Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 september 2009, 14:50
Frank-NL's schermafbeelding
Frank-NL Frank-NL is offline
Senior Member

Standaard

Ik heb hetzelfde, in dezelfde regio. Ook kabels etc vervangen maar dat maakt niets uit.
Oud 26 september 2009, 16:00
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank-NL Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde, in dezelfde regio. Ook kabels etc vervangen maar dat maakt niets uit.
Ok hier heeft de topic starter iets aan,het lijkt me dus wijk/regio gebonden, ik zit in 2315 en hier werkt het prima.
Ik weet dat er in die straat ene Marcel woonde,zendamateur die met flink vermogen bezig was..
Misschien bij de Formido een regelbaar versterkertje in de lijn opnemen met duidelijk vragen dat als het niet werkt je je centjes terug krijgt.
Als het 's avonds toeneemt zou je verwachten dat er iets is in de omgeving dat stoort.
Staan ook flinke schotels op een gebouw bij de Verbeekstraat.
Aangezien analoog/digitaal niet met capaciteit te maken heeft moet het iets zijn dat in de avond blijkbaar stoort.
Mogelijk dus een zendamateur of iets dat via die schotels loopt,ze lijken me te groot voor alleen ontvangst...
Oud 27 september 2009, 11:53
JanvdB's schermafbeelding
JanvdB JanvdB is offline
Senior Member

Ziggo Internet: geen
DTV: LOEWE
Standaard

Beste G.bruiker,
Excuses, dat ik wat laat reageer,maar ik was door omstandigheden niet eerder in de gelegenheid.
Bedankt voor de reactie en meedenken!
Om je vragen te beantwoorden het volgende:
Mijn naaste buren kijken via Digenne of analoog(crt v). mijn bovenbuur kijkt wel digitaal maar geen HD zenders.
Ik ga de buurt wel eens af, om te vragen ,of zij HD zenders kijken,zonder storingen.
Het verhaal van analoog goed dus digitaal goed komt niet van mij,maar van de helpdesk Ziggo.
Als bv RTL goed was, dan zou het kabelsignaal ook goed zijn.
Digitale TV is niet mijn specialiteit, maar probeer middels dit forum wat wijzer te worden.
De zendamateur woont er nog, althans de antenne"s staan nog op het dak.
Als dat het probleem zou zijn, zou ik het dan niet aan de Ber waarden moeten zien?. De berwaarden blijven keurig op 0..
De Koka coax ligt niet in een krul.
Ik heb voor alle zekerheid nog een Alphacrypt 3.19 geprobeerd, doch zonder resultaat.
Ik noem de storing artefacts, als ik het moet omschrijven, dan is het een plek op het scherm die snel trilt, waardoor het beeld dusanig vervormt, dat je niet kunt zien ,wat het voostelt.
Heel soms komt het over het hele scherm.
Overigens een fractie van een seconde.
Euronews analoog, geeft geen enkele storing.
Vr.gr JanvdB.
PS, bij de buren zijn de groene grondkabels vervangen, waren lek geraakt door hoge grondwaterstand.
Zij hadden problemen met het analoge signaal.
Oud 27 september 2009, 14:52
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanvdB Bekijk bericht
Beste MAURER,
Inmiddels een HIGH Quality kabel getest, 110 db, 3 voudig afgeschermd.
Helaas, geen positief resultaat, signaalsterkte nog steeds 84%.
En nog steeds artefacts.
Ik heb ook nog een Hirschmann antenneversterker geprobeerd, maar dat gaat niet goed.
Ik krijg een melding op de TV, dat het signaal te sterk is.
Ik blijf toch van mening dat het veroorzaakt wordt door het signaal van ziggo, of toch problemen met de groene kabel van Ziggo, aangezien de kabel in het water ligt.
Volgens de helpdeskmedewerker, die overigens zeer behulpzaam was, kan het niet de groene kabel zijn aangezien het analoge signaal goed is.
Wie het weet mag het zeggen.
Ten overvloede, in de avond is de storing erger.
Ook heb ik, om te testen, modem, telefoon, e.d. van spanning afgehaald,.
Ook dat hielp niet.
Heeft iemand nog suggestie"s?
Vr.gr JanvdB.
Loewe Compose met Alphacrypt 3.16.
Aop- Hirschmann Koka- Hirschmann einddoos, 1.5 meter High Quality kabel.
Postcode 2332PH
Ik denk dat het probleem toch in het aangeleverde signaal zit, en dat de oorzaak dus bij Ziggo gezocht moet worden. Ik heb de artefacten vannacht ook waargenomen op Nederland 3 HD toen ik de ONM marathon zat te kijken. Mijn bekabeling en apparatuur zijn absoluut in orde.
Oud 27 september 2009, 22:50
JanvdB JanvdB is offline
Senior Member

Standaard

Beste Riparius,
Hoe kaart ik dat aan bij ZIGGO?
Ik heb de helpdesk gebeld en krijg te horen, dat er van deze storing geen klachten binnenkomen.
Terwijl ik in een ander draadje lees, dat er een probleem zou zitten in een doorgeef station in Sassenheim, wat overigens door de helpdesk ontkent wordt.
Terwijl deze info van INFJE kwam( hij, of zij is eenmederwerker van ZIGGO)
Vr.gr JanvdB
Oud 27 september 2009, 23:08
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanvdB Bekijk bericht
Beste Riparius,
Hoe kaart ik dat aan bij ZIGGO?
Ik heb de helpdesk gebeld en krijg te horen, dat er van deze storing geen klachten binnenkomen.
Terwijl ik in een ander draadje lees, dat er een probleem zou zitten in een doorgeef station in Sassenheim, wat overigens door de helpdesk ontkent wordt.
Terwijl deze info van INFJE kwam( hij, of zij is eenmederwerker van ZIGGO)
Vr.gr JanvdB
Het zou ook een lokaal probleem kunnen zijn in een wijkversterker of zo. Dat er (verder) geen klachten binnenkomen zegt niet zoveel. Lang niet iedereen kijkt digitaal en de mensen die wel digitaal kijken lang niet allemaal HD. Bovendien is het nooit zo dat iedereen die storingen waarneemt daarover ook aan de bel trekt. De meeste kijkers denken waarschijnlijk dat het 'vanzelf' wel wordt opgelost, zeker als het over dergelijke intermitterende storingen gaat. Maar ik ben er nu ik het zelf heb gezien 100% van overtuigd dat het aan de signaallevering ligt, en niet aan jouw of mijn apparatuur. Dus als iemand van Ziggo hier meeleest: stuur maar een monteur om de wijkversterker(s) eens na te kijken, want er is iets niet in orde.
Oud 28 september 2009, 12:15
JanvdB JanvdB is offline
Senior Member

Standaard

Beste Riparius,
Bedankt voor de reactie, wie weet wordt er actie ondernomen.
Als het te lang duurt, dan ga ik de helpdesk maar weer bellen.
Ik hou je middels het forum op de hoogte .
Overigens valt het ook op dat Ned 3 HD t.o.v. de twee andere Ned HD zenders, een lagere signaalsterkte heeft.
Ned 1 en 2 HD 100 %, Ned 3 HD 84%.( geen ber fouten).
vr.gr JanvdB
Oud 28 september 2009, 15:14
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member

DTV: -
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Het zou ook een lokaal probleem kunnen zijn in een wijkversterker of zo. Dat er (verder) geen klachten binnenkomen zegt niet zoveel. Lang niet iedereen kijkt digitaal en de mensen die wel digitaal kijken lang niet allemaal HD. Bovendien is het nooit zo dat iedereen die storingen waarneemt daarover ook aan de bel trekt. De meeste kijkers denken waarschijnlijk dat het 'vanzelf' wel wordt opgelost, zeker als het over dergelijke intermitterende storingen gaat. Maar ik ben er nu ik het zelf heb gezien 100% van overtuigd dat het aan de signaallevering ligt, en niet aan jouw of mijn apparatuur. Dus als iemand van Ziggo hier meeleest: stuur maar een monteur om de wijkversterker(s) eens na te kijken, want er is iets niet in orde.
Ik had het gisteravond ook op 3HD (tijdens Jantje Smit ). Ik zat voor het eerst sinds lange tijd weer even door de HD kanalen te zappen. Het gebeurde echter maar een paar keer en toen ik na een tijd weer eens keek was er niks meer aan de hand.
Ik denk ook dat het aan de signaallevering ligt.
Postcode 2661 trouwens.
Oud 30 september 2009, 12:05
JanvdB JanvdB is offline
Senior Member

Standaard

Beste Forumleden,
Het was gisterenavond op Ned.3HD weer flink raak met artefacts.
Soms over het hele scherm, gepaard gaant met een hoog piep geluid.
Dat alles in een fractie van een seconde.
Vandaag Ziggo Helpdesk gebeld.
Ik kreeg vlot de Helpdesk te pakken.
Probleem voorgelegd en gezegd dat er meer mensen in het zelfde postcode gebied last hadden.
De Helpdeskmedewerker heeft er een groepsstoringsmelding van gemaakt.
Ook heb ik aangeboden, datze mogen komen kijken naar de storing.
Wordt vervolgd.
Vr.gr JanvdB
Oud 30 september 2009, 12:37
Frank-NL's schermafbeelding
Frank-NL Frank-NL is offline
Senior Member

Standaard

Goed werk Jan! Ik volg je bevindingen met veel interesse.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten