Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 september 2009, 13:22
KRG's schermafbeelding
KRG KRG is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus, motorola modem
DTV: HUMAX IR FOX C
Question mail ophalen van Gmail > Outlook via ZIGGO

Hallo ,

Ik heb sinds een paar dagen Ziggo. Ik heb nu onze hoofdpc rechtstreeks op het Ziggo modem aangesloten. Outlook werkt prima met het binnenhalen van mijn zonnet mail van tele2 . Ook het versturen via Ziggo van mijn mail naar Zonnet mailbox werkt prima.

Nu probeer ik van mijn GMAIL account ook de mail via ZIggo binnen te halen in outlook.

Ik heb alles handmatig zo ingesteld als op internet stodn. Dus zelfs de goede poorten aangegeven en zo. Testmails van outlook komen ook wel bij mijn GMail aan. Maar de test om mail van GMAIL binnen tehalen gaat fout. Er wordt een DNS error gegeven.

Het rare is dat het dus voor mijn Zonnet mailbox wel goed werkt.

Ook heb ik alle instellingen zo gezte als in de aanwijzingen voor Outlook vermeld staan. Dus de smtp kant naar Gmail werkt goed. Maar de route van de GMAIL account naar Outlook niet. Wat doe ik fout ? Ik heb al bij Gmail site gechecked of ik de GMail gebruikersnaam en wachtwoord en zo goed heb ingevuld. Dit is correct gedaan.

Wie helpt me verder ?
Oud 17 september 2009, 13:42
SuperTed-NL's schermafbeelding
SuperTed-NL SuperTed-NL is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Power
DTV: Dreambox 7000S
Standaard

Hoi,

Heb je echt al deze stappen gedaan? http://office.microsoft.com/en-us/ou...488981033.aspx

Bij werkt dit namelijk wel.

Grt,

Ted

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KRG Bekijk bericht
Hallo ,

Ik heb sinds een paar dagen Ziggo. Ik heb nu onze hoofdpc rechtstreeks op het Ziggo modem aangesloten. Outlook werkt prima met het binnenhalen van mijn zonnet mail van tele2 . Ook het versturen via Ziggo van mijn mail naar Zonnet mailbox werkt prima.

Nu probeer ik van mijn GMAIL account ook de mail via ZIggo binnen te halen in outlook.

Ik heb alles handmatig zo ingesteld als op internet stodn. Dus zelfs de goede poorten aangegeven en zo. Testmails van outlook komen ook wel bij mijn GMail aan. Maar de test om mail van GMAIL binnen tehalen gaat fout. Er wordt een DNS error gegeven.

Het rare is dat het dus voor mijn Zonnet mailbox wel goed werkt.

Ook heb ik alle instellingen zo gezte als in de aanwijzingen voor Outlook vermeld staan. Dus de smtp kant naar Gmail werkt goed. Maar de route van de GMAIL account naar Outlook niet. Wat doe ik fout ? Ik heb al bij Gmail site gechecked of ik de GMail gebruikersnaam en wachtwoord en zo goed heb ingevuld. Dit is correct gedaan.

Wie helpt me verder ?
Oud 17 september 2009, 14:04
KRG's schermafbeelding
KRG KRG is offline
Junior Member

Question gmail binnen halen via ziggo naar outlook

Ik moet even uitleggen dat ik het geheel werkend heb gehad toen ik nog bij tele2 zat op ADSL. Ik had een PC met daarop outlook 2003 . Daar heb ik het werkend gehad.

Nu zit ik via Ziggo de zaak binnen te halen. En ik heb op de hoofd PC nu outlook 2007 ipv outlook 2003.

Dus 2 afwijkingen : via Ziggo
en outlook 2007 ipv 2003

Ik heb dus ook de poorten ingesteld zoals ik ergens heb gelezen op internet.Zo uit mijn hoofd 995 en 457 of zo iets. Ik zit nu op een andere PC, vandaar.

Oud 18 september 2009, 15:17
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KRG Bekijk bericht
Maar de test om mail van GMAIL binnen tehalen gaat fout. Er wordt een DNS error gegeven.
Wat voor DNS error zie je ?
Controleer of de servernaam die je ingevuld hebt wel klopt, een klein foutje is zo gemaakt.
Oud 12 oktober 2009, 22:33
KRG's schermafbeelding
KRG KRG is offline
Junior Member

Standaard ophalen Gmail opgelost

Ik heb het volgend egedaan en nu werkt het wel:

Om gmail met je pop3 client te gebruiken moet je eenmalig in de instellingen van gmail even aanzetten dat je pop3 wilt gebruiken en in je mail client stel je de volgende dingen in:
- pop3: pop.gmail.com: SSL beveiligde verbinding: poort 995
- smtp: smtp.gmail.com: SSL beveiligde verbinding: poort 465: vinkje bij 'mijn uitgaande mail server vereist dat ik mij aanmeld' en bij 'gebruik dezelfde gegevens als bij mijn inkomende server'.

Dit heeft het bij mij opgelost.
Dus helemaal geen server van ziggo benoemen en dan gaat het wel goed bij GMAIL.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Labels
gmail, outlook, ziggovraag

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten