Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 18 september 2009, 23:10
sven1968's schermafbeelding
sven1968 sven1968 is offline
Member

Ziggo Internet: connect&play Ubee
DTV: Horizon en Humax 5200
Standaard

En dat is dus zo vreemd. Toen de monteur hier was, zei hij dat ze dus ook niet begrijpen waar het probleem zit. Alles is hier na gemeten en er was niets vreemds te vinden. Maar ook dit Ubee modem haalt de ene keer 42 mb en de andere keer 18, valt soms uit... Dinsdag komt er weer een monteur.
Oud 19 september 2009, 10:52
henklbr's schermafbeelding
henklbr henklbr is offline
Senior Member

Ziggo Internet: All1One-Extra/Ubee EVM3200/Linksys Smart Wi-Fi EA6500
DTV: Horizon/Samsung UE48H8000SLXXN
Standaard

Heb gister ook een Ubee-modem ontvangen; vandaag aangesloten, binnen een half uur weer een goede verbinding . . .

Aktiveren ging zonder problemen . . . ;-)

Decoder: Samsung SMT-C7140B | Ver. F/W 1.01/1119 | Ver. S/W 025.002.657 (2015/08/25)
Internet/Telefoon: Ubee EVM3200
Router: Linksys Smart Wi-Fi EA6500 | firmware: 1.1.29.162351
Oud 19 september 2009, 12:55
steveedge's schermafbeelding
steveedge steveedge is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra, Docsis 3.0
DTV: Humax HD-ontvanger.
Standaard

Sven, kijk eens in je modem hoeveel downstreams je hebt. Als je er maar een running hebt zou dat het snelheidsverschil kunnen verklaren.
Oud 19 september 2009, 13:47
meermeer's schermafbeelding
meermeer meermeer is offline
Senior Member

Ziggo Internet: 50/5
Standaard

Tot nu toe gaat het goed. Maar dat ligt dus niet zozeer aan de modem alswel het upstream kanaal waar ik op zit(wat je helaas niet zelf in de hand hebt)
Oud 19 september 2009, 16:20
Ziezo....'s schermafbeelding
Ziezo.... Ziezo.... is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 extra
DTV: nog geen
Standaard Ubee

De Ubee modem heeft inderdaad wat problemen gegeven. Ook werden ze erg warm. Inmiddels heeft de leverancier deze problemen opgelost. Het maakt nu niet meer uit of je een Arris of een Ubee modem gaat gebruiken. Ze zijn beide ok. Het probleem zat hem in de firmware......
Oud 19 september 2009, 18:55
TV Smurf's schermafbeelding
TV Smurf TV Smurf is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Complete/Ubee EVM3200/NG3700
DTV: CI+ Quantis CAM/Humax iHDR5200c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziezo.... Bekijk bericht
De Ubee modem heeft inderdaad wat problemen gegeven. Ook werden ze erg warm. Inmiddels heeft de leverancier deze problemen opgelost. Het maakt nu niet meer uit of je een Arris of een Ubee modem gaat gebruiken. Ze zijn beide ok. Het probleem zat hem in de firmware......
En hoe weet jij dit nu zo precies?
Oud 19 september 2009, 19:34
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV Smurf Bekijk bericht
En hoe weet jij dit nu zo precies?
Dat zou ik ook graag willen weten.

Ik heb een Ubee en een Arris modem, maar de enige die werkt is de Arris. Met de Ubee krijg ik maar 1 downstream, met de Arris vier. Volgens mij verschilt het dus blijkbaar per regio.
Oud 19 september 2009, 22:51
sven1968's schermafbeelding
sven1968 sven1968 is offline
Member

Ziggo Internet: connect&play Ubee
DTV: Horizon en Humax 5200
Standaard

Hmm, ik kom zelf mijn modem niet in (heb al gezocht op het forum, maar kom er niet uit). Wel wist de helpdesk te vertellen dat ik maar 1 stream had ipv 4 en dat verklaarde waarom ik geen 48 mb haal. Maar ze wisten niet waar aan dit lag. Grappige was dat de monteur dus een nieuw Ubee modem heeft geplaatst maar dat de helpdesk dit modem niet kan uitlezen. Aan de snelheid te zien, nog steeds maar 1 kanaal. Haal nu (22.51) maar 21 mb..... Upload is trouwens wel ok met 4,6.
Vraag me ook af waarom de monteur het Arrismodem niet online kreeg. Eerst had hij alle tijd, maar ineens werd ie gebeld en toen had hij helemaal geen tijd meer.
Oud 20 september 2009, 19:01
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sven1968 Bekijk bericht
Hmm, ik kom zelf mijn modem niet in (heb al gezocht op het forum, maar kom er niet uit). Wel wist de helpdesk te vertellen dat ik maar 1 stream had ipv 4 en dat verklaarde waarom ik geen 48 mb haal. Maar ze wisten niet waar aan dit lag. Grappige was dat de monteur dus een nieuw Ubee modem heeft geplaatst maar dat de helpdesk dit modem niet kan uitlezen. Aan de snelheid te zien, nog steeds maar 1 kanaal. Haal nu (22.51) maar 21 mb..... Upload is trouwens wel ok met 4,6.
Vraag me ook af waarom de monteur het Arrismodem niet online kreeg. Eerst had hij alle tijd, maar ineens werd ie gebeld en toen had hij helemaal geen tijd meer.
Laat de monteur in ieder geval proberen een Arris online bij je te krijgen. Ik denk dat je dan gewoon weer 4 downstreams hebt. Ik had hier precies hetzelfde namelijk.
Oud 20 september 2009, 20:21
w84me's schermafbeelding
w84me w84me is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z+
Standaard Arris modem - problemen "opgelost"

Twee weken geleden gesproken met de helpdesk medewerker van Ziggo: Mijn Arris modem deed het plotseling niet meer, ik had gelukkig nog mijn Motorola modem en had deze samen met deze medewerker - na 4 pogingen pogingen om het Arris modem aan de praat te krijgen - weer geactiveerd. Twee weken lang probleemloos kunnen internetten met het oude Motorola modem. Zijn advies was om na twee weken het Arris modem weer aan te sluiten, dit heb ik vandaag gedaan.

Na aansluiten werd om activatie gevraagd, lukte niet met de gegevens van de brief; gebeld met de Ziggo helpdesk en ... 10 minuten later werkte het modem zonder problemen!

Wat mij opviel bij het aansluiten van het modem vandaag (t.o.v. de oorspronkelijke pogingen twee weken geleden om het Arris modem aan de praat te krijgen) was dat het heel lang duurde tussen het initiele groene ledje bij "power" en dat uiteindelijk ook het groene ledje bij "online" bleef branden.

Dus geen ander merk modem, en (tegen mijn gevoel in) het advies van de helpdesk medewerker gevolgd... resultaat: alles werkt weer, via speedtest.nl geconstateerd dat (zondagavond) de downloadsnelheid 48,27 is en upload 3,31!

Als iemand hier een verklaring heeft hoor ik deze graag, zoals aangegeven werkt het Arris modem hier totdusver weer zonder problemen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten