Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - DVB-C en CI+

Mededelingen

Digitale TV - DVB-C en CI+ Digitale TV via DVB-C of abonnementen met een CI+ module van Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 7 oktober 2009, 10:06   #21
JanvdB
Senior Member

JanvdB's schermafbeelding
Standaard

Beste Frank,
We zijn een week verder, artefacts op Ned 3 HD, nog steeds niet opgelost.
Had bij de helpdeskmedewerker ook mijn telef.nummer achter gelaten, zodat de monteur mij eventueel kon bellen.
Ik zie overigens op de Home pagina, onder storingen, niets vermeld over artefacts in ons postcode gebied.
Dat is eigenlijk vreemd, aangezien de helpdeskmedewerker de de storing als groepsstoring op HET BORD, zou zetten.
We wachten nog even af, dan maar eens een brief sturen.
Vr.gr JanvdB
JanvdB is offline  
Oud 7 oktober 2009, 10:17   #22
Frank-NL
Senior Member

Frank-NL's schermafbeelding
Standaard

Ik begrijp dat je dus geen monteur over de vloer hebt gehad?

Voordat ik Ziggo ga bellen wacht ik even de update van mijn decoder af, ik weet niet of dat relevant is maar wellicht dat er een verschil te merken valt bij mij; daarna ga ik ook maar eens aan de bel trekken als het zo blijft.
Frank-NL is offline  
Oud 7 oktober 2009, 10:19   #23
Riparius
Senior Member

Riparius's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank-NL Bekijk bericht
Ik begrijp dat je dus geen monteur over de vloer hebt gehad?

Voordat ik Ziggo ga bellen wacht ik even de update van mijn decoder af, ik weet niet of dat relevant is maar wellicht dat er een verschil te merken valt bij mij; daarna ga ik ook maar eens aan de bel trekken als het zo blijft.
Het is geen decoder probleem, maar een probleem met het door Ziggo aangeleverde signaal. Hier ook nog steeds artefacten, gisteravond tussen 19.00 en 19.30 weer waargenomen.
Riparius is offline  
Oud 7 oktober 2009, 10:22   #24
Frank-NL
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Het is geen decoder probleem, maar een probleem met het door Ziggo aangeleverde signaal. Hier ook nog steeds artefacten, gisteravond tussen 19.00 en 19.30 weer waargenomen.
Mijn idee is dat de artefacts misschien kunnen onstaan omdat beeld en geluid telkens gecorrigeerd moeten worden maar het is echt alleen op NED3HD dus je hebt opzich gelijk.

Dan maar eerder bellen
Frank-NL is offline  
Oud 7 oktober 2009, 10:58   #25
JanvdB
Senior Member

Standaard

Nee, helaas geen monteur gezien, en er is ook geen telef. contact geweest.
Het lijkt me inderdaad zinvol,dat mede forumleden( waaronder RIPARIUS),
de helpdesk het probleem voorleggen, met de vermelding dat er in het zelfde postcode gebied, meer van de zelfde klachten zijn en er reeds 2 keer eerder een melding van gemaakt is.
Een storing vanaf 4 juli j.l., heeft m.i.z. anno 2009, al te lang geduurd.
Ik ga er mij eerlijk gezegd aan ergeren.
Ik ben een voetballiefhebber, de laatste keer( 16 artefacts in 30 minuten), ben ik maar op Ned 3 SD gaan kijken.
Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Vr.gr JanvdB
JanvdB is offline  
Oud 7 oktober 2009, 11:03   #26
Frank-NL
Senior Member

Standaard

Vervelend ja, naast NED1 kijk ik ook het meeste naar NED3!
Frank-NL is offline  
Oud 7 oktober 2009, 15:33   #27
G.bruiker
Senior Member

G.bruiker's schermafbeelding
Standaard

2315 vanochtend ook waargenomen, in het onderste deel van het beeld, een hele brede strook, een soort golvend patroon gedurende 2 seconden of zo,ongeveer 20% hoog,hele breedte van het scherm.
Nederland 3 HD.
Niet wat ik standaard als artefact ervaar (blokjes) maar echt een golf.
Oud 7 oktober 2009, 18:39   #28
JanvdB
Senior Member

Standaard

Bij mij zijn het ook geen blokjes, want dat zou er op wijzen dat het signaal soms te laag is.
Maar het signaal is constant 86%, wel minder dan Ned 1 en 3 HD, deze kanalen hebben een signaalsterkte van 100%.
De storing is soms op een klein gedeelte van het scherm, soms inderdaad een 20 % van het scherm, maar ook wel eens het hele scherm.
Soms doet de storing zich voor op alleen een bewegend opject in het beeld.
Vr.gr JanvdB
JanvdB is offline  
Oud 7 oktober 2009, 18:43   #29
Frank-NL
Senior Member

Standaard

Net de update geinstalleerd, maakt helaas niet veel uit... het lijkt op dit moment wel mee te vallen (2x afgelopen half uur) dus snel bij Ziggo aankloppen.
Frank-NL is offline  
Oud 7 oktober 2009, 18:59   #30
Riparius
Senior Member

Riparius's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanvdB Bekijk bericht
Bij mij zijn het ook geen blokjes, want dat zou er op wijzen dat het signaal soms te laag is.
Maar het signaal is constant 86%, wel minder dan Ned 1 en 3 HD, deze kanalen hebben een signaalsterkte van 100%.
De storing is soms op een klein gedeelte van het scherm, soms inderdaad een 20 % van het scherm, maar ook wel eens het hele scherm.
Soms doet de storing zich voor op alleen een bewegend opject in het beeld.
Vr.gr JanvdB
Inderdaad, soms van die mozaiek-achtige patronen alleen in een bewegend object. Het doet wel wat denken aan psychedelische plaatjes uit de jaren 60 of van die warmtefoto's waarbij elke temperatuur een ander kleurtje krijgt.

O ja, ik ga pertinent niet met de Ziggo helpdesk bellen. Zonde van mijn tijd en geld en het lost toch niets op. Medewerkers van Ziggo die hier meelezen weten nu onderdehand wel dat er een probleem is met de signaalkwaliteit van NLD 3 HD in deze regio c.q. wijk, en ze hebben voldoende info (en reden) om daar nu actie op te ondernemen.
Riparius is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - DVB-C en CI+

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten