Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 oktober 2009, 13:09
lollita's schermafbeelding
lollita lollita is offline
Member

Ziggo Internet: 50 mbps ubee 3200
DTV: dtv
Standaard

Vandaag alles weer eens aangesloten,
Natuurlijk weer moeten bellen voor de activatie maar wat NU.
De 50 Mbps heeft ook mijn huis bereikt zelfs achter mijn highspeed router werkt het nog prima.

Laatst gewijzigd door lollita; 5 oktober 2009 om 13:16
Oud 5 oktober 2009, 21:45
Robus's schermafbeelding
Robus Robus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-één Extra
DTV: Sony KDL37W5500/Neotion CI+ CAM
Standaard

Vrijdag komt hier weer een monteur langs; ook Polanen. Die gaat dan weer eens proberen om de Ubee aan te slingeren. Vooralsnog purt de Motorala als een jong poesje hier en zijn we in ieder geval connected! De voortekenen zijn in ieder geval wat gunstiger...
Oud 6 oktober 2009, 08:51
lollita's schermafbeelding
lollita lollita is offline
Member

Ziggo Internet: 50 mbps ubee 3200
DTV: dtv
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robus Bekijk bericht
Vrijdag komt hier weer een monteur langs; ook Polanen. Die gaat dan weer eens proberen om de Ubee aan te slingeren. Vooralsnog purt de Motorala als een jong poesje hier en zijn we in ieder geval connected! De voortekenen zijn in ieder geval wat gunstiger...
Hoi Robus,

Wat je misschien eens kan proberen maar heb je waasschijnlijk al gedaan.
Ik heb gisteren mijn Ubee aangesloten en hem laten activeren door die gasten bij ziggo de activatie pagina deet het niet.
Toen getest met die gast nog aan de telefoon en nee hoor gewoon rete traag zoals daarvoor.
Ik wilde dat hij het motorola modem weer ging activeren hij zij laat deze nu gewoon even aangesloten staan want met een uurtje word er nieuwe firmware ingestopt.
Nou ik was begonnen om 10 dus 11 uur denk ff testen nee hoor niks half 12 nog eens en gewoon rechtstreeks aan de laptop met hun cad6 kabel.
Nou kwart voor 12 mijn dochtertje op school gehaald die ff van brood voorzien en om 1 uur weer terug gebracht.
Nou weer thuis denk weer eens kijken anders gaat ik zo bellen dat het niet werkt en dat zij mijn andere modem weer moeten activeren dus ff kijken en jahoor het werkte.
Dit allemaal door AjanU die had namelijk aan gegeven dat hij zondag een telefoontje had gekregen dat zijn interent zou moeten werken en die zit in polanen.
Oud 7 oktober 2009, 08:16
jpvr74's schermafbeelding
jpvr74 jpvr74 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: geen
Standaard Ubee en Airport?

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van alle goede berichten in dit topic ook mijn Ubee weer eens aangesloten, m.b.v. de helpdesk. Het werkt, maar niet zo als het hoort: de snelheid is wisselend (tussen 30 en 50Mbps) en iedere zoveel minuten (ongeveer na een half uur) knalt mijn verbinding eruit. Als ik dan mijn modem reset (Time Capsule van Apple = Airport met harde schijf, gloed nieuw), werkt het weer, maar dus niet zoals het hoort. Voordat ik vrijdag weer terug ga naar de Motorola (en dan mijn abo met terugwerkende kracht laat downgraden) aan jullie de vraag of je enig idee hebt wat er mis is....

Alvast bedankt voor de reactie,

Jeroen
Oud 7 oktober 2009, 21:58
Robus's schermafbeelding
Robus Robus is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollita Bekijk bericht
Hoi Robus,

Wat je misschien eens kan proberen maar heb je waasschijnlijk al gedaan.
Ik heb gisteren mijn Ubee aangesloten en hem laten activeren door die gasten bij ziggo de activatie pagina deet het niet.
Toen getest met die gast nog aan de telefoon en nee hoor gewoon rete traag zoals daarvoor.
Ik wilde dat hij het motorola modem weer ging activeren hij zij laat deze nu gewoon even aangesloten staan want met een uurtje word er nieuwe firmware ingestopt.
Nou ik was begonnen om 10 dus 11 uur denk ff testen nee hoor niks half 12 nog eens en gewoon rechtstreeks aan de laptop met hun cad6 kabel.
Nou kwart voor 12 mijn dochtertje op school gehaald die ff van brood voorzien en om 1 uur weer terug gebracht.
Nou weer thuis denk weer eens kijken anders gaat ik zo bellen dat het niet werkt en dat zij mijn andere modem weer moeten activeren dus ff kijken en jahoor het werkte.
Dit allemaal door AjanU die had namelijk aan gegeven dat hij zondag een telefoontje had gekregen dat zijn interent zou moeten werken en die zit in polanen.
Dank voor de tip. Dit keer wilde Ziggo zelf voor de tweede keer een monteur langssturen. Dat heeft de eerste monteur geregeld. Dus ik wacht gewoon netjes af en laat eea regelen. Ik heb inmiddels genoeg in de meterkast gezeten om hun storing proberen te verhelpen. Met de kennis die we/ze nu hebben gaan we de Ubee gewoon ruim een uur met rust laten en na twee uur maar eens kijken of-ie wil. Zoals gezegd, de voortekenen zijn gunstig (hoewel jpvr74 en andere aangeven dat de verbinding niet stabiel is), maar seeing is believing!

Ik zou graag eens zien dat Ziggo wat communiceerde over de opstartproblemen. Dat zou een hoop duidelijk en begrip voor Ziggo opleveren...
Oud 9 oktober 2009, 16:16
jpvr74's schermafbeelding
jpvr74 jpvr74 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: geen
Standaard lekke band..

sprak vandaag een ziggo monteur die bij mij in de straat woont (zijn ziggo auto had een lekke band ) en blijkbaar is het Arris modem nu weer de beste optie, na een reeks firmware upgrades. Het Ubee modem heeft nog tseeds problemen met het 'bonden' van de kanalen en is daardoor minder stabiel: bij mij van alles tussen de 30 en de 45 Mbps. Hij adviseerde me over te stappen, wat in mijn geval dan de derde keer is....
Oud 9 oktober 2009, 16:20
Robus's schermafbeelding
Robus Robus is offline
Senior Member

Standaard

Het is 9 oktober en eindelijk heb ik de beloofde snelheid! Het Ubee modem dat door de vorige monteur was achtergelaten en vol verwachting klaar stond voor installatie is teleurgesteld meegenomen door de monteur. Ubee en postcode 34xx gaan niet goed samen, schijnt.

Dus de Arris is weer terug! De Internetverbinding lijkt in ieder geval snel (zie onder), nu maar hopen dat de verbinding ook stabiel is! Het enige vreemde wat nu nog speelt is dat wanneer we de telefoon opnemen, we een 'in gesprek' toon horen ipv een kiestoon. We kunnen wel gewoon bellen en gebeld worden.

In onze meterkast staat ook nog een Motorola doos. Je weet immers maar nooit

/edit: de onderbroken kiestoon werd veroorzaakt door een volle voicemailbox (volgelopen in de 2 1/2 week dat we totaal geen internet en telefonie hadden). Eenmaal geleegd, was dit ook verholpen. Inmiddels ruim een week verder en Internet lijkt redelijk stabiel te draaien. Uitkomsten van de speedtesten variëren nogal, maar zitten meestal boven de 30 Mbps download. Upload is constant(er). Met online gaming (CoD5) krijg ik sinds de modemwijziging wel meldingen dat ik niet met de betreffende gameserver kan connecten (oa 'This server is for low ping players only'); met het oude motorola modem, heb ik op dezelfde servers nooit eerder problemen gehad. Er blijven genoeg servers over waar ik wel op kan spelen, maar vreemd is het wel.

Laatst gewijzigd door Robus; 19 oktober 2009 om 10:24
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten