Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR)

Mededelingen

Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Standard Definition Personal Video Recorder

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 september 2009, 12:26
justron's schermafbeelding
justron justron is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles-in-1 extra,modem:arris,router:draytek 2920
DTV: humax pvr 9200c
Unhappy storing 9200c door PC's en ongeaarde stopcontacten

Hallo,

Ik kom jullie hulp vragen ivm een storing van mijn humax 9200c.
Ik heb de laatste tijd beeldstoring met de pvr,als ik hem net aanzet is er niks aan de hand maar na een 5-10 minuten begint het beeld te storen en te rollen,na ong. 10 minuten houdt het rollen op en blijft de storing aanwezig in hele licht vorm en soms zelfs zonder storing.
Ik had eerst het idee dat het door de aansluiting op mijn pc kwam maar die kabels heb ik allemaal losgehaald,ook de kabels van mijn mediacenter en mijn dvd speler heb ik losgehaalt.Dus het enige wat nu aangesloten zit op de tv is dus de pvr en de audio-out.Hiervoor had ik een samsung aangesloten gehad en daar had ik dit probleem niet mee,ook de eerste weken met de humax niet,doch is dit probleem opgetreden zonder dat er een verandering is geweest in de opstelling of aansluiting oid.

Iemand een idee/oplossing wat het zou kunnen zijn want ik weet het echt niet meer.

Groet ron.
Oud 14 september 2009, 22:25
Junior Member

Standaard opgelost!!!!

nou na uren werk heb ik het eindelijk gevonden.
Het was een probleem met de aarding van de stopcontacten,mijn pc's stoordden op de tv,dus heb de tv omgezet naar een andere groep.
Dit was even makkelijker dan alle stopcontacten aarden,for now it will do.

bedankt voor de hulp
Oud 15 september 2009, 11:22
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Misschien alsnog even een kleine tip die we veel gebruikten.
Mocht je in een kamer geen geaarde stopcontacten hebben maar moet je wel aarde voor bv je tv, pc, etc hebben dan is een alternatief om de aarde vanaf je verwarming of waterleiding te pakken.
Oud 15 september 2009, 12:08
Junior Member

Standaard

ok erg bedankt voor de tip,ik zal eens kijken.

groet Ron
Oud 15 september 2009, 12:39
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Misschien alsnog even een kleine tip die we veel gebruikten.
Mocht je in een kamer geen geaarde stopcontacten hebben maar moet je wel aarde voor bv je tv, pc, etc hebben dan is een alternatief om de aarde vanaf je verwarming of waterleiding te pakken.
En da's een flink misverstand.
In nieuwe woningen is er standaard een PVC waterleiding ipv een koperen.
Steeds meer woningen gaan ook over op het multifit systeem waarbij de bestaande waterleiding en verwarmingspijpen vervangen zijn door een plastic buis.
Daarnaast is een PC voeding even iets anders wat betreft de fase.
Als je de stekker omdraait komt er de helft van de voedingsspanning op de buitenkant te staan.
Als je dan je hand op de achterkant van de pc houdt op een schroef die echt verbonden is met de case en je raakt een ongeverfd stukje van de verwarming aan met je andere dan krijg je een oplazer van jewelste !
Pak maar eens een geaarde leiding vast en raak met de rug van je hand de buitenkant van een los zwevende coax aan die niet geaard is en je weet wat ik bedoel.
In nieuwbouwhuizen is meestal alleen de verwarming in de badkamer nog geaard en de rest niet vanwege de multiflex/multifit.
Als je zomaar de aarde van je pc aan de verwarming gaat hangen,kan dat leiden tot hele gevaarlijke situaties.
In het gunstigste geval gebeurt er niets, in het ongunstige geval zet je (een deel van) je cv installatie onder stroom.
NIET DOEN !
Daarnaast 99,9 % van alle tv's en dergelijke zijn niet voorzien van een randaarde stekker en heeft het aansluiten van de tv op een geaard stopkontakt onzin.
De beveiliging van bv een tv bestaat juist uit een dubbele isolatie en kan juist beter niet van buitenaf geaard worden (let op de symbooltjes op de stekker en het apparaat).
Heb je een storing op een bepaalde groep dan is het beter om een andere groep te kiezen.
Alleen apparaten (zoals een pc en strijkijzer enz) die standaard van een gerandaarde stekker zijn voorzien hebben baat bij een externe aarding in de vorm van een gerandaard stopkontakt.
Ga dit beslist niet doen door een verwarming te pakken.
Er is ook nog een tweede risico bij wat oudere huizen.
Moderne cv ketels zitten in tegenstelling tot oudere mechanische ketels bordevol electronica,hebben een totale computer aan boord.
Deze ketels horen geaard te zijn.
Ga je echter de cv gebruiken als aarding dan lopen reststromen bij koperen/ijzeren pijpen via je CV waterleiding door de ketel heen naar aarde.
Dit kan een CV unit totaal verwoesten en dat heb ik meerdere malen mogen aanschouwen.
Kassa !

Laatst gewijzigd door G.bruiker; 15 september 2009 om 12:52
Oud 15 september 2009, 12:43
Junior Member

Standaard hmmmmmmm

Te vroeg gejuicht......het probleem is weer terug nu ook op een geaard stopcontact........word toch wel wanhopig.
Het probleem is plotseling ontstaan,waarbij het steeds iets erger werd,
is het een defect in een van de andere apparaten misschien?
ik heb geen idee waar ik het verder moet zoeken,ik zal eens proberen om de pvr op een apart stopcontact te zetten zonder dat er andere apparaten bij de doos opzitten en zien of dat helpt,of heeft iemand anders een idee wat ik kan doen?
Oud 15 september 2009, 12:49
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
En da's een flink misverstand.
In nieuwe woningen is er standaard een PVC waterleiding ipv een koperen.
Steeds meer woningen gaan ook over op het multifit systeem waarbij de bestaande waterleiding en verwarmingspijpen vervangen zijn door een plastic buis.
Daarnaast is een PC voeding even iets anders wat betreft de fase.
Als je de stekker omdraait komt er de helft van de voedingsspanning op de buitenkant te staan.
Als je dan je hand op de achterkant van de pc houdt op een scroef die echt verbonden is met de case en je raakt een ongeverfd stukje van de verwarming aan met je andere dan krijg je een oplazer van jewelste !
Pak maar eens een geaarde leiding vast en raak met de rug van je hand de buitenkant van een los zwevende coax aan die niet geaard is en je weet wat ik bedoel.
In nieuwbouwhuizen is meestal alleen de verwarming in de badkamer nog geaard en de rest niet vanwege de multiflex/multifit.
Als je zomaar de aarde van je pc aan de verwarming gaat hangen,kan dat leiden tot hele gevaarlijke situaties.
In het gunstigste geval gebeurt er niets, in het ongunstige geval zet je (een deel van) je cv installatie onder stroom.
NIET DOEN !
Wat jij bedoelt is lekstroom.

P.S. wat is het merk en type van de televisie?
Gebeurt het alleen als de pvr aansloten is of doet hij dit ook met b.v. een videorecorder, dvd-speler of andere ontvanger?
Oud 15 september 2009, 12:57
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Wat jij bedoelt is lekstroom.
Bij de tv installatie wel, maar zoek maar eens op hoe een PC voeding werkt.
Bij een schakelende voeding in een pc kan de helft van de voedingsspanning op de buitenkant van de voeding komen te staan.
Er kan dus 115 volt op de buitenkant van een pc staan als de voeding niet goed geisoleerd is.
Voel je niet veel van, bibbert een beetje.
Via je lichaam is die aarding minimaal.
Maar maak via je vinger kontakt met de buitenkant van je pc en een geaard punt,waarbij de voeding niet goed geisoleerd is en het licht gaat uit.
Bij jou !
Zie o.a.:
http://forum.fok.nl/topic/992024
http://gathering.tweakers.net/forum/...s/1288862/last (stukjes van techneut)
En vooral:
http://www.reng-computers.nl/Aarde%20voor%20pc.pdf

"Door de opbouw van dit filter staat op de kast en alle daarmee verbonden metalen delen
de helft van de netspanning indien de veiligheidsaarde niet is aangesloten. De helft van
de netspanning (230 Volt / 2 = 115 Volt) is, door het netfilter, voor een gezonde
volwassene ongevaarlijk bij aanraking. De prikkeling geeft alleen een schrikreactie.
Bij problemen met het realiseren van een aarde via de huisinstallatie wordt als uitwijk
wel eens aarding via de buizen van de centrale verwarming of de waterleiding geopperd.
Dit is ten zeerste af te raden.
Aarden op de gasleiding of TV-kabelinstallatie (CAI) is volstrekt
uit den boze.
Aarden op de cv-, water-, CAI- of gasleiding is terecht verboden, omdat het tot zeer

gevaarlijke situaties kan leiden.

Need I say more ?
Dat is geen lekspanning hoor.
http://www.trinitycomputers.nl/n%20aarde.htm
http://www.zqcentral.com/index/news/show/2120
http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1130606

Enz enz...
Je gaat straks lekker douchen...je raakt knetsnat de douchekraan aan,welke via de warmwaterleiding ook verbonden is met je verwarmingsketeltje en daar heb je zojuist een pc aan gehangen waarvan het netfilter kapot is in de voeding.
Probleem ook opgelost.

Laatst gewijzigd door G.bruiker; 15 september 2009 om 13:27
Oud 15 september 2009, 13:12
Junior Member

Standaard

het merk van de tv is een samsung en het type le40r71b.
De storing treedt trouwens ook op als ik de buitenkant van de coaxstekker tegen de buiten kant van de coaxaansluiting van de pvr,ik weet niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Het is de kabel niet,ik heb vij verschillende geprobeerd.
Maar kan het zo zijn dat er in een van de apparaten iets is stuk gegaan of aan het stuk gaan is waar de storing door veroorzaakt wordt,omdat het probleem plotseling ontstaan is.

Groet ron

Laatst gewijzigd door justron; 15 september 2009 om 13:24
Oud 15 september 2009, 13:33
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justron Bekijk bericht
het merk van de tv is een samsung en het type le40r71b.
De storing treedt trouwens ook op als ik de buitenkant van de coaxstekker tegen de buiten kant van de coaxaansluiting van de pvr,ik weet niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Het is de kabel niet,ik heb vij verschillende geprobeerd.
Maar kan het zo zijn dat er in een van de apparaten iets is stuk gegaan of aan het stuk gaan is waar de storing door veroorzaakt wordt,omdat het probleem plotseling ontstaan is.

Groet ron
Buitenmantel van de coax in de meterkast aarden op de aard aansluiting.
Heb je in de meterkast een splitter ?
F-connector splitters hebben altijd een schroefje waar je een aardedraad op kan aansluiten welke je verbindt met de aard aansluiting in de meterkast.
Nooit aarden op water/gas of cv,waarom staat hierboven duidelijk.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten