Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 september 2009, 14:01
Bartje01's schermafbeelding
Bartje01 Bartje01 is offline
Member
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 35
Standaard Nummer KPN porteren bij aanvraag met behoud ADSL

Ik heb nu nog ADSL (niet van KPN) met een KPN belabonnement. De ADSL loopt af op 1 november maar ik wil al eerder het telefoonnummer meenemen naar Ziggo en het belabonnement opzeggen. Zou dat gaan lukken zonder dat het ADSL-signaal verdwijnt?
  #2  
Oud 13 september 2009, 15:27
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 juli 2009
Locatie: Casema
Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Berichten: 2.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartje01 Bekijk bericht
Ik heb nu nog ADSL (niet van KPN) met een KPN belabonnement. De ADSL loopt af op 1 november maar ik wil al eerder het telefoonnummer meenemen naar Ziggo en het belabonnement opzeggen. Zou dat gaan lukken zonder dat het ADSL-signaal verdwijnt?
In theorie wel, een ADSL signaal staat los van je bel signaal. Zelf heb ik voor Ziggo een ADSL lijn gehad zonder dat ik daarbij een telefoon abonnement had.

Om het echt zeker te weten zou je deze vraag bij je ADSL provider moeten stellen. (of hier melden welke ADSL provider je nu hebt, dat is wat makkelijker antwoorden)
  #3  
Oud 13 september 2009, 15:51
Bartje01's schermafbeelding
Bartje01 Bartje01 is offline
Member
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 35
Standaard

Solcon. Nu vindt ik het niet zo erg als ADSL verdwijnt (heb dan toch al kabel) maar dat KPN het nummer dan maar wel vrij geeft.

Andere vraag nog: als ik overstap op Ai1, wordt mijn basis analoge tv-abonnement dan wel opgezegd?
  #4  
Oud 13 september 2009, 15:59
dieco's schermafbeelding
dieco dieco is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Drenthe/@Home
Ziggo Internet: AiE Plus + Netgear WNR3500 + Netgear WN111v2
DTV: CI+
Berichten: 535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartje01 Bekijk bericht
Solcon. Nu vindt ik het niet zo erg als ADSL verdwijnt (heb dan toch al kabel) maar dat KPN het nummer dan maar wel vrij geeft.

Andere vraag nog: als ik overstap op Ai1, wordt mijn basis analoge tv-abonnement dan wel opgezegd?
Volgens mij kun je twee verschillende abonnementen op twee verschillende momenten opzeggen.
In jouw geval vraag je AiE aan met nummerbehoud en zegt Ziggo op het moment van portering automatisch je KPN-belabonnement op. Later moet je dan zelf je ADSL bij Solcon opzeggen. Althans, zo is het mij verteld ...
Je TV-abonnement is onderdeel van het pakket dus dat wordt (normaal gesproken) automatisch overgezet. Correct me if I'm wrong ..
__________________

I don't suffer from insanity ... I enjoy every minute of it!!!
I do suffer from reality though
  #5  
Oud 13 september 2009, 16:01
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 juli 2009
Locatie: Casema
Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Berichten: 2.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartje01 Bekijk bericht
Andere vraag nog: als ik overstap op Ai1, wordt mijn basis analoge tv-abonnement dan wel opgezegd?
Nee, dat hoeft ook niet want dit is een onderdeel van ai1 (tv z1) en zit bij de totaalprijs van ai1 inbegrepen.
  #6  
Oud 13 september 2009, 16:05
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 juli 2009
Locatie: Casema
Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Berichten: 2.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dieco Bekijk bericht
Later moet je dan zelf je ADSL bij Solcon opzeggen. Althans, zo is het mij verteld ...
Het opzeggen van ADSL kan je eventueel door Ziggo laten doen. Bij kennissen heeft Ziggo zowel het KPN abonnement als het ADSL abonnement van Tele2 voor ze beëindigd rond de tijd dat AIE actief werd. Dit was met nummerportering, hier wordt meestal een termijn van 30 dagen voor in acht genomen.
  #7  
Oud 13 september 2009, 16:13
dieco's schermafbeelding
dieco dieco is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Drenthe/@Home
Ziggo Internet: AiE Plus + Netgear WNR3500 + Netgear WN111v2
DTV: CI+
Berichten: 535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renatus Bekijk bericht
Het opzeggen van ADSL kan je eventueel door Ziggo laten doen. Bij kennissen heeft Ziggo zowel het KPN abonnement als het ADSL abonnement van Tele2 voor ze beëindigd rond de tijd dat AIE actief werd. Dit was met nummerportering, hier wordt meestal een termijn van 30 dagen voor in acht genomen.
Je hebt gelijk, dat kan.
Toen ik typte dacht ik aan m'n eigen situatie tijdens de overstap (met latere nummerportering) en dat is een klein beetje verkeerd gelopen. Inmiddels ook weer helemaal goed gekomen trouwens
__________________

I don't suffer from insanity ... I enjoy every minute of it!!!
I do suffer from reality though
  #8  
Oud 19 september 2009, 13:39
Bartje01's schermafbeelding
Bartje01 Bartje01 is offline
Member
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 35
Standaard

Afgelopen maandag aangevraagd met monteur incl. nummerbehoud en inmiddels de brief gekregen. Hoelang duurt het dan nog tot KPN een brief stuurt over het opgezegde belabonnement?
  #9  
Oud 21 september 2009, 19:50
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartje01 Bekijk bericht
Solcon. Nu vindt ik het niet zo erg als ADSL verdwijnt (heb dan toch al kabel) maar dat KPN het nummer dan maar wel vrij geeft.
Alleen een actief nummer kan geporteerd worden. Ten tijde van de portering zal je KPN telefoonlijn dus nog wel actief moeten zijn.
__________________

  #10  
Oud 22 september 2009, 13:05
Bartje01's schermafbeelding
Bartje01 Bartje01 is offline
Member
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 35
Standaard

De lijn zelf is ook gewoon nog actief, dus dat is geen probleem. Nog steeds geen brief van KPN trouwens.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl