Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 september 2009, 16:30
emonty's schermafbeelding
emonty emonty is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra Arris ED3 702B
DTV: Humax IRHD-5000C
Standaard Arris modem vast IP adres?

Hallo,
Wat ik begreep is dat het Arris modem een vast IP adres heeft gekoppeld aan het MAC adres, maar na elke reset van het modem zie ik een ander IP adres. Weet iemand hier het fijne van? Bedankt alvast.

Wel mooi balen als het niet zo is, want ik heb een webserver draaien en dat is dan mooi k*t
Oud 10 september 2009, 16:38
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emonty Bekijk bericht
Hallo,
Wat ik begreep is dat het Arris modem een vast IP adres heeft gekoppeld aan het MAC adres, maar na elke reset van het modem zie ik een ander IP adres. Weet iemand hier het fijne van? Bedankt alvast.

Wel mooi balen als het niet zo is, want ik heb een webserver draaien en dat is dan mooi k*t
Ondanks het feit dat het door Ziggo uitgedeelde IP adres een hele lange lease heeft wil het niet zeggen dat dit een statisch adres is.
Met andere worden, het is dus niet gekopppeld aan je MAC adres. Het staat Ziggo ook vrij om IP-nrs opnieuw uit te delen.
Wanneer je zelf een webserver hebt draaien zul je het adres dus steeds moeten wijzigen.

Het is overigens wel zo dat de IP adressen bij de ED2 modems nouwlijks wisselden. Hoe dit nu en in de toekomst zal zijn is afwachten. Geloof ook niet dat Ziggo hier een uitspraak in zal doen.

p.s. je bericht is nog al off-topic, maak de volgende keer een nieuw topic aan, dit zoek voor mensen met de zelfde vraag makkelijker.
Oud 10 september 2009, 16:51
emonty's schermafbeelding
emonty emonty is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra Arris ED3 702B
DTV: Humax IRHD-5000C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
Ondanks het feit dat het door Ziggo uitgedeelde IP adres een hele lange lease heeft wil het niet zeggen dat dit een statisch adres is.
Met andere worden, het is dus niet gekopppeld aan je MAC adres. Het staat Ziggo ook vrij om IP-nrs opnieuw uit te delen.
Wanneer je zelf een webserver hebt draaien zul je het adres dus steeds moeten wijzigen.

Het is overigens wel zo dat de IP adressen bij de ED2 modems nouwlijks wisselden. Hoe dit nu en in de toekomst zal zijn is afwachten. Geloof ook niet dat Ziggo hier een uitspraak in zal doen.

p.s. je bericht is nog al off-topic, maak de volgende keer een nieuw topic aan, dit zoek voor mensen met de zelfde vraag makkelijker.
Sorry, zal er de volgende keer op letten. Maar je zegt dat ze nauwelijks wijzigen... binnen een uur 4 keer!! dat is niet te weinig. Wel na een reset, maar ja die modems resetten zichzelf nog al eens, dus dat is een probleem...
Oud 10 september 2009, 16:55
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emonty Bekijk bericht
Sorry, zal er de volgende keer op letten. Maar je zegt dat ze nauwelijks wijzigen... binnen een uur 4 keer!! dat is niet te weinig. Wel na een reset, maar ja die modems resetten zichzelf nog al eens, dus dat is een probleem...
Ik schreef bij de ED2 modems, hoe dit nu gaat uitwerken met de ED3 modems weet ik niet. Ook omdat men een firmware fout heeft zitten in eeen aantal van deze modems. Hier is men mee bezig, waardoor in de toekomst het modem zich zelf niet steeds herstart...
zie daar voor andere topics....
Oud 10 september 2009, 18:09
volkoren's schermafbeelding
volkoren volkoren is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Standaard

Ik heb zelf nu al een paar weken hetzelfde IP-adres via d'n Arris. Het modem is in die periode maximaal 12 uur aan één stuk off-line geweest... De paar keer dat ik me kan herinneren dat mijn IP-adres wisselde in de afgelopen 8 jaar was na een storing van 2 weken (twee weken off-line, wat een hel!) en na onderhoud (zgn. node move.) Ik heb geen reden om te denken dat dit nu zou veranderen (is immers modem onafhankelijk; geregeld door Ziggo's DHCP server.)

Het is echter wél zo dat je lease gekoppeld is aan het MAC-adres van je netwerkkaart (of router indien van toepassing.) Vervang maar eens je netwerkkaart en je zult zien dat je een nieuw IP-adres toegewezen krijgt. Mijn tip: als je een nieuwe router aanschaft, kloon dan het MAC-adres van je voorgaande router zodat je je IP-adres behoudt.
Oud 10 september 2009, 22:38
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

En als het alleen om bijvoorbeeld een webserver gaat zijn er legio goede (en ook gratis methoden) om het probleem van een wisselend IP-adres te omzeilen. DYNDNS is een van die mogelijkheden.

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten