Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 september 2009, 16:37
TweedeHans's schermafbeelding
TweedeHans TweedeHans is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra [nog geen 50mb snelheid]
DTV: Humax Duovisio iPVR-9200C & Humax iHDR5050-C (HD-PVR)
Standaard Herkomst van de helpdeskmedewerker

Hallo,

Sinds het samengaan van de multikabels, de casema's en de @homes naar Ziggo lijkt dit voor de helpdeskmedewerkers ook gebeurd te zijn. Dan heb ik soms iemand aan de lijn die uit een hele andere omgeving komt dan ik.

Ik heb het idee dat ik dan minder begrepen wordt dan anders en dat dit wederzijds is. En soms leidt dit tot moeizame en soms onvriendelijkere telefoongesprekken.

Herkent iemand dit, zowel bij de gebruikers als bij de helpdeskmedewerkers?

Voorbeeld van wat ik verwacht.
klant: Dut kassie wat jullie brocht hewwe kroig ik niet an de praat, hoor.
hdesk: ja denk? nouw, zal'k den efkes voor je koiken?

Voorbeeld van hoe het gaat.
hdesk: . . . wablief???

gr, Hans
Oud 11 september 2009, 23:11
Gerardus's schermafbeelding
Gerardus Gerardus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in één basis/Ubee EVW3210
DTV: Humax 5200 + HUMAX 5050-C + TV extra
Standaard

Ik heb enige maanden geleden wel iemand aan de lijn gehad die niet uit het @home gebied kwam, maar uit een andere. Die mevrouw heeft mij verder prima geholpen, ondanks dat zij minder informatie had.
Oud 11 september 2009, 23:36
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Het is lijkt mij ondoenlijk om dit probleem te voorkomen. Zeker bij landelijk opererende bedrijven.
Wel eens Vodafone gebeld? Die hebben vooral Limburgse helpdeskers in het callcenter zitten.

Ik denk dat spraakverwarring of dialect niet bij de helpdesker weggelegd moet worden maar bij de klant zelf.
Oud 16 september 2009, 12:18
rowdy's schermafbeelding
rowdy rowdy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: Totaalpakket, Philips 5604/CI+, Cisco 8485, Humax 5200
Standaard

Ik denk ook niet dat ze mij in het Fries te woord willen staan
Oud 16 september 2009, 16:27
appie1's schermafbeelding
appie1 appie1 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: 120Mbit en groeiend...
DTV: samsung Hd en SD en Cisco
Standaard helpdesk

Als je het info nummer draait, kijkt de computer op welke helpdesk er iets vrij is, of waar je de kortste wachtijd hebt daar schakeld die dan het gesprek naar toe. je kan dus in Den haag of Eindhoven enz uitkomen.

hireaan is niets te doen..
Oud 16 september 2009, 18:48
Hengelerweend's schermafbeelding
Hengelerweend Hengelerweend is offline
Inactieve account

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appie1 Bekijk bericht
Als je het info nummer draait, kijkt de computer op welke helpdesk er iets vrij is, of waar je de kortste wachtijd hebt daar schakeld die dan het gesprek naar toe. je kan dus in Den haag of Eindhoven enz uitkomen.

hireaan is niets te doen..
....................of uit Zuid Afrika

Zuid-Afrika heeft een sterk groeiende economie en wordt door veel bedrijven steeds meer gezien als strategische lokatie om Customer Support activiteiten onder te brengen. Hiertoe behoren grote internationale bedrijven, zoals bijvoorbeeld HP, Kodak en Procter & Gamble. Zoals al jaren bijvoorbeeld in Ierland gebeurt, brengen steeds meer ondernemingen (delen) van hun Nederlandstalige klantenservice of helpdesk in Zuid-Afrika onder. Enerzijds omdat het goedkoper is, anderzijds omdat de kwaliteit minstens zo goed, zo niet beter is.
Het is de bedoeling dat ook de Nederlandse supportwerkzaamheden op termijn voor het grootste deel door Zuid-Afrikanen worden uitgevoerd. In dit kader vinden er diverse opleidingsinitiatieven plaats, om lokale Zuid-Afrikanen de Nederlandse taal te leren. Daar gaat echter nog enige tijd overheen. Tot die tijd zijn er diverse Nederlanders nodig om de Nederlandse support te verzorgen.
Oud 16 september 2009, 21:26
Sjoop1985's schermafbeelding
Sjoop1985 Sjoop1985 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in Eén Plus, Cisco modem
DTV: Sony Bravia KDL-40NX720 + Ziggo SMiT CI+ CAM & Humax iHDR 5200c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TweedeHans Bekijk bericht
Hallo,

Sinds het samengaan van de multikabels, de casema's en de @homes naar Ziggo lijkt dit voor de helpdeskmedewerkers ook gebeurd te zijn. Dan heb ik soms iemand aan de lijn die uit een hele andere omgeving komt dan ik.

Ik heb het idee dat ik dan minder begrepen wordt dan anders en dat dit wederzijds is. En soms leidt dit tot moeizame en soms onvriendelijkere telefoongesprekken.

Herkent iemand dit, zowel bij de gebruikers als bij de helpdeskmedewerkers?

Voorbeeld van wat ik verwacht.
hdesk: ja denk? nouw, zal'k den efkes voor je koiken?

Voorbeeld van hoe het gaat.
hdesk: . . . wablief???
Ik vind het persoonlijk nogal onbehouwen om tegen een vreemde zomaar in het dialect te beginnen, zeker aan de telefoon. Je weet dat Ziggo landelijk opereert, dus vind ik het nogal egocentrisch om er vanuit te gaan dat je iemand aan de lijn krijgt uit jouw regio die jouw dialect spreekt. (Voor je misschien zou denken dat ik iets tegen dialecten heb, ik ben zelf een "boer" uit Limburg)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Het is lijkt mij ondoenlijk om dit probleem te voorkomen. Zeker bij landelijk opererende bedrijven.
Wel eens Vodafone gebeld? Die hebben vooral Limburgse helpdeskers in het callcenter zitten.
En dan? Ik vind dat Limburgers over het algemeen heel goed verstaanbaar Nederlands praten, zij het met een accent/zachte g en wellicht grammaticaal niet helemaal correct, maar wel verstaanbaar. Ik vind Brabanders irritanter, die gebruiken veel van hun vocabulair ("hullie, gullie, zullie", "hedde dit of dat" en "nie" in plaats van "niet") ook als ze (volgens hun) Nederlands spreken.
Oud 16 september 2009, 23:08
vinnie-terranova's schermafbeelding
vinnie-terranova vinnie-terranova is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 "Horizon connect & play Max''
DTV: Horizonbox
Standaard

wat een topic zeg!
Wees blij dat je niet in het UPC gebied zit, daar valt fryslan onder. DAT is pas niet te verstaan
Oud 16 september 2009, 23:11
vinnie-terranova's schermafbeelding
vinnie-terranova vinnie-terranova is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 "Horizon connect & play Max''
DTV: Horizonbox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoop1985 Bekijk bericht
Ik vind het persoonlijk nogal onbehouwen om tegen een vreemde zomaar in het dialect te beginnen, zeker aan de telefoon.

Helemaal met je eens, maar dat is niet alleen bij ziggo zo. Ik let er wel eens op als ik door bedrijven wordt gebeld. 9 van de 10 keer hoor je aan het accent danwel dialect uit welke regio deze vandaan komt. Schandalig, prima dat je dat doet met vrienden en bekenden. Maar ik vind dat je aan iemand aan de telefoon niet mag horen waar hij of zij vandaan komt. Dat is gewoon fatsoen! Iedere nederlander hoort ABN te kunnen spreken..... zonder de kenmerken van een dialect.
Oud 17 september 2009, 00:11
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoop1985 Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch
En dan? Ik vind dat Limburgers over het algemeen heel goed verstaanbaar Nederlands praten, zij het met een accent/zachte g en wellicht grammaticaal niet helemaal correct, maar wel verstaanbaar. Ik vind Brabanders irritanter, die gebruiken veel van hun vocabulair ("hullie, gullie, zullie", "hedde dit of dat" en "nie" in plaats van "niet") ook als ze (volgens hun) Nederlands spreken.
Was ook geen aanval richting Limburgers. Mijn vrouw is zelf een Limburgse dus ik zit regelmatig in het Limburgse land.
Het was om aan te geven dat als je een callcenter aan de lijn krijgt je geen invloed hebt waar de helpdesker vandaan komt. Dus bij een bedrijf dat vanuit b.v. Limburg opereert is de kans heel groot dat je een Limburger aan de lijn krijgt.
De discussie over taalgebruik en woordkeuze ga ik hier niet beginnen. Daar gaat dit topic niet over.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten