Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Algemeen

Mededelingen

Internet - Algemeen Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 16 september 2009, 09:16   #1
marcedwin
Senior Member
 
marcedwin's schermafbeelding
Standaard Waarom krijg ik steeds een ander IP adres

Mijn IP adres is nu al 4x gewijzigd afgelopen 4 a 5 maanden. Nou weet ik wel dat in je contract staat dat je geen vast IP hebt maar al die 4 jaar daarvoor had ik steeds zelfde IP. Handig omdat ik sommige diensten zo ingesteld heb dat ze maar vanaf 1 IP bereikbaar zijn. O.a. van mijn broker. Nu wil ik net inloggen gaat dat niet want IP is gewijzigd. Dan kan ik dat wel weer instellen maar dat kost 1 dag voordat dat werkt. En juist VANDAAG wil ik handelen, dat gaat nu niet.

Wanneer houd dit nu eens op en waarom wordt dat IP adres steeds gewijzigd?
__________________
Wie gaat er mee op wereldreis ?
Ik heb een waanzinnig idee, maar heb wel sponsoren nodig.
marcedwin is offline  
Oud 16 september 2009, 15:08   #2
Frank-NL
Senior Member
 
Frank-NL's schermafbeelding
Standaard

Omdat Ziggo bezig is het netwerk te upgraden. Ik denk dat je het meeste nu wel achter de rug hebt...

Overigens kan je gewoon met een dynamisch IP adres een vaste hostnaam instellen, kijk eens op www.dyndns.org bijvoorbeel. Of www.no-ip.com. Elke keer als je IP verandert wordt deze automatisch geupdate zodat je nooit last hebt van een wijziging.
Frank-NL is offline  
Oud 16 september 2009, 16:22   #3
Excalibur
Senior Member
 
Excalibur's schermafbeelding
Standaard

Sowieso kan je altijd een ander IP-adres krijgen. Dat je gedurende 4jaar lang hetzelfde IP-adres hebt gehad geeft je geen extra zekerheden. Hier is goed van toepassing, In het verleden behaalde resultaten..... je kent deze disclaimer vast wel van de reclame's.

Daarnaast kan elke wijziging in het netwerk veroorzaken dat je een ander IP-adres krijgt. Ontstaat de volgende dubbele JA situatie van:

Ja, je kunt voor een hele lange periode hetzelfde IP-adres houden, maar
Ja, je kunt ook (heel) vaak een ander ip-adres krijgen.

En het vervelendste voor jou is, je hebt geen poot om op te staan om daarover te klagen bij Ziggo of je recht/verhaal te halen omdat je geen recht hebt op een vast ip vanuit de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan.

Er zijn eigenlijk 3 mogelijkheden:
1- Je leert ermee leven
2- Je kiest voor een andere oplossing die flexibeler is en een niet ip
gebonden optie. Zijn voldoende voorhanden.
3- Je neemt een internetverbinding waarbij je wel een vast ip krijgt
toegewezen. Kan naast de Ziggo lijn (direct redundantie) of je zegt
Ziggo op. Prijs/kwaliteit/snelheid verhouding is wellicht wel wat anders
dan je nu gewend bent, maar het is maar net hoe belangrijk een vast ip
voor je is.

En "optie" 4 ; Je wilt geen van bovenstaande 3 opties? Dan ook niet meer klagen.
__________________

Excalibur is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Algemeen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl