Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 september 2009, 20:51
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door w84me Bekijk bericht
Twee weken geleden gesproken met de helpdesk medewerker van Ziggo: Mijn Arris modem deed het plotseling niet meer, ik had gelukkig nog mijn Motorola modem en had deze samen met deze medewerker - na 4 pogingen pogingen om het Arris modem aan de praat te krijgen - weer geactiveerd. Twee weken lang probleemloos kunnen internetten met het oude Motorola modem. Zijn advies was om na twee weken het Arris modem weer aan te sluiten, dit heb ik vandaag gedaan.

Na aansluiten werd om activatie gevraagd, lukte niet met de gegevens van de brief; gebeld met de Ziggo helpdesk en ... 10 minuten later werkte het modem zonder problemen!

Wat mij opviel bij het aansluiten van het modem vandaag (t.o.v. de oorspronkelijke pogingen twee weken geleden om het Arris modem aan de praat te krijgen) was dat het heel lang duurde tussen het initiele groene ledje bij "power" en dat uiteindelijk ook het groene ledje bij "online" bleef branden.

Dus geen ander merk modem, en (tegen mijn gevoel in) het advies van de helpdesk medewerker gevolgd... resultaat: alles werkt weer, via speedtest.nl geconstateerd dat (zondagavond) de downloadsnelheid 48,27 is en upload 3,31!

Als iemand hier een verklaring heeft hoor ik deze graag, zoals aangegeven werkt het Arris modem hier totdusver weer zonder problemen.

In ieder geval gefeliciteerd dat het weer redelijk tot goed werkt (een upload van 3.31 is niet slecht, maar niet wat het zijn moet. Ik heb precies hetzelfde). Een verklaring is hiervoor niet te geven. Ik heb ook weken ellende achter de rug, nu lijkt het ook weer wat beter hier. Misschien dat regio Den Haag en Voorburg wat extra aandacht nodig heeft van Ziggo.
Oud 21 september 2009, 10:46
Hannibal-fmj's schermafbeelding
Hannibal-fmj Hannibal-fmj is offline
Member

Ziggo Internet: alles in 1 extra
DTV: geen idee
Standaard

ik heb het ubee modem nu een week

geweldig, alleen ze hebben mij wel als proefpersoon gebruikt door een filter tussen de coax kabel en het modem, zodat ie nu het internet, telefonie en tv splitst, ze vermoeden dat het modem niet alles aankan tegelijkertijd
Oud 21 september 2009, 19:42
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hannibal-fmj Bekijk bericht
ik heb het ubee modem nu een week

geweldig, alleen ze hebben mij wel als proefpersoon gebruikt door een filter tussen de coax kabel en het modem, zodat ie nu het internet, telefonie en tv splitst, ze vermoeden dat het modem niet alles aankan tegelijkertijd
Hoe bedoel je een filter? Als het goed is heeft er altijd al een splitter tussen gezeten? Deze krijg je namelijk bij het pakket voor internet/telefonie, en een dergelijke splitter heeft een radio, tv en data uitgang. Eventueel kunnen radio/tv gecombineerd worden.

Oud 22 september 2009, 08:53
Hannibal-fmj's schermafbeelding
Hannibal-fmj Hannibal-fmj is offline
Member

Ziggo Internet: alles in 1 extra
DTV: geen idee
Standaard

ik zal eens een foto plaatsen, geen idee wat ze hebben gemaakt, maar halverwege de coax kabel zit een kastje en dat is geen splitter
Oud 23 september 2009, 15:15
sven1968's schermafbeelding
sven1968 sven1968 is offline
Member

Ziggo Internet: connect&play Ubee
DTV: Horizon en Humax 5200
Standaard

Nou, hier weer de monteur langs gehad...Arrris modems mogen ze niet meer leveren. Hij heeft de Ubee hard gereset en ik haalde ineens weer 48 mb. Was van korte duur. De monteur was weg, ik wilde bellen en spontaan viel het modem weer 2 keer uit. Nu was ik aan het kijken en haalde net maar 10 mb! Monteur heeft afgesproken om me over een paar dagen te bellen, maar het blijkt dat er heel veel mensen problemen hebben en dat er niet eens een oplossing voor is!
Oud 25 september 2009, 22:33
burnboy1's schermafbeelding
burnboy1 burnboy1 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: all in 1
Standaard

ik woon in de regio den haag,en heb exact de zelfde problemen,monteur heeft mijn arres omgeruild voor de ubee,de arres liep 46mb,de ubee daarin tegen maar 30mb,de monteur was de deur uit en de ellende begon,snelheid zakte in naar 10mb,daarna 2 dagen helemaal niets meer,spontaan had ik weer verbinding,varieerend van 16kbps tot 30mbps.
valt continu weg.
via snelhelp hebben ze vandaag nieuwe firmware geinstalleerd,nu branden ineens alle lampjes op de modem,voorheen alleen de bovenste 3 en de onderste.
of dit een goed teken is weet ik niet,alleen hij blijft onstabiel.
dinsdag komt er weer een monteur lans,gelukkig heb ik nog een oude motorola voor het geval het aan blijft houden.
van ziggo wordt je zieko
Oud 26 september 2009, 07:36
sven1968's schermafbeelding
sven1968 sven1968 is offline
Member

Ziggo Internet: connect&play Ubee
DTV: Horizon en Humax 5200
Standaard

Hier komt ie vrijdag weer.... Gisteren een dag zonder prblemen, snelheid rond de 45. Maar zojuist bij het opstaan geen telefoon en internet. Moest het modem eerst weer resetten.
De boel is gewoon niet stabiel en dat zei de monteur ook al. Helpdesk bellen heeft totaal geen zin, want die roepen dat de lijn niet goed is, terwijl daar niks mis mee is (monteur heeft alles doorgemeten).
Ik begreep trouwens dat er een aantal mensen nieuwe firmware hebben gekregen en als dat goed draait dan pas krijgt iedereen die.
Arris mogen ze trouwens niet meer uitleveren zei de monteur.
Oud 28 september 2009, 12:22
rteerlin's schermafbeelding
rteerlin rteerlin is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-In-1-Extra
DTV: Samsung DCB-H380R
Standaard

Na jarenlang een 20Mbit ADSL verbinding van Online gehad te hebben heeft de flitsende 50 Mbit reclame van Ziggo mij overgehaald over te stappen naar Alles-In-1-Extra.

Ik heb er nu al spijt van als haren op m'n kop.
Met m'n Ubee EVM3200 modem haal ik nog geen 10Mbit.
Ik zit in het Casema gebied van Den Haag.
Het lijkt werkelijk nergens op.

Gelukkig heb ik tot 30 november m'n ADSL aansluiting nog waarmee ik constant een stabiele 20Mbit verbinding heb.
Laten we maar hopen dat dit kinderziektes zijn die binnenkort door een firmware update wordt opgelost.............
Oud 28 september 2009, 13:47
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rteerlin Bekijk bericht
Na jarenlang een 20Mbit ADSL verbinding van Online gehad te hebben heeft de flitsende 50 Mbit reclame van Ziggo mij overgehaald over te stappen naar Alles-In-1-Extra.

Ik heb er nu al spijt van als haren op m'n kop.
Met m'n Ubee EVM3200 modem haal ik nog geen 10Mbit.
Ik zit in het Casema gebied van Den Haag.
Het lijkt werkelijk nergens op.

Gelukkig heb ik tot 30 november m'n ADSL aansluiting nog waarmee ik constant een stabiele 20Mbit verbinding heb.
Laten we maar hopen dat dit kinderziektes zijn die binnenkort door een firmware update wordt opgelost.............
Lezende uit alle andere posts en anders Fora(o.a. Tweakers) moet de conclusie worden getrokken dat het Ubee modem totaal niet goed werkt binnen het oude Casema netwerk. Ik woon zelf in Voorburg en heb met het Ubee modem ook problemen. Het Arris modem werkt in ieder geval wat beter. Het Ubee modem heeft firmware update nodig, en ook aan het oude Casema netwerk mag wel iets gebeuren. Volgens mij hebben ze behoorlijke capaciteitsproblemen.
Oud 28 september 2009, 14:14
meermeer's schermafbeelding
meermeer meermeer is offline
Senior Member

Ziggo Internet: 50/5
Standaard

Bij mij werkt de Ubee tot nu toe gewoon goed...
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten