Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers

Mededelingen

Digitale TV - Irdeto ontvangers Alles over Irdeto Digitale ontvangers en TV's zoals in gebruik bij Ziggo, Delta, CAIW, Rekam en Kabel Noord

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13 september 2009, 10:37   #1
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard Homecast Colorado ontvanger

Deze ontvanger is door Ziggo goedgekeurd in augustus 2009.
Meer informatie is de vinden in een bespreking op de site van digitalekabeltelevisie

Een recentere test is te vinden bij HDTV Nieuws

De link naar HDTV Nieuws is:
http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/homeca...oder-20091120/

"TotaalTV" heeft de Homecast ook getest in de laatste gedrukte uitgave (nummer 25) en deze informatie staat inmiddels ook online:
http://www.totaaltv.nl/?action=tests&id=122

Laatst gewijzigd door CeeS; 19 november 2009 om 20:53
CeeS is offline  
Oud 14 september 2009, 09:14   #2
kavorka
Junior Member

kavorka's schermafbeelding
Standaard

Ik heb sinds 4 weken tijdelijk een Homecast Colorado thuis staan, aangezien Caiway mijn Samsung 360 nodig heeft om lip-sync testen uit te voeren.

SD kanalen zien er op de Samsung 360 beter uit.
HD kanalen merk ik geen verschil.

Laatste twee weken veel storingen met de Homecast. Als de homecast na een aantal uur uit standby wordt gehaald zijn alle kanalen weg en moeten deze opnieuw ingesteld/gezocht worden. Tevens vaak corrupt beeld, welke pas weg zijn nadat ik de stroom van het apparaat eraf heb gehaald.

Misschien heb ik een half-defecte Colorado, maar tot nu toe heeft deze decoder mij nog niet overtuigd.

edit: bleek een defecte Colorado te zijn. De vervangende Colorado die ik kreeg had bovenstaande problemen niet.

Laatst gewijzigd door kavorka; 11 oktober 2009 om 12:10
kavorka is offline  
Oud 14 september 2009, 10:36   #3
xahmol
Senior Member

xahmol's schermafbeelding
Standaard

Vraag me sowieso af wat deze ontvanger toevoegt aan het HD decoder spectrum. Nog geen enkele functionaliteit gezien die de andere decoders niet hebben en dat van een (voor mij) volslagen onbekend merk. Of is deze decoder fors goedkoper?
xahmol is offline  
Oud 14 september 2009, 10:48   #4
kavorka
Junior Member

kavorka's schermafbeelding
Standaard

Zo rond de 160 euro, dus niet fors goedkoper. Mede door de zeer onoverzichtelijke EPG zou ik niet weten waarom iedemand deze decoder boven de 360 of humax 5000c zou kiezen.
kavorka is offline  
Oud 15 september 2009, 19:16   #6
STV
Homecast Distributeur

STV's schermafbeelding
Standaard

Beste Kavorka,
Beeldkwaliteit en het design van de box zijn sterk persoonsafhankelijk. De één vindt dit mooi en de ander vindt dat weer beter.

Waar wij als importeur/distributeur van Homecast wel graag naar zouden willen kijken is de door jou aangegeven punten: corrupt beeld en het opnieuw moeten zoeken van de zenders. Deze punten zijn niet eerder waargenomen door fieldtesters en andere klanten.

Voordat de goedkeuring voor productie is gegeven heeft de box uitgebreide labtesten en fieldtesten ondergaan op diverse kabelnetwerken. Tevens hebben wij bij de eerste batch Homecast HD Colorado-ontvangers een kaartje gedaan met het verzoek om zowel de goede als minder goed punten van de ontvanger aan te geven via een speciaal ingerichte portal. Tot nu toe hebben wij daar zeer positieve reacties op gehad. Als de door jou aangehaalde punten zich op meerdere (of zelfs alle) Homecast HD ontvangers had voorgedaan, dan hadden wij dit ongetwijfeld vernomen.

Op dit moment ga ik er dan ook vanuit dat het om een (incidentele) defecte box gaat. Ik lees overigens dat je de ontvanger in bruikleen hebt gekregen van CAIW. Het zou dus zomaar kunnen dat het hier om een zogenoemde development ontvanger (test box) gaat en geen productiemodel.

Ik zou graag met je in contact willen komen om na te gaan wat er aan de hand is met de ontvanger. Wanneer je de ontvanger aan ons retourneert, zullen wij zorgen voor een nieuwe ontvanger. Daarmee hoop ik dat we je ervaringen spoedig bij kunnen stellen. Ik zal je een PB sturen met daarin onze contactgegevens.

Met vriendelijke groeten,
STV
STV is offline  
Oud 15 september 2009, 19:46   #7
Sjaool
Senior Member

Sjaool's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door STV Bekijk bericht
Beeldkwaliteit en het design van de box zijn sterk persoonsafhankelijk. De één vindt dit mooi en de ander vindt dat weer beter.
Heb je gelijk aan.
Ik vind de meeste ontvangers er namelijk erg goedkoop uit zien alsof ze zo van TaoBao af komen.
Dus beste mensen fabrikanten besteed eens wat meer aandacht aan het uiterlijk van uw ontvangers.

Ik mag dus niet klagen met het uiterlijk van mijn Humax 5050C (zei hij niet geheel objectief).

P.S. ik moet zeggen dat de Homecast HS8500 CI CD PVR er wel goed uit ziet.

Laatst gewijzigd door Sjaool; 16 september 2009 om 01:12 Reden: zij > zei
Sjaool is offline  
Oud 15 september 2009, 22:01   #8
ArChie
Senior Member

ArChie's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kavorka Bekijk bericht
Zo rond de 160 euro, dus niet fors goedkoper.
Volgens de webshop van STV is de prijs 189 euro. Voordat de ontvanger leverbaar was stond die prijs nog op 169 euro. De IRHD-5000c van Humax is tegenwoordig via webshops vanaf zo'n 144 euro te krijgen en de DCB-H380R van Samsung is in de webshops vanaf 169 euro verkrijgbaar.
ArChie is offline  
Oud 15 september 2009, 23:07   #9
xahmol
Senior Member

xahmol's schermafbeelding
Standaard

@STV: Begrijp dat u van de leverancier bent.

Wat zou de reden zijn om deze ontvanger te overwegen boven de andere HD aanbieders?
Vooralsnog zie ik alleen een ontvanger die redelijk aan de prijs is, er inderdaad niet uit ziet (zal ongetwijfeld een kwestie van smaak zijn, maar mijn smaak is het zeker ook niet) en van een mij volslagen onbekende leverancier afkomstig is (waar Samsung, Humax en Cisco grote, bekende merken zijn).
xahmol is offline  
Oud 16 september 2009, 08:54   #10
STV
Homecast Distributeur

STV's schermafbeelding
Standaard

Homecast is zeker geen kleine jongen: zij zijn in Zuid-Korea beursgenoteerd en op settopboxgebied één van de wereldmarktleiders. In Nederland is Homecast nog met name bekend van de satelliet. Met de komst van deze HD-ontvanger en met de ontwikkeling van toekomstige kabelproducten verwachten wij dat de bekendheid van Homecast in Nederland alsmaar groter wordt. Vergeet niet dat in 2005 de meeste mensen Humax ook niet kenden....

De Homecast HD Colorado is kwalitatief een zeer goede digitale HD-ontvanger (die zich zeker kan meten aan Samsung en Humax) voor een relatief scherpe prijs. Een winkeladviesprijs zegt niets over de uiteindelijke prijs zoals die bijvoorbeeld in webwinkels wordt gehanteerd.

Over smaak valt niet te twisten. Ik kan je alleen maar aanraden om straks de ontvanger eens in het echt te bewonderen in de winkel....
STV is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten