Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 september 2009, 09:14
Frank-NL's schermafbeelding
Frank-NL Frank-NL is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinnie-terranova Bekijk bericht
Vraag het na bij jou fabrikant van je lcd/plasma scherm, die zullen dit be-amen, de strepen die veroorzaakt zijn door de black-pillars vallen overigens niet binnen de garantie van je toestel, dus achteraf niet
geen borrelpraat dus......en onderbouwd.... niet voldoende? doe dan ff een mailtje naar de fabrikant met deze vraag. Die zullen het volledig voor je onderbouwen!
Als je een fatsoenlijk scherm hebt van de afgelopen jaren is dit allang niet meer van toepassing. Ja, het zal wellicht in de handleiding worden genoemd voor mensen die een week een statisch beeld laten staan. Maar ik kijk met mijn plasma urenlang naar zwarte balken boven of aan de zijkanten en heb nog nooit last gehad van strepen of wat dan ook.

De problemen die jij opnoemt speelden misschien nog bij de eerste generatie schermen, 10 jaar geleden ofzo.

En bij een beetje normaal TV kijken, waarbij je ook weer eens doorzapt naar een beeldvullend kanaal is het echt bijna onmogelijk de effecten te krijgen die jij beschrijft, tenzij het om te beginnen al een baggerscherm was.

Je kan wel met een handleiding zwaaien maar ik baseer me liever op de praktijk.
Oud 24 september 2009, 10:15
Paros's schermafbeelding
Paros Paros is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max
DTV: Humax iHDR-5050c, Humax iRHD-5300c, Horizon
Standaard

Citaat:
goed zo NOS!!! EN ook al zijn de schermen tegenwoordig niet zo gevoelig meer voor ''inbranden'' dan een aantal generaties eerder. Maar de black pillars kunnen wel degelijk nog steeds schade veroorzaken aan je lcd/plasma schem!!!!
En hoe kijk jij dan naar een dvd of blu-ray met zwarte balken boven en onder?
Oud 24 september 2009, 11:09
vinnie-terranova's schermafbeelding
vinnie-terranova vinnie-terranova is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 "Horizon connect & play Max''
DTV: Horizonbox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank-NL Bekijk bericht
Je kan wel met een handleiding zwaaien maar ik baseer me liever op de praktijk.

Ik zwaai niet met mn handleiding, maar met de werking van alle schermen. je hebt gelijk dat de huidige schermen minder gevoeling hiervoor zijn de de eerste generaties. Maar ondanks vooruituitgang, is het nog steeds niet te voorkomen. Ookal he je nog zo'n duur scherm staan, de werking blijft gelijk.
Oud 24 september 2009, 11:10
vinnie-terranova's schermafbeelding
vinnie-terranova vinnie-terranova is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 "Horizon connect & play Max''
DTV: Horizonbox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paros Bekijk bericht
En hoe kijk jij dan naar een dvd of blu-ray met zwarte balken boven en onder?

niet!
Oud 24 september 2009, 11:24
Sjoop1985's schermafbeelding
Sjoop1985 Sjoop1985 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in Eén Plus, Cisco modem
DTV: Sony Bravia KDL-40NX720 + Ziggo SMiT CI+ CAM & Humax iHDR 5200c
Standaard

Citaat:
niet!
Vertel eens hoe jij de 2,39:1 ratio van bioscoopbeelden op DVD en Blu-Ray beeldvullend op je 16:9 scherm krijgt? Zoomen? Duur grapje, want dan valt er een stuk van je filmbeeld af aan de zijkanten en betaal je dus eigenlijk teveel voor je schijfjes
Ik hoop niet dat jij jezelf een TV- of filmliefhebber noemt, want een liefhebber kijkt beelden zoals ze bedoeld zijn en is niet zo arrogant het hele zaakje aan te passen aan zijn kijksituatie.

Overigens: om op moderne schermen de burn-in te creëren waar jij het over hebt (ja het kán in principe wel, daar heb je gelijk in) zul je vele branduren moeten maken (heb het over dagen, misschien weken aan een stuk). Zó veel 4:3 materiaal wordt er niet meer uitgezonden.
Oud 24 september 2009, 11:46
Frank-NL's schermafbeelding
Frank-NL Frank-NL is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Ik zwaai niet met mn handleiding, maar met de werking van alle schermen. je hebt gelijk dat de huidige schermen minder gevoeling hiervoor zijn de de eerste generaties. Maar ondanks vooruituitgang, is het nog steeds niet te voorkomen. Ookal he je nog zo'n duur scherm staan, de werking blijft gelijk.
Dus daarom vind jij het gerechtvaardigd dat de NPO beelden zo opgerekt uitzendt? Dat is toch de wereld op z'n kop!

Ik bepaal zelf wel wat ik doe met een GOED bronsignaal, en ik laat 4:3 lekker in de juiste verhouding (net zoals 21:9 en alle andere ratio's) zonder dat mijn scherm daar ook maar een moment last van heeft.
Oud 24 september 2009, 13:33
Harold's schermafbeelding
Harold Harold is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus
DTV: Nu Humax 5200 en Horizon, had CI+, Samsung DCB-B270R en Digi1
Standaard

Even iets anders, heb je Consumenten24 wel eens bekeken met oa die documentaire over Google, anamorf letterbox, op de breedbeeld niet beeldvullend te krijgen en zal op een 4:3 toestel wel een heel klein postzegelbeeld opleveren.
Oud 25 september 2009, 01:12
AW78's schermafbeelding
AW78 AW78 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harold Bekijk bericht
En dat ben ik wel met je eens
Vandaag de NOS gezien met de WK op de weg in Mendrisio, was goed in 16:9
Alleen niet in HD op Eurosport, wat ik stilletjes gehoopt had.

Citaat:
Zoals anderen al gezegd hebben is dit onzin. Je moet wel bijna express dagen of wekenlang één beeld aan laten staan wil je dat het inbrandt. Bij normaal gebruik zal het misschien na 10 jaar pas te zien zijn, maar dan heb je waarschijnlijk al weer een nieuwe TV staan. En bovendien zal er tegen die tijd vrijwel geen 4:3 materiaal meer uitgezonden worden.
Oud 25 september 2009, 16:51
Harold's schermafbeelding
Harold Harold is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 plus
DTV: Nu Humax 5200 en Horizon, had CI+, Samsung DCB-B270R en Digi1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AW78 Bekijk bericht
Zoals anderen al gezegd hebben is dit onzin. Je moet wel bijna express dagen of wekenlang één beeld aan laten staan wil je dat het inbrandt. Bij normaal gebruik zal het misschien na 10 jaar pas te zien zijn, maar dan heb je waarschijnlijk al weer een nieuwe TV staan. En bovendien zal er tegen die tijd vrijwel geen 4:3 materiaal meer uitgezonden worden.
Bij mijn crt kwam dit inbranden na zo'n 7 jaar, later dit jaar maar kijken voor een nieuwe
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten