Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Humax > Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR)

Mededelingen

Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Standard Definition Personal Video Recorder

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15 september 2009, 12:39   #11
justron
Junior Member

justron's schermafbeelding
Standaard

Hallo,

de buitenmantel van de coaxaansluiting is geaard en de enige splitter die ertussen zit is het opzetkastje van ziggo die het signaal verdeelt voor internet en radio/televisie,vanaf daar loopt de coax zonder splitters rechtstreeks naar de pvr.

groet ron,

Laatst gewijzigd door justron; 15 september 2009 om 12:49
justron is offline  
Oud 15 september 2009, 12:54   #12
Pio
Senior Member

Pio's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justron Bekijk bericht
het merk van de tv is een samsung en het type le40r71b.
De storing treedt trouwens ook op als ik de buitenkant van de coaxstekker tegen de buiten kant van de coaxaansluiting van de pvr,ik weet niet hoe ik het duidelijker uit moet leggen maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Het is de kabel niet,ik heb vij verschillende geprobeerd.
Maar kan het zo zijn dat er in een van de apparaten iets is stuk gegaan of aan het stuk gaan is waar de storing door veroorzaakt wordt,omdat het probleem plotseling ontstaan is.

Groet ron
Het is heel simpel met de boerenll regel: als er aan een apparaat een stekker met randaarde zit moet deze in een geaard stopcontact. Heeft een apparaat geen stekker met randaarde dan het apparaat niet via kast ed gaan aarden.
Ik zou gewoon even langs de winkel gaan om inderdaad een storing in je apparaat uit te sluiten en om eventuele schade aan je aangesloten tv ed te vermijden.
Pio is offline  
Oud 15 september 2009, 13:02   #13
justron
Junior Member

Standaard

Maar de tv e.d. zit nu op een geaard stopcontact,die daar is geplaatst door een monteur,alleen de "behuizing" van de coax aansluiting is aangesloten op een aardedraad,waar de rest van het huis ook op geaard is neem ik aan,die onderin de meterkast de grond in loopt.En ik heb drie verschillende decoders geprobeerd met hetzelfde resultaat en ik denk dat ik de tv ook wel kan uitsluiten omdat die er met andere apparaten geen last van heeft.
justron is offline  
Oud 15 september 2009, 13:12   #14
justron
Junior Member

Standaard

hallo,
Ik lees net op een andere site een vergelijkbaar probleem,dat is op deze site: http://sanesanity.wordpress.com/2007...-hdtv-storing/
Daar is het opgelost met een mantelstroomfilter,zou dit ook het probleem bij mij kunnen zijn,en zo ja,hoe zou het kunnen dat het probleem dan vanzelf is ontstaan na maanden.
justron is offline  
Oud 15 september 2009, 13:28   #15
Pio
Senior Member

Pio's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
hallo,
Ik lees net op een andere site een vergelijkbaar probleem,dat is op deze site: http://sanesanity.wordpress.com/2007...-hdtv-storing/
Daar is het opgelost met een mantelstroomfilter,zou dit ook het probleem bij mij kunnen zijn,en zo ja,hoe zou het kunnen dat het probleem dan vanzelf is ontstaan na maanden.
Een mantelstroom filter gebruik je meestal als je last hebt van een aardlus.Je schrijft dat je ook audio uit op de tv had aangesloten, gaat dit soms naar een receiver die ook op de kabel is aangesloten ivm radio of naar een computer?
Anders zou ik die verbinding ook even los maken om te testen. Je hebt dan waarschijnlijk geen geluid maar je kan wel even kijken of het daaraan ligt.
Pio is offline  
Oud 15 september 2009, 13:42   #16
justron
Junior Member

Standaard

De audio-out gaat naar de homecinema toe,daar heb ik de scart e.d al van losliggen dus die zit alleen aangesloten op stroom en audio dus,maar ik zal het zometeen gelijk even gaan proberen als ik vrij ben.Ik zal de uitkomst even komen melden.
In ieder geval bedankt dat jullie willen meedenken want ik ben al een poosje door me oplossingen heen?
justron is offline  
Oud 15 september 2009, 15:43   #17
GolfTouch
Senior Member

GolfTouch's schermafbeelding
Standaard

Gezien de reactie op mijn bericht zal ik deze iets duidelijker toelichten.

Als je huis voorzien is van pvc leidingen, welke inderdaad in nieuwbouwhuizen steeds meer toegepast worden, gaat mijn verhaal inderdaad niet op. Echter zullen in Nederland nog het merendeel gewone koperen leidingen hebben. Zelfs nieuwbouwhuizen hebben nog veelal koperen leidingen. Vergeet niet dat tegenwoordig ook speciale leidingen gelegd worden met een kunstof buitenmantel en koperen binnenmantel. Dus deze kunnen kunstof lijken maar dat hoeft niet altijd perse zo te zijn.

Mijn bedoeling is ook absoluut niet dat iedereen nu vanaf zijn verwarming of waterleiding aarde gaat lopen trekken naar een PC of TV.
Volgens mij heb ik ook niet gezegd dat de aardekabel direct aan de TV of PC gekoppeld moet worden.

De bedoeling is wel dat deze op het normale aarde circuit komt en dus via de normale weg apparatuur van aarde voorziet.

Dat 99,9 % van de TV's niet voorzien zijn van aarde vind ik een vreemd getal. Hier in huis hebben 3 TV's al randaarde dus.

Een waterleiding wordt nog steeds standaard geaard in de meterkast. Net zoals de gasleiding die altijd geaard moet zijn. Zo gelden ook regels voor natte ruimtes e.d.
Ook een aardpen is tegenwoordig in woningen verplicht als de waterleiding buiten in de straat van kunstof is.

In het geval van CV ketels zou de stroom allang weggevloeid zijn via de aarde voordat deze bij de elektonica komt. Ook dat zal geen probleem zijn omdat dit systeem (aarding) gescheiden staat van de elektronica.

Verder ga ik hier technisch niet op in omdat dit verder geen toevoeging heeft. Daar zijn vele andere fora voor.
Oud 15 september 2009, 16:12   #18
justron
Junior Member

Standaard

ook het loshalen van de audiokabel heeft alleen geen nut gehad.
Hoe kom je erachter of je een zogezegde aardlus hebt?is dit door te meten?
justron is offline  
Oud 15 september 2009, 16:22   #19
Pio
Senior Member

Pio's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
ook het loshalen van de audiokabel heeft alleen geen nut gehad.
Hoe kom je erachter of je een zogezegde aardlus hebt?is dit door te meten?
Beter dan hier kan ik het niet zeggen. Maar dt is in de regel niet iets wat zomaar ineens optreed.
Pio is offline  
Oud 15 september 2009, 16:31   #20
justron
Junior Member

Standaard

dan zal dat waarschijnlijk bij het probleem idd ook niet zijn,als het niet vanzelf ontstaat.
justron is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Humax > Humax Duovisio iPVR-9200C (SD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten