Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 september 2009, 09:51
Albertos's schermafbeelding
Albertos Albertos is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / Ubee
DTV: Humax iRHD-5100C / Humax IR-FOX C
Standaard beeldverhouding

W78
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albertos
Maar waarom niet de 4:3 uitzendingen op 4:3 formaat en de 16:9 uitzendingen in 16:9 formaat?

Waarschijnlijk omdat dan handmatig en real-time vanuit de regiekamer van de NPO omgeschakeld moet worden tussen 16:9 en 4:3, en het zal ongetwijfeld teveel kosten om voor alle themakanalen 24 uurs-regie neer te zetten.

Laatst gewijzigd door Albertos; 16 september 2009 om 10:14
Oud 16 september 2009, 15:17
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albertos Bekijk bericht
W78
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albertos
Maar waarom niet de 4:3 uitzendingen op 4:3 formaat en de 16:9 uitzendingen in 16:9 formaat?

Waarschijnlijk omdat dan handmatig en real-time vanuit de regiekamer van de NPO omgeschakeld moet worden tussen 16:9 en 4:3, en het zal ongetwijfeld teveel kosten om voor alle themakanalen 24 uurs-regie neer te zetten.
Dat lijkt me geen argument, maar deze discussie is op dit forum al eens eerder gevoerd. Het omschakelen kan wel degelijk automatisch en zonder menselijke tussenkomst. Bij o.a. RTL gebeurt dat ook. Dat is goed te merken als er een oud 4:3 programma (bijv. een aflevering van Baantjer) wordt uitgezonden. Bij de start van een reclameblok wordt er dan omgeschakeld naar 16:9 anamorf en bij het einde van het reclameblok weer terug naar 4:3 full frame. Ik heb dat eens bestudeerd en dat gebeurt met een dermate precisie en constantheid qua timing dat het uitgesloten is dat dit handmatig gebeurt. Conclusie is dat het zeker volautomatisch kan.
Oud 16 september 2009, 20:13
willemsj's schermafbeelding
willemsj willemsj is offline
Senior Member

DTV: Humax 5200C, Humax 5300 en Xtrend 7500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Dat jij de reductie in beeldkwaliteit niet waarneemt en er tevreden mee bent, dat moet je zelf weten natuurlijk.
Even goed opletten, dan leg ik het nog één keer uit:

1) de laatste tijd moest ik steeds, als ik naar een programma op Misdaadnet wilde kijken, handmatig de beeldverhouding aanpassen.
2) ik heb hierover een klacht ingediend via de Ziggo site.
3) men heeft de zaak zo veranderd dat de programma's weer direct in de juiste beeldverhouding weergegeven worden.
4) ik ben blij.

Dat er naast problemen met de beeldverhouding nog allerlei andere zaken spelen weet ik ook wel, maar daar ging mijn klacht niet over. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
=========
Oud 21 september 2009, 17:18
AW78's schermafbeelding
AW78 AW78 is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Bij de start van een reclameblok wordt er dan omgeschakeld naar 16:9 anamorf en bij het einde van het reclameblok weer terug naar 4:3 full frame. Ik heb dat eens bestudeerd en dat gebeurt met een dermate precisie en constantheid qua timing dat het uitgesloten is dat dit handmatig gebeurt.
Mensen in regiekamers moeten normaal gesproken altijd op de seconde signalen omschakelen, dit zegt dus helemaal niets. Dus ook volgens mij doen ze dit handmatig en omdat de themakanalen geen 24 uurs-regie hebben doen ze het met pillarbox.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten