Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 september 2009, 21:02
steveedge's schermafbeelding
steveedge steveedge is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: Utrecht, Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra, Docsis 3.0
DTV: Humax HD-ontvanger.
Berichten: 8
Thumbs down Nog maar 1 downstreamkanaal.

Ik heb sinds vanmiddag met Ai1Extra nog maar 1 downstreamkanaal, met daarbij een snelheid van zo'n 30Mbit. Dit hoort uiteraard 45-48 te zijn, en naar mijn weten werkt het Arris-modem met 3-4 downstreamkanalen optimaal. Iemand enig idee wat hier aan te doen is?

  #2  
Oud 12 september 2009, 23:37
madeleine-b's schermafbeelding
madeleine-b madeleine-b is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 juni 2009
Locatie: Woerden / Casema
Ziggo Internet: Alles in 1 extra / tijdelijk weer Motorola
DTV: Humax IR-C-Fox
Berichten: 129
Standaard Modem slechts 1 downstream

Hmm na wat frutselen (Ubee sluit http toegang af maar is heel kort bereikbaar als je wat rommelt met de resetknop) blijkt er idd maar 1 downstream te zijn:
  #3  
Oud 13 september 2009, 11:54
darkjacky's schermafbeelding
darkjacky darkjacky is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 1 juli 2009
Locatie: utrecht
Berichten: 12
Standaard

probeer dit eerst reset je modem
als het nog het zelfde is haal alle modem kabels los en de coax kabel wacht 10 min ofzo sluit alles weer aan
als het nog niet werkt kan ik niks voor je doen
  #4  
Oud 13 september 2009, 12:24
steveedge's schermafbeelding
steveedge steveedge is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: Utrecht, Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra, Docsis 3.0
DTV: Humax HD-ontvanger.
Berichten: 8
Standaard

Dat heb ik uiteraard reeds geprobeerd.

@Madeleine: en wat is jouw bijbehorende downloadsnelheid?
  #5  
Oud 13 september 2009, 12:58
madeleine-b's schermafbeelding
madeleine-b madeleine-b is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 juni 2009
Locatie: Woerden / Casema
Ziggo Internet: Alles in 1 extra / tijdelijk weer Motorola
DTV: Humax IR-C-Fox
Berichten: 129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door steveedge Bekijk bericht
Dat heb ik uiteraard reeds geprobeerd.

@Madeleine: en wat is jouw bijbehorende downloadsnelheid?
Op dit moment iets van 1Mb (hoge latency) maar er is nog een tweede downstream die soms na een paar resets wordt geselecteerd en daar haal ik 5Mb (overdag) tot 14Mb (s'avonds laat).

Al met al is het gewoon niks dus..
  #6  
Oud 14 september 2009, 18:54
Interneppen's schermafbeelding
Interneppen Interneppen is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 oktober 2008
Locatie: Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
Berichten: 170
Standaard

Je modem heeft een bonding probleem.

Probeer de modem is te resetten. Zit een zwart knopje achterop je modem. Deze even (zachtjes en met beleid) even indrukken. Modem reset zich dan helemaal.

Duurt even voordat hij weer opstart.
Kijk dan is op het opgelost is. Zo niet. Thuishelp installeren.
Chatten met Ziggo medewerker en probleem voorleggen. Deze kunnen de lijn testen en eventueel alvast een ticket verhaal aanmaken voor de helpdesk. Dan hoef je alleen nog maar Ziggo helpdesk te bellen en kunnen ze zo een monteur inplannen.
  #7  
Oud 14 september 2009, 19:45
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Locatie: Voorburg / Oud-Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Berichten: 288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madeleine-b Bekijk bericht
Op dit moment iets van 1Mb (hoge latency) maar er is nog een tweede downstream die soms na een paar resets wordt geselecteerd en daar haal ik 5Mb (overdag) tot 14Mb (s'avonds laat).

Al met al is het gewoon niks dus..
Wat is eigenlijk het ip-adres van het Ubee modem?
  #8  
Oud 14 september 2009, 19:58
madeleine-b's schermafbeelding
madeleine-b madeleine-b is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 juni 2009
Locatie: Woerden / Casema
Ziggo Internet: Alles in 1 extra / tijdelijk weer Motorola
DTV: Humax IR-C-Fox
Berichten: 129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Interneppen Bekijk bericht
Je modem heeft een bonding probleem.

Probeer de modem is te resetten. Zit een zwart knopje achterop je modem. Deze even (zachtjes en met beleid) even indrukken. Modem reset zich dan helemaal.

Duurt even voordat hij weer opstart.
Kijk dan is op het opgelost is. Zo niet. Thuishelp installeren.
Chatten met Ziggo medewerker en probleem voorleggen. Deze kunnen de lijn testen en eventueel alvast een ticket verhaal aanmaken voor de helpdesk. Dan hoef je alleen nog maar Ziggo helpdesk te bellen en kunnen ze zo een monteur inplannen.
Helaas, al geprobeerd maar een monteur wordt domweg niet ingepland.

Call staat al in onderzoek en is door 2e/3e? lijns geparkeerd in afwachting van nieuwe software.
Schijnbaar is de combinatie Docsis3 met de CMTS in Woerden een slecht werkende.
Geen idee wat voor hardwaredoos er aan de andere kant van de kabel staat maar zowel de Motorola de Arris als de Ubee kon men niet uitlezen...

Ik wacht af en internet "vrolijk" verder via adsl..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierre_1 Bekijk bericht
Wat is eigenlijk het ip-adres van het Ubee modem?
192.168.1.1

Is heel kort tijdens het opstarten bereikbaar (soms).
  #9  
Oud 14 september 2009, 20:46
steveedge's schermafbeelding
steveedge steveedge is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: Utrecht, Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra, Docsis 3.0
DTV: Humax HD-ontvanger.
Berichten: 8
Standaard

Vandaag ook met een hele behulpzame kerel aan de lijn gezeten. Heeft alles doorgemeten en ook geconstateerd dat 1 downstream "niet de bedoeling" is.

Klacht is doorgestuurd, maar omdat het een "bekend probleem" is wordt er geen monteur gestuurd. Wachten is op nieuwe firmware, zei hij.
  #10  
Oud 14 september 2009, 22:00
nico hhw's schermafbeelding
nico hhw nico hhw is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 31 oktober 2008
Locatie: heerhugowaard/multikabel
Ziggo Internet: A-I-1 extra (120/10Mb) / ubee evm3200 / D-Link DIR825
DTV: humax iHDR5050c
Berichten: 1.017
Standaard

Ik heb hier in heerhugowaard ook even mijn ubee modem
uit kunnen lezen.
En hier ook maar 1 downstream geconstateerd.
De snelheid varieert hier overdag tussen de 30 en 40 Mbit
en na een uur of 1 in de nacht haalt hij bij tijd en wijlen wel
voor langere tijd het maximum (46 Mbit vanaf een eweka server)
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl