Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13 september 2009, 20:24   #1
AW78
Senior Member

AW78's schermafbeelding
Standaard NOS blijft stug beeldsignaal oprekken.

Vanavond weer Studio Sport op Nederland 1 gekeken en zowel bij de Vuelta a España (wielrennen) als de US Open (tennis) wordt het 4:3 signaal dat de NOS geleverd krijgt wordt naar hartelust afgeknipt en/of uitgerekt. Andere zenders die bijv. de Vuelta uitzenden als Eurosport en Vlaanderen Eén snappen het wel en geven wel het originele signaal door zoals het hoort.
Bij de US Open maken ze het pas echt bont. Dit wordt namelijk wél in breedbeeld en zelfs in HD opgenomen maar omdat de SD feed (die in 4:3 is) goedkoper is voor de NOS kopen ze die en rekken ze het zélf wel uit naar 16:9!!!
Dit is toch amateurisme van het eerste uur! Niet zo gek dus dat Eurosport een steeds beter marktaandeel krijgt. Die houden hun kijkers tenminste niet voor de gek!
AW78 is offline  
Oud 13 september 2009, 20:26   #2
Damandan
Senior Member

Damandan's schermafbeelding
Standaard

Dat was mij dus ook al opgevallen. Een schande als je het mij vraagt. Ze moeten zich bij de NOS eens gaan afvragen waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn, stelletje amateurs daar zo.
Damandan is offline  
Oud 13 september 2009, 20:37   #3
AW78
Senior Member

AW78's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damandan Bekijk bericht
Dat was mij dus ook al opgevallen. Een schande als je het mij vraagt. Ze moeten zich bij de NOS eens gaan afvragen waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn, stelletje amateurs daar zo.
Serena Williams had in de originele feed al een dikke kont, maar met dat uitgerekte beeld van de NOS is het écht geen porem meer!
AW78 is offline  
Oud 13 september 2009, 20:42   #4
The_Doman
Senior Member

The_Doman's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AW78 Bekijk bericht
Serena Williams had in de originele feed al een dikke kont, maar met dat uitgerekte beeld van de NOS is het écht geen porem meer!
Bij de publieke/NOS zijn ze inderdaad kampioen in het verkrachten van het beeld.

Ook het uitzenden van orgineel 4:3 materiaal in "pillarbox" 16:9 bij de themazenders behoort tot dezelfde afkeurenswaardige praktijken.

Het gevoel voor (BEELD) kwaliteit ontbreekt blijkbaar geheel daar bij de NOS.

Laatst gewijzigd door The_Doman; 13 september 2009 om 22:22
The_Doman is nu online  
Oud 13 september 2009, 22:19   #5
crapz0rs
Senior Member

crapz0rs's schermafbeelding
Standaard

Dit viel mij ook al op.
En als de originele feed nou echt van supper kwaliteit was, dan had het me nog niet eens uitgemaakt ook.
Maar de originele feed was al bagger, panned/scanned door de NOS werd het nog erger.

Ik dacht, zal wel 90% zijn dat de NOS het verneukt.
Die 10% schreef ik toe aan de Spaanse TV die opgerekt 4:3 verkocht als 16:9, en dat de NOS er dan in trapte.
crapz0rs is offline  
Oud 14 september 2009, 01:33   #6
AW78
Senior Member

AW78's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Ook het uitzenden van orgineel 4:3 materiaal in "pillarbox" 16:9 bij de themazenders behoort tot dezelfde afkeurenswaardige praktijken.
Dat heb ik dan nog liever dan dat oprekken. Op een breedbeeld TV merk je namelijk toch niet of een 4:3 beeld anamorph is of niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crapz0rs Bekijk bericht
Ik dacht, zal wel 90% zijn dat de NOS het verneukt.
Die 10% schreef ik toe aan de Spaanse TV die opgerekt 4:3 verkocht als 16:9, en dat de NOS er dan in trapte.
Nee nee, vergelijk maar met bijv. Eurosport. Die geeft de originele 4:3 feed weer, ook op Eurosport HD. Zoals het hoort dus.

Spaanse TV wacht misschien met breedbeeld camera's totdat ze in één keer over kunnen naar HD, net zoals ze bij de regie van Eurosport hebben gedaan.
AW78 is offline  
Oud 21 september 2009, 10:01   #7
Albertos
Senior Member

Albertos's schermafbeelding
Standaard

Krijgt de verantwoordelijke bij de NOS ook dit topic onder ogen op een of andere manier? Zo ja, dan is het wel aan dovenmansogen / oren gericht. Gisteren was het weer raak.
Albertos is offline  
Oud 21 september 2009, 11:15   #8
Frank-NL
Senior Member

Frank-NL's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albertos Bekijk bericht
Krijgt de verantwoordelijke bij de NOS ook dit topic onder ogen op een of andere manier? Zo ja, dan is het wel aan dovenmansogen / oren gericht. Gisteren was het weer raak.
Lijkt me niet he, dit is een Ziggo gebruikers forum. Je kan beter bij de NOS gaan klagen, dan is er misschien nog een kans dat het wordt gelezen.

http://www.omroep.nl/contact
Frank-NL is offline  
Oud 21 september 2009, 16:31   #9
Harold
Senior Member

Harold's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AW78 Bekijk bericht
Dat heb ik dan nog liever dan dat oprekken. Op een breedbeeld TV merk je namelijk toch niet of een 4:3 beeld anamorph is of niet.
Ik wel, ik heb de TV handmatig op 14:9 gezet, liever zwarte balken aan de zijkanten dan vervormde beelden.
Nu op Net5, Drew Carey is in 4:3 zoals het hoort.
Harold is offline  
Oud 22 september 2009, 22:04   #10
Gerardus
Senior Member

Gerardus's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harold Bekijk bericht
Ik wel, ik heb de TV handmatig op 14:9 gezet, liever zwarte balken aan de zijkanten dan vervormde beelden.
Nu op Net5, Drew Carey is in 4:3 zoals het hoort.
Helemaal mee eens, maar moet die dan niet op 16:9 Dat is toch de normale breedbeeldverhouding.
Gerardus is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten