Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Mededelingen

Ziggo Algemeen Discussies over Algemene Ziggo-zaken, zoals helpdesk en andere niet specifiek aan TV/Internet/Telefonie gekoppelde onderwerpen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 september 2009, 09:09
Sjoop1985's schermafbeelding
Sjoop1985 Sjoop1985 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in Eén Plus, Cisco modem
DTV: Sony Bravia KDL-40NX720 + Ziggo SMiT CI+ CAM & Humax iHDR 5200c
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinnie-terranova Bekijk bericht
Helemaal met je eens, maar dat is niet alleen bij ziggo zo. Ik let er wel eens op als ik door bedrijven wordt gebeld. 9 van de 10 keer hoor je aan het accent danwel dialect uit welke regio deze vandaan komt. Schandalig, prima dat je dat doet met vrienden en bekenden. Maar ik vind dat je aan iemand aan de telefoon niet mag horen waar hij of zij vandaan komt. Dat is gewoon fatsoen! Iedere nederlander hoort ABN te kunnen spreken..... zonder de kenmerken van een dialect.
Ik doelde dus niet op de helpdeskmedewerker, maar op de klant. Uit de post van TweedeHans blijkt toch dat hij verwacht in het dialect te kunnen beginnen en dan wenst dat er ook zo op hem gereageerd wordt.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat ABN niet bestaat, in ieder geval niet qua uitspraak en klank. De term (die overigens al jarenlang achterhaald is door de term "Standaardnederlands") slaat op grammatica, stijl en vocabulair.
Zolang je Nederlands spreekt met een Nederlands vocabulair (geen dialectwoorden) en een (95%) correcte grammatica (een foutje kan altijd), ben ik tevreden voor iemand die per telefoon een bedrijf vertegenwoordigt. Een accent is niet te voorkomen en wat mij betreft niet storend, zolang het de verstaanbaarheid niet schaadt.

Die harde g en die Gooise r die volgens velen behoren tot "ABN" zijn trouwens ronduit lelijk; de algemene indruk van buitenlanders is dat de "Hollanders" boven de rivieren daardoor klinken als "terroristen" (Arabisch/ Oost-Europees als ik even zo onbehoorlijk mag zijn).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Was ook geen aanval richting Limburgers. Mijn vrouw is zelf een Limburgse dus ik zit regelmatig in het Limburgse land.
Zo had ik het ook niet opgevat . Ik gebruikte dit alleen even als voorbeeld, waarbij mijn mening is dat een accent niet storend hoeft te zijn, maar dat het meer gaat om grammatica, stijl, woordkeuze.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
Het was om aan te geven dat als je een callcenter aan de lijn krijgt je geen invloed hebt waar de helpdesker vandaan komt.
Precies

Overigens denk ik dat het nuttiger is om te discussiëren over de deskundigheid van de helpdeskmedewerkers.
Oud 18 september 2009, 23:12
Witchfinder's schermafbeelding
Witchfinder Witchfinder is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-in-1
DTV: Samsung HD DCB-H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoop1985 Bekijk bericht
Overigens denk ik dat het nuttiger is om te discussiëren over de deskundigheid van de helpdeskmedewerkers.
Of beter, de ondeskundigheid
Oud 25 september 2009, 11:52
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

DTV: Samsung DVB-9401R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vinnie-terranova Bekijk bericht
Helemaal met je eens, maar dat is niet alleen bij ziggo zo. Ik let er wel eens op als ik door bedrijven wordt gebeld. 9 van de 10 keer hoor je aan het accent danwel dialect uit welke regio deze vandaan komt. Schandalig, prima dat je dat doet met vrienden en bekenden. Maar ik vind dat je aan iemand aan de telefoon niet mag horen waar hij of zij vandaan komt. Dat is gewoon fatsoen! Iedere nederlander hoort ABN te kunnen spreken..... zonder de kenmerken van een dialect.
Wat een onzin. Een accent krijg je er vaak niet meer uit; dit vind ik ook geen enkel probleem. Ik verwacht alleen niet dat een helpdeskmedewerker plat praat.
Maar ach, helpdeskers verwachten ook dat klanten niet plat praten... Het komt van twee kanten.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Algemeen > Ziggo Algemeen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten