Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Sony

Mededelingen

Sony Nieuws, vragen en opmerkingen over Sony CI+ geschikte TV's

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 20 september 2009, 18:47
michael007's schermafbeelding
michael007 michael007 is offline
Member

Ziggo Internet: alles in 1 plus - linksys e4200
DTV: humax 5050c - samsung 360r - humax
Standaard ci+

dus als ik het goed begrijp heb je er een smartcard nodig voor te kijken op je tv en een voor de humax voor opnemen.Dan kan ik het niet ik heb al 3 ontvangers
Oud 20 september 2009, 20:20
Schizo007nl's schermafbeelding
Schizo007nl Schizo007nl is offline
Senior Member

Ziggo Internet: -
DTV: Humax IR-Fox C, Humax IRHD 5000c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanssouci Bekijk bericht
Is er ook iemand die ervaring heeft met het gebruik van de module in de KDL-40W4000?
W4000 heeft een CI slot en geen CI+ slot dus de CI+ module zal niet echt gaan werken.. dan zul je dus voor de AlphaCrypt moeten gaan als je geen externe decoder meer wilt gebruiken!

Oud 23 september 2009, 10:43
marjon92's schermafbeelding
marjon92 marjon92 is offline
Junior Member

Standaard authentication melding

heb een V5500 en krijg elke dag bij het aanzetten van de tv. Dus de enkel de eerste keer. een melding van authentication.

Klopt dit? of kan dit niet wegblijven?
Oud 23 september 2009, 10:58
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

@marjon92 : Dat klopt, dat is normaal gedrag door bijna iedereen geconstateerd en is (voorlopig) niet weg te krijgen.
Oud 24 september 2009, 15:02
Samnl's schermafbeelding
Samnl Samnl is offline
Junior Member

DTV: CI+ module
Standaard

Beste iedereen,

Na mijn aankoop van de w5500 heb ik ook gelijk de CI+ module gekocht. Zonder de module eerst alle zenders te hebben gezocht en alles werkte prima. Kon Ned 1 in HD kijken, ziggo informatie kanaal en alle andere zenders hadden EPG.

Toen stopte ik de module erin. Authenticaten was successful en verwachtte gelijk beeld. Dit kwam alleen nooit. Ook niet op Ned 1 HD en de ziggo informatie kanalen. EPG werkt wel gewoon op alle zenders alleen hij geeft bovenin naast de zender aan: gekozen programma niet beschikbaar.

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? Heb nu 2 uur met Ziggo gebelt en hun hebben geen idee meer....

Gr,

Sam
Oud 24 september 2009, 15:06
jojootje's schermafbeelding
jojootje jojootje is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1+ / TL-WR1043ND
DTV: Sony KDL40-W5500/Neotion CI+/Humax 5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samnl Bekijk bericht
Beste iedereen,

Na mijn aankoop van de w5500 heb ik ook gelijk de CI+ module gekocht. Zonder de module eerst alle zenders te hebben gezocht en alles werkte prima. Kon Ned 1 in HD kijken, ziggo informatie kanaal en alle andere zenders hadden EPG.

Toen stopte ik de module erin. Authenticaten was successful en verwachtte gelijk beeld. Dit kwam alleen nooit. Ook niet op Ned 1 HD en de ziggo informatie kanalen. EPG werkt wel gewoon op alle zenders alleen hij geeft bovenin naast de zender aan: gekozen programma niet beschikbaar.

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? Heb nu 2 uur met Ziggo gebelt en hun hebben geen idee meer....

Gr,

Sam
Handleiding CAM is fout, je moet dit doen:
CAM: ziggo logo naar de muur
Card: witte zijde naar de muur. Card geregistreerd? Of je bestaande (?) gebruiken.
Power off/on als je de cam verwijderd.
Oud 24 september 2009, 15:11
Samnl's schermafbeelding
Samnl Samnl is offline
Junior Member

DTV: CI+ module
Standaard

Heb 2 modules geprobeerd (zaten er goed in), had thuis al 3 kaarten, alledrie geprobeerd en uiteindelijk die nieuwe ook maar geactiveerd.

Denk dat ik sony maar is ga bellen..
Oud 24 september 2009, 17:19
jk-gouda's schermafbeelding
jk-gouda jk-gouda is offline
Junior Member

Standaard sony 46W5720 (=46W5500) in caiway-gebied

Een paar ervaringen met mijn 46W5720 en de ci+cam van Ziggo in caiway-gebied.
Wel opletten: mijn ervaringen zijn niet zonder meer toepasbaar op anderen. Ik zit met een ziggo-cam in caiwaygebeid, en ik heb mijn Sony-software niet ge-update (hij werkt op versie 1.202EA; als de ervaringen met de binnekort te verschijnen update 1.600 goed blijken zal ik mijn tv toch maar eens updaten. Voorlopig wil ik de mogelijkhied van zenderindeling houden).
- authenicatie: mijn tv werkt met de snelstart uit. Het opstarten en authenticatie samen duurt bijna anderhalve minuut.
- als je weinig geduld hebt en de tweede authenticatie onderbreekt en naar een tv-kanaal gaat, werkt dat wel. Maar van het x-bar menu blijkt de laatste ikoon ("instellingen") verdwenen. Dus als je naar links scrollt is "photo" het laatste ikoon. De belangrijkste instellingen kan je overigens wel met "opties" instellen.
- om alle zenders te krijgen (ik heb het uitgebreide complete-pakket) moet je bij het startmenu de frequentie op "auto" zetten, maar het netwerk-id wel invullen (dus niet op "auto")
- ondertiteling werkt , maar je krijgt niet de dubbele mogelijkheid om zowel de basisinstelling als hardhorend in te stellen (zoals blijkbaar, heb ik uit dit forum begrepen, na software-update wel kan, en dan beide op "nederlands" zetten). Je moet kiezen (dus voor mij: basisinstelling). Werkt overigens goed.
Oud 25 september 2009, 12:17
voorhorstr's schermafbeelding
voorhorstr voorhorstr is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 plus
DTV: CI+module
Standaard authentificatie CI+module

[quote=TeKZ;203590]Bij mijn KDL-40W5500 werkt het ook perfect. In 1 keer zelfs na de Cam authentificatie, de digitale netwerkinstellingen waren al eerder ingesteld om Ned 1 HD te kunnen zien.
quote]

Is het gebruikelijk dat iedere keer als de TV aangaat de meldingen van autenthificatie in beeld komen?
Oud 25 september 2009, 15:13
Sjoop1985's schermafbeelding
Sjoop1985 Sjoop1985 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in Eén Plus, Cisco modem
DTV: Sony Bravia KDL-40NX720 + Ziggo SMiT CI+ CAM & Humax iHDR 5200c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voorhorstr Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TeKZ Bekijk bericht
Bij mijn KDL-40W5500 werkt het ook perfect. In 1 keer zelfs na de Cam authentificatie, de digitale netwerkinstellingen waren al eerder ingesteld om Ned 1 HD te kunnen zien.
Is het gebruikelijk dat iedere keer als de TV aangaat de meldingen van autenthificatie in beeld komen?
Ja, die athenticatie vindt iedere keer plaats, ik neem aan om te verifiëren dat het nog steeds om dezelfde 2 apparaten gaat en om te communiceren over de gebruikte encryptie onderling (bij CI+ is het signaal dat uit de CAM komt nog steeds encrypted, in tegenstelling tot bij). Wat er technisch precies gebeurd zou Archie misschien kunnen uitleggen.
Anoniem geeft in deze post (http://www.ziggo-gebruikers.nl/forum...4&postcount=70) aan waarom de bijbehorende melding steeds getoond wordt.

Laatst gewijzigd door Sjoop1985; 27 september 2009 om 12:40
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > CI+ > Sony

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten