Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15 september 2009, 08:56
Floortje_doortje's schermafbeelding
Floortje_doortje Floortje_doortje is offline
Junior Member

Standaard Om de 5 minuten klapt het internet er uit

Hey mensen,

Sinds een dag of 2 klapt om de 5 minuten mijn verbinding (Voorburg, Casema) er uit met 1,2,3 of meer falende ledjes. Soms hetstelt het Arris modem zichzelf maar vaker ook niet en is een harde reset nodig.

Helpdesk gebeld, probleem is bekend en het kan wel tot het einde van de maand duren. Het vreemde is dat ik voorheen met hetzelfde modem geen centje last heb gehad. Ik zou dus denken, terugdraaien wat je hebt gedaan en het eea goed uitzoeken. Ziggo denkt dat niet

Krijg ik dan iig geld teerug vroeg ik ? Daar moet ik zelf maar achteraan gaan als het weer werkt. Krijg ik daar bericht van vroeg ik ? Nee meneer, dat niet.

Wat een flutbedrijf

Anyhow, iemand nog een tip om het eea toch nog een beetje aan de praat te houden in de tussentijd want thuiswerken kan ik anders wel op mijn buikje schrijven van de week.

Floortje
Oud 15 september 2009, 10:36
meermeer's schermafbeelding
meermeer meermeer is offline
Senior Member

Ziggo Internet: 50/5
Standaard

Hey,

Nou succes. Ik heb al 9-10 weken hetzelfde. Soms goed, en daarna klapt ie er om de 5 min uit. (met als resultaat pagina net gevonden etc) dan een refresh en bam pagina daar.

Heb een broef gestuurd, met de melding dat ik abo geld van 2 maanden retour wil(of deel daarvan) ben benieuwd...
Oud 15 september 2009, 12:39
Junior Member

Standaard

Damn, dat is helemaal goed waardeloos. Ik ga strakjes maar internetten over mn iPhone modem optie ipv Ziggo. Sta je dan goed voor schut met je 50 Mbit lijn

Wat ik wel erg jammer vind is dat er niet echt naar een prettige oplossing wordt gezocht door ziggo. Afwachten en zelf actie ondernemen vind ik nou niet bepaald netjes voor een toch al dure internetaansluiting.

Floortje
Oud 16 september 2009, 09:57
Mikky's schermafbeelding
Mikky Mikky is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra met Arris tm702
DTV: Cisco 8455DVR / Popcorn PCH A110 1TB
Talking

Wat je zou kunnen proberen is het wijzigen van het MAC-adres van je pc of router (indien aanwezig). Verander dan alleen het laatste karakter (toegestane tekens zijn 0-9 en A-F)
Deze oplossing verdient niet de schoonheidsprijs, maar in de meeste gevallen zijn de klanten hier wel mee geholpen.

Laatst gewijzigd door Mikky; 16 september 2009 om 11:04
Oud 16 september 2009, 17:33
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikky Bekijk bericht
Wat je zou kunnen proberen is het wijzigen van het MAC-adres van je pc of router (indien aanwezig). Verander dan alleen het laatste karakter (toegestane tekens zijn 0-9 en A-F)
Deze oplossing verdient niet de schoonheidsprijs, maar in de meeste gevallen zijn de klanten hier wel mee geholpen.
Op zich heel leuk en attent dat je mensen probeert te helpen. Deze optie die jij nu aanreikt verdient alles behalve een schoonheidsprijs en is zelfs zeer sterk af te raden!

Leuk dat iedereen die een probleem heeft een beetje random zijn mac-adres gaat lopen aanpassen, jeeh!, zo meteen allemaal dubbele mac-adressen met alle gevolgen en problemen van dien. En dan gaan er weer mensen klagen dat het niet werkt.

Mensen willen helpen is een zeer goede zaak, en verdiend respect, maar help dan wel door goede adviezen waar geen problemen uit voort kunnen komen.

Oud 17 september 2009, 11:23
Junior Member

Standaard

Hi Mikky en Excalibur,

Op zich heb ik wel ervaring met mac adressen (mn linux doosje draait een roterend mac adres) dus even aanpassen is geen probleem voor mij

En het werkt nog ook. Heb nu al anderhalve dag een stabiele verbinding !!

Jeeeee !!!!
Oud 17 september 2009, 13:37
meermeer's schermafbeelding
meermeer meermeer is offline
Senior Member

Ziggo Internet: 50/5
Standaard

Floortje, ik 'den'k' dat het gewoon toeval is. Ik probeer ook al tijden van alles en nog wat. Dan gaat het een paar dagen goed, en denk je YES..Helaas....

Maar wie weet. Hoe dan ook, wat maakt een ander mac adres uit? Dan keijg je een ander IP van ziggo(waarschijnlijk) toegwezen. Dat is net alsof je een nieuwe netwerkkaart koopt etc.

Hoe zou dit de stabiliteit kunnen bevorderen? Ik snap dat niet zo...
Oud 17 september 2009, 14:57
Mikky's schermafbeelding
Mikky Mikky is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra met Arris tm702
DTV: Cisco 8455DVR / Popcorn PCH A110 1TB
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meermeer Bekijk bericht
Floortje, ik 'den'k' dat het gewoon toeval is. Ik probeer ook al tijden van alles en nog wat. Dan gaat het een paar dagen goed, en denk je YES..Helaas....

Maar wie weet. Hoe dan ook, wat maakt een ander mac adres uit? Dan keijg je een ander IP van ziggo(waarschijnlijk) toegwezen. Dat is net alsof je een nieuwe netwerkkaart koopt etc.

Hoe zou dit de stabiliteit kunnen bevorderen? Ik snap dat niet zo...
In de meeste gevallen gaat dit om 2 mensen met hetzelfde IP-adres. Dit is binnen een kwartier wel op te lossen, mits de persoon die hetzelfde IP heeft getraceerd wordt en mee wil werken. Dit is te herkennen aan verbindingen die zichzelf telkens na een specifieke tijd verbreken.

Excalibur heeft gelijk wanneer hij/zij zegt dat mijn advies uiteindelijk zeer negatief kan uitpakken.
Natuurlijk is het het best om te wachten totdat dit probleem structureel opgelost wordt, maar hoe langer mensen wachten, hoe minder ze daar zin in hebben.

Voortaan plak ik een disclaimer onder mijn advies
Oud 17 september 2009, 16:38
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Mijn advies, dergelijke adviezen niet geven. Veroorzaakt mogelijk meer ellende in de toekomst dan het nu oplost. Ofwel, met een beetje pech help je de een, en de ander van de wal in de sloot en zit diegene opeens met een probleem opgescheept.

Dat is niet meer als het probleem mogelijk verschuiven naar iemand anders. Hoeft niet te gebeuren, maar hoe meer dergelijke adviezen rond gestrooid worden, hoe groter de kans word dat het wel gebeurd.

Oud 18 september 2009, 08:34
Junior Member

Standaard

Het zou idd zo maar kunnen zijn dat het toeval is. Ik had eerst een ip adres in de 93 range en nu in de 84 (of andersom ... weet ik even niet meer). Daarna mn MAC adres weer teruggezet en nogmaals een ander ip gekregen anders dan het eerste.

Excalibur, ik snap je punt maar vond toch het advies een erg prettig advies, of het nu werkt of niet. Ik probeer liever zelf het eea te knutselen dan dat ik op de ziggo helpdesk moet wachten

Iemand interesse in het geniale helpdesk antwoord ??

Geachte

Na grondige analyse van het signaal op uw aansluiting heb ik geconcludeerd dat er sprake is van een individueel signaalprobleem. De oorzaak van dit probleem kan van buitenaf afkomstig zijn, maar kan zich ook in de huisinstallatie bevinden. Controleert u of de modem hoofdaansluiting van uw woning staat aangesloten met de bijgeleverde onderdelen, en of alle aansluitingen goed contact maken.

Heeft u alle aansluitingen gecontroleerd, dan wil ik u adviseren om telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice voor verdere analyse. Als blijkt dat er een monteur nodig is om het probleem op locatie te onderzoeken, kunt u met één van de medewerkers een monteurafspraak maken.

***)
Afdeling Klantenservice

***) modedit: Geen namen van medewerkers; Zie de forumregels

Laatst gewijzigd door mod-1; 18 september 2009 om 15:55
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten