Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 september 2009, 15:35
AAP's schermafbeelding
AAP AAP is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 14 september 2009
Locatie: Rijswijk
Ziggo Internet: Ziggo Z3
DTV: ?
Berichten: 4
Standaard Router valt uit en andere internetproblemen

Hoi,

Mijn router valt om de 3 a 4 weken uit, daardoor valt mijn internet ook uit. Ik moet mijn router handmatig aan/uitzetten om verbinding te krijgen. Via de pc kan ik hem niet restarten. (in browser je IP-adres typen).

Ik woon in een huis waar ik met 4 mensen het internet deel.
(Ziggo 3 abonnement). Op dit moment gebruiken er 3 mensen het internet.
Ik heb een modem met draad en een Belkin router. (geen draadloos).

Nu is het kabelgebruik in het huis nogal onduidelijk. De huisbaas heeft toentertijd het aangelegd, maar weet ook niet meer hoe alles is aangesloten.

Ik woon boven een kantoor waar het internetkastje met modem en router is geïnstalleerd. Ik vind het nogal vervelend om telkens om de 3 weken bij deze mensen te moeten aankloppen om mijn router te resetten.

Het kantoor dat op de begane grond zit, heeft volgens mij een ADSL verbinding. Ik heb al eens gevraagd of wij daar gebruik van kon maken. Maar dat wilde men niet.
Het lijkt mij ook niet verstandig om draadloos internet te nemen. Omdat het huis redelijk groot is en ik bang ben voor snelheid verlies.

Omdat ik in een redelijk groot huis woon, kan de derde persoon geen internet krijgen. Want dan moet er een kabel door 3 kamers worden getrokken. De huisbaas wil dit niet doen, en wij zijn hier allemaal niet technisch ed. Omdat zij toch van het internet gebruik wilde maken, heeft zij hiervoor heeft zij een apparaatje gekocht waar zij het internet van de beneden buurman aftapt. ( ik zal binnenkort eens vragen wat zij precies heeft gekocht, ze is namelijk verhuist).

De router dat toentertijd is gekocht is een kleine 4 jaar oud, tevens het modem.

Ik kon een kleine twee jaar geleden met mijn NEWSLEECHER bestanden binnenhalen van om en bij 1000 kb/sec. Nu is dit 800 kb/sec.
Ik woon in Rijswijk en heb de Speedtest gedaan (op Naaldwijk afgestemd)
http://www.speedtest.net/result/564825373.png

Ik heb Ziggo al gebeld, en die vertelde dat het aan mijn router ligt. Het probleem is, dat ik niet tijdens kantoor tijden daar kan zijn en ook niet als het kantoor gesloten is.
Een van de Ziggo telefoniste vertelde mij tevens dat de modem 4 weken geleden is gereset. Terwijl wij nog geen week ervoor, hem handmatig hadden gereset. Dat wil zeggen (sommige stekkers eruit halen en de aan/uit knop aan en uitzetten).

Wat ik het liefst wil is de hele internet aansluiting 1 etage hoger zetten en op mijn kamer zetten. Zodat ik de router makkelijker zelf kan resetten.

Waar ligt het probleem?

Heb ik een oude router?
Heb ik een oude modem?

Ik ben nogal een groentje op dit gebied...

alvast bedankt

gr
  #2  
Oud 14 september 2009, 17:25
Manolito's schermafbeelding
Manolito Manolito is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 17 mei 2008
Locatie: Tilburg / Ziggo
Ziggo Internet: Connect & Play Max /Ubee EVW320 modem / Netgear X4/Synology DS215j nas
DTV: Samsung ci+ icm Popcornhour A200 / Humax hd-pvr 5200/Horizonbox
Berichten: 1.836
Standaard

Als jij alleen op die router zit, dan hing ik die router in mijn kamer.
__________________
Soms zit het mee en soms zit het..... http://allestoringen.nl/top10/
  #3  
Oud 14 september 2009, 20:20
AAP's schermafbeelding
AAP AAP is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 14 september 2009
Locatie: Rijswijk
Ziggo Internet: Ziggo Z3
DTV: ?
Berichten: 4
Standaard

In oktober zit ik met 3 anderen op de router. (nu 2 personen)

Router/Modem/kastje waar internet vandaan komt zit beneden. BG

Mijn kamer + van de andere bewoners zitten op de eerste of tweede etage.

Moet ik een andere router kopen?
  #4  
Oud 14 september 2009, 23:23
Manolito's schermafbeelding
Manolito Manolito is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 17 mei 2008
Locatie: Tilburg / Ziggo
Ziggo Internet: Connect & Play Max /Ubee EVW320 modem / Netgear X4/Synology DS215j nas
DTV: Samsung ci+ icm Popcornhour A200 / Humax hd-pvr 5200/Horizonbox
Berichten: 1.836
Standaard

Voor z3 lijkt me dat niet nodig.
Wat ik wilde zeggen is dat je de router ook op je kamer kan zetten, das makkelijker als je die moet resetten.

De kabel beneden uit de router halen die na je pc loopt, en vervolgens in het modem steken.

Op je kamer de router aansluiten met de kabel uit je pc, en een nieuw kabeltje tussen je pc en router steken, en klaar is kees

Dan hoef je in het vervolg allen in het kantoortje aan te kloppen als je het modem moet rebootten.

Edit: het vastlopen van je router kan komen door iemand die torrents gebruikt met teveel sloten (connecties)
__________________
Soms zit het mee en soms zit het..... http://allestoringen.nl/top10/
  #5  
Oud 14 september 2009, 23:51
vinnie-terranova's schermafbeelding
vinnie-terranova vinnie-terranova is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: (Oude) Ziggo-gebied
Ziggo Internet: Alles-in-1 "Horizon connect & play Max''
DTV: Horizonbox
Berichten: 955
Standaard

Het probleem ligt waarschijnlijk aan de instellingen van je eigen router inderdaad


Log eens in op je router (IP adress 192.168.0.1 of 192.168.1.1) dit adres kun je gewoon in internetexplorer typen.
Je krijgt dan een loginschermpje met een gebruikersnaam en wachtwoord, als dit in het verleden niet door iemand verandert is, is dit vaak:

gebruikersnaam: admin
wachtwoord: admin

anders moet je zijn bij degene die hem geinstalleerd heeft of je handleiding raadplegen. Als je eenmaal ingelogd bent zoek dan eens naar DHCP overzicht in je router.
Je ziet daar een overzicht van de verschillende IP adressen die aan je netwerk hangen (BV: PC, LAPTOP, PC beneden/boven etc.) achter die ip adressen staat vaak een ''expiration time'' als jij die bijvoorbeeld hebt staan op 4 weken, zullen de rechten iedere keer na 4 weken automatisch vervallen op dat adres en ben je dus je verbinding kwijt. Doordat jij dan vervolgens de stroom van je router haalt, reset de expiration time en kun je weer 4 weken vooruit......
Je kunt dit echter zelf aanpassen!

Als je bij DHCP instellingen van je router deze zet op ''forever'' ipv een tijdsduur blijft het IP adres altijd geldig, er zal dan dus geen uitval meer zijn van je netwerk/internetverbinding.
Meestal is dit aangegeven als ''lease-time'' en kun je uit verschillende opties kiezen waaronder ''forever''!
Kies deze, en je zult zien dat je probleem is opgelost.


Successss

oja........
Als je router het verder prima doet en voldoende bereik en datasnelheid ten aanzien van je internetsnelheid heeft is het dus niet nodig een andere aan te schaffen.
Al is 4 jaar voor een router natuurlijk al redelijk oud in computerjaren
Routers zijn er in verschillende soorten en maten, naar aanleiding van je eigen situatie kies je er een. bereik en de snelheid zijn altijd twee belangrijke punten......... en des te meer mensen op het netwerk, je snelheid natuurlijk per persoon zakt.
__________________
Greetz Vinnie
ZIGGO IS HET
@HOME BLIJVEN WE

Laatst gewijzigd door vinnie-terranova; 15 september 2009 om 23:01
  #6  
Oud 15 september 2009, 22:51
AAP's schermafbeelding
AAP AAP is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 14 september 2009
Locatie: Rijswijk
Ziggo Internet: Ziggo Z3
DTV: ?
Berichten: 4
Standaard

Ben de hele middag niet thuis geweest.
Ik ga morgenmiddag met de toppics aan de slag. wordt vervolgd dus
  #7  
Oud 16 september 2009, 23:52
AAP's schermafbeelding
AAP AAP is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 14 september 2009
Locatie: Rijswijk
Ziggo Internet: Ziggo Z3
DTV: ?
Berichten: 4
Standaard

@ vinnie-terranova

Helaas is het mij niet gelukt wat jij mij 2 dagen geleden hebt geschreven.

Door het invullen van mijn mijn eigen IP adres in web browser, kwam ik in het router menu terecht. De getallen die jij mij gaf werkte niet, zowel in Firefox als Inter.Expl.

Ik som hier enkele gegevens op die mijn router weergeeft:

Onder het menu LAN: DHCP Client list staat
- IP ADRESS - HOST NAME - MAC ADDRESS.

Onder INTERNET/WAN: Connection type:
- Dynamic

Onder FIREWALL"Client IP filter:
- Always time is aangevinkt en Block Time niet

Onder Utilities:
- System System

Time zonde -8 Canada???? moet dit in +1 worden veranderd
NAT Enabling: ENABLE
UPnP Enabling: DISABLE
Automatic Firmware Notification: DISABLE

De rest van mijn settings zijn allemaal cijfers en getallen.

Nog heel erg bedankt van de vorige uitleg
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl