Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax IR-FOX C (SD-Tuner)

Mededelingen

Humax IR-FOX C (SD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze Standard Definition ontvanger

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 september 2009, 20:54
hadeba's schermafbeelding
hadeba hadeba is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 8 september 2009
Locatie: zwolle @ home
Ziggo Internet: ziggo dig kabel abo humax ir-fox
DTV: samsung t240 hd
Berichten: 4
Standaard installatie humax ir

Ik ben nieuw op dit forum dus ik weet niet of mijn vraag op de goede plek staat, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een IR-fox voor ontvangst van dig televisie in het voormalige @home gebied.
Ik heb het volgende probleem. Ik volg netjes de instructie en voer de juiste frequentie e.d in en krijg na de installatie de melding dat er 140 tv zenders en een stel radiozenders zijn ingelezen.
Als ik vervolgens op 1 druk krijg ik netjes ned 1 in beeld, compleet met de eerste seconden onderin beeld info over het programma etc. Vervolgens krijg ik bij de resterende zenders, uitgezonderd infokanalen en enkele regionale zenders, de melding E30 even geduld a.u.b. Wel krijg ik even de gebruikelijk info over deze zender te zien, maar daarna de melding E30.

Deze storing proberen op te lossen via de info die hierover op Ziggio.nl te vinden is, maar dit lost niets op. AL diverse keren alles opnieuw geinstalleerd, maar het blijft een probleem.
Wat mij inmiddels opvalt is dat alle zenders die ik niet kan ontvangen bij het inlezen voorzien zijn van een blokje/vakje met de letters IR.
Heeft dit er mee te maken dat de installatie niet goed lukt???

Wie kan mij verder helpen? Via Ziggo krijg ik een standaard antwoord van kijk de instructie maar na. Iemand aan de telefoon krijgen is al helemaal niet te realiseren.
  #2  
Oud 10 september 2009, 04:45
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Locatie: Emmeloord / Ziggo
Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Berichten: 2.869
Standaard

Heb je hem ook al eens wat langer (kwartier of zo) op een kanaal met die E30 melding laten staan?
Dit zou kunnen werken omdat de kaart alle keys nog moet updaten.
  #3  
Oud 10 september 2009, 09:57
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 30 januari 2009
Locatie: Casema
DTV: -
Berichten: 1.276
Standaard

Zit er wel een Ziggo kaartje in je decoder?
Zoja zit deze dan wel op de goede manier in het sleufje.Dus niet op zijn kop oid.
  #4  
Oud 10 september 2009, 10:11
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Locatie: Emmeloord / Ziggo
Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Berichten: 2.869
Standaard

In deze thread staat meer over deze foutmelding.
Hier staat nog meer over de melding E30.
Succes!
  #5  
Oud 10 september 2009, 16:09
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.670
Standaard

De smartcard die je gebruikt; is deze nieuw? Heb je deze al geregisteerd bij Ziggo? Anders kan het kloppen dat je alleen Ned1, het infokanaal van Ziggo en enkele regionale zenders kunt kijken. Deze zijn n.l. met een ongeregisteerde smartcard te zien.
__________________
Power is nothing without control !!!
  #6  
Oud 10 september 2009, 16:39
Pio's schermafbeelding
Pio Pio is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 30 januari 2009
Locatie: Casema
DTV: -
Berichten: 1.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
De smartcard die je gebruikt; is deze nieuw? Heb je deze al geregisteerd bij Ziggo? Anders kan het kloppen dat je alleen Ned1, het infokanaal van Ziggo en enkele regionale zenders kunt kijken. Deze zijn n.l. met een ongeregisteerde smartcard te zien.
Of zonder smartcard.
Of met de smartcard ondersteboven.
Hoewel de E30 suggereert dat de card er wel goed inzit.
  #7  
Oud 10 september 2009, 17:19
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pio Bekijk bericht
Of zonder smartcard.
Of met de smartcard ondersteboven.
Hoewel de E30 suggereert dat de card er wel goed inzit.
Inderdaad. Omdat de TS de E30 kreeg ging ik ervanuit dat de smartcard er goed in zat. Anders zou hij de melding Plaats Smartcard gekregen hebben.
Vandaar dat ik het vermoedde heb dat de card niet geregisteerd is of er een storing is (zie de andere topics).
__________________
Power is nothing without control !!!
  #8  
Oud 12 september 2009, 19:22
hadeba's schermafbeelding
hadeba hadeba is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 8 september 2009
Locatie: zwolle @ home
Ziggo Internet: ziggo dig kabel abo humax ir-fox
DTV: samsung t240 hd
Berichten: 4
Standaard humax

Even de stand van zaken. Allereerst iedereen bedankt voor de tips.
Het apparaat doet het echter nog steeds niet. Afgelopen week door werk niet thuis geweest dus gisteravond (vrijdag) Ziggo weer gebeld. Ik heb mijn smartcard inderdaad voorheen in een samsung gebruikt en nadat deze kapot was gegaan bijna een jaar niet meer gebruikt. Dit kwam de ZIggo medewerker bekend voor en zou de zaak reactiveren o.i.d. Dit stond ook al in één van jullie tips.
Gisteravond nog steeds de melding E30 even geduld aub. Vandaag weer gebeld. Nu kwam de medewerker met de oplossing om de coax kabel te vervangen. Gezegd dat er een spinternieuwe kabel aanzit. Dan was de oplossing volgens hem om mijn smartcard en/of de hele decoder maar eens bij de buren te proberen of ie daar soms werkte. Ik ben niet zo'n techneut maar volgens mij sta ik met mijn smartcardnr geregistreerd om mijn huisnummer en niet bij de buren op 24 of 26.
Medewerker was verder niet te porren voor enige actie. Dit waren de oplossingen. Ik ben nog niet met de humax de buurt ingeweest.
Iemand nog suggesties???
Door al dat gezeur zou je bijna gewoon een nieuwe smartcard kopen in de hoop dat die meteen werkt.
  #9  
Oud 12 september 2009, 19:34
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Locatie: Utrecht
Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Berichten: 2.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hadeba Bekijk bericht
Even de stand van zaken. Allereerst iedereen bedankt voor de tips.
Het apparaat doet het echter nog steeds niet. Afgelopen week door werk niet thuis geweest dus gisteravond (vrijdag) Ziggo weer gebeld. Ik heb mijn smartcard inderdaad voorheen in een samsung gebruikt en nadat deze kapot was gegaan bijna een jaar niet meer gebruikt. Dit kwam de ZIggo medewerker bekend voor en zou de zaak reactiveren o.i.d. Dit stond ook al in één van jullie tips.
Gisteravond nog steeds de melding E30 even geduld aub. Vandaag weer gebeld. Nu kwam de medewerker met de oplossing om de coax kabel te vervangen. Gezegd dat er een spinternieuwe kabel aanzit. Dan was de oplossing volgens hem om mijn smartcard en/of de hele decoder maar eens bij de buren te proberen of ie daar soms werkte. Ik ben niet zo'n techneut maar volgens mij sta ik met mijn smartcardnr geregistreerd om mijn huisnummer en niet bij de buren op 24 of 26.
Medewerker was verder niet te porren voor enige actie. Dit waren de oplossingen. Ik ben nog niet met de humax de buurt ingeweest.
Iemand nog suggesties???
Door al dat gezeur zou je bijna gewoon een nieuwe smartcard kopen in de hoop dat die meteen werkt.
De coax kabel vervangen? Sjeezus, zouden er mensen zijn die dit zich echt op de mouw laten spelden? En dan moet er zondag's familie komen uit een andere provincie, want die ENE jongen heeft er verstand van. Biedt achteraf ook gen soelaas.. Het kopen van een nieuwe smartcard is inderdaad niet zo duur, iets van 15,- zonder verzendkosten, maar daar gaat het eigenlijk niet over.En het is juist niet de bedoeling dat je smartcard werkt bij de buren, aangezien ziggo dit zelf aangeeft is er weer ruimte voor het sharen van digitale abbonementen. Ze vragen er gewoon om.
  #10  
Oud 12 september 2009, 19:52
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Locatie: Emmeloord / Ziggo
Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vijver Bekijk bericht
En het is juist niet de bedoeling dat je smartcard werkt bij de buren, aangezien ziggo dit zelf aangeeft is er weer ruimte voor het sharen van digitale abbonementen. Ze vragen er gewoon om.
Toch schijnt dit gewoon te werken binnen bepaalde regio's.
Er zijn mensen op het forum die hun smartcard meenemen naar kennissen om b.v. Filmnet of voetbal te kijken.
Ik weet zo niet meer waar dit vermeld staat maar het is vast wel te vinden met de zoekfunctie.

En of Ziggo er gewoon om vraagt? Daar zijn natuurlijk de algemene leveringsvoorwaarden voor.
Zolang men het niet weet is er niks aan de hand maar komt men er achter... tja, dan weet ik nog niet wat er gaat gebeuren.

[EDIT]
Linkje gevonden.
[/EDIT]
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax IR-FOX C (SD-Tuner)




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl