.a. ook updaten op dit forum.

Groetjes breal

De smartcard kan er op vier manieren in. Gelet op de melding heb je 'm verkeerd aangebracht. De chip moet naar de muur gericht zijn en als eerste in de module worden geschoven (dus kaart met de pijlrichting in de CAM schuiven)
Oud 18 september 2009, 09:20
breal's schermafbeelding
breal breal is offline
Junior Member

Standaard

Klopt smartcard zat er verkeerd in Je moet even geduld hebben en daarna zal deze hem gewoon pakken.

Maar goed hij werkt nu thanks .

Groetjes breal
Oud 19 september 2009, 09:50
tebruut's schermafbeelding
tebruut tebruut is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in een plus
DTV: humax irhd 5000-c
Standaard

ik had het probleem ook. maar het staat ook verkeerd in de handleiding van ziggo. en maak dat je moeder maar is wijs (die gloofd heilig de handleiding). dus na een felle discussie toch maar omgedraaid en hoppa! het werkt
Oud 19 september 2009, 09:56
jojootje's schermafbeelding
jojootje jojootje is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1+ / TL-WR1043ND
DTV: Sony KDL40-W5500/Neotion CI+/Humax 5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tebruut Bekijk bericht
ik had het probleem ook. maar het staat ook verkeerd in de handleiding van ziggo. en maak dat je moeder maar is wijs (die gloofd heilig de handleiding). dus na een felle discussie toch maar omgedraaid en hoppa! het werkt
Kreeg je nog koffie en koek achteraf?
Oud 23 oktober 2009, 13:52
fam slotboom's schermafbeelding
fam slotboom fam slotboom is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 basis
Standaard

Wij hebben een Samsung gekocht en zo op deze site terecht gekomen. We hebben gelezen van de C1+. Mijn vraag is; wat zijn de voordelen van de C1+? Behalve dat je het lelijke kastje kwijt bent.
Oud 30 oktober 2009, 16:49
ultraspeed's schermafbeelding
ultraspeed ultraspeed is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in een Extra - WRT610N
DTV: Samsung UE40B7000 - HT-BD7200
Standaard

tv bedienen via de orignele afstandsbediening en geen extra set-top box nodig.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Samsung

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten