Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13 september 2009, 13:01   #1
Bartje01
Member

Bartje01's schermafbeelding
Standaard Nummer KPN porteren bij aanvraag met behoud ADSL

Ik heb nu nog ADSL (niet van KPN) met een KPN belabonnement. De ADSL loopt af op 1 november maar ik wil al eerder het telefoonnummer meenemen naar Ziggo en het belabonnement opzeggen. Zou dat gaan lukken zonder dat het ADSL-signaal verdwijnt?
Bartje01 is offline  
Oud 13 september 2009, 14:27   #2
Renatus
Senior Member

Renatus's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartje01 Bekijk bericht
Ik heb nu nog ADSL (niet van KPN) met een KPN belabonnement. De ADSL loopt af op 1 november maar ik wil al eerder het telefoonnummer meenemen naar Ziggo en het belabonnement opzeggen. Zou dat gaan lukken zonder dat het ADSL-signaal verdwijnt?
In theorie wel, een ADSL signaal staat los van je bel signaal. Zelf heb ik voor Ziggo een ADSL lijn gehad zonder dat ik daarbij een telefoon abonnement had.

Om het echt zeker te weten zou je deze vraag bij je ADSL provider moeten stellen. (of hier melden welke ADSL provider je nu hebt, dat is wat makkelijker antwoorden)
Renatus is offline  
Oud 13 september 2009, 14:51   #3
Bartje01
Member

Standaard

Solcon. Nu vindt ik het niet zo erg als ADSL verdwijnt (heb dan toch al kabel) maar dat KPN het nummer dan maar wel vrij geeft.

Andere vraag nog: als ik overstap op Ai1, wordt mijn basis analoge tv-abonnement dan wel opgezegd?
Bartje01 is offline  
Oud 13 september 2009, 14:59   #4
dieco
Senior Member

dieco's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Solcon. Nu vindt ik het niet zo erg als ADSL verdwijnt (heb dan toch al kabel) maar dat KPN het nummer dan maar wel vrij geeft.

Andere vraag nog: als ik overstap op Ai1, wordt mijn basis analoge tv-abonnement dan wel opgezegd?
Volgens mij kun je twee verschillende abonnementen op twee verschillende momenten opzeggen.
In jouw geval vraag je AiE aan met nummerbehoud en zegt Ziggo op het moment van portering automatisch je KPN-belabonnement op. Later moet je dan zelf je ADSL bij Solcon opzeggen. Althans, zo is het mij verteld ...
Je TV-abonnement is onderdeel van het pakket dus dat wordt (normaal gesproken) automatisch overgezet. Correct me if I'm wrong ..

I don't suffer from insanity ... I enjoy every minute of it!!!
I do suffer from reality though
dieco is offline  
Oud 13 september 2009, 15:01   #5
Renatus
Senior Member

Standaard

Citaat:
Nee, dat hoeft ook niet want dit is een onderdeel van ai1 (tv z1) en zit bij de totaalprijs van ai1 inbegrepen.
Renatus is offline  
Oud 13 september 2009, 15:05   #6
Renatus
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dieco Bekijk bericht
Later moet je dan zelf je ADSL bij Solcon opzeggen. Althans, zo is het mij verteld ...
Het opzeggen van ADSL kan je eventueel door Ziggo laten doen. Bij kennissen heeft Ziggo zowel het KPN abonnement als het ADSL abonnement van Tele2 voor ze beëindigd rond de tijd dat AIE actief werd. Dit was met nummerportering, hier wordt meestal een termijn van 30 dagen voor in acht genomen.
Renatus is offline  
Oud 13 september 2009, 15:13   #7
dieco
Senior Member

dieco's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renatus Bekijk bericht
Het opzeggen van ADSL kan je eventueel door Ziggo laten doen. Bij kennissen heeft Ziggo zowel het KPN abonnement als het ADSL abonnement van Tele2 voor ze beëindigd rond de tijd dat AIE actief werd. Dit was met nummerportering, hier wordt meestal een termijn van 30 dagen voor in acht genomen.
Je hebt gelijk, dat kan.
Toen ik typte dacht ik aan m'n eigen situatie tijdens de overstap (met latere nummerportering) en dat is een klein beetje verkeerd gelopen. Inmiddels ook weer helemaal goed gekomen trouwens

I don't suffer from insanity ... I enjoy every minute of it!!!
I do suffer from reality though
dieco is offline  
Oud 19 september 2009, 12:39   #8
Bartje01
Member

Standaard

Afgelopen maandag aangevraagd met monteur incl. nummerbehoud en inmiddels de brief gekregen. Hoelang duurt het dan nog tot KPN een brief stuurt over het opgezegde belabonnement?
Bartje01 is offline  
Oud 21 september 2009, 18:50   #9
Excalibur
Senior Member

Excalibur's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Alleen een actief nummer kan geporteerd worden. Ten tijde van de portering zal je KPN telefoonlijn dus nog wel actief moeten zijn.

Excalibur is offline  
Oud 22 september 2009, 12:05   #10
Bartje01
Member

Standaard

De lijn zelf is ook gewoon nog actief, dus dat is geen probleem. Nog steeds geen brief van KPN trouwens.
Bartje01 is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten