Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 september 2009, 20:40
TVdigitaal's schermafbeelding
TVdigitaal TVdigitaal is offline
Ziggo 2e lijns DTV Support

DTV: Allemaal
Standaard

@Tuurio.

Kan het niet mooier maken dan het is. Op afstand zijn alle signalen goed.
We hebben meerder collega's in Assen die geen problemen hebben, wel zat er 1 persoon tussen die ook een probleem had met enkele zender bij deze collega was zo'n simpele witte "bouwmarkt" splitter de oorzaak.

Dat het voorheen wel goed werkt komt dat we nu andere frequentie's gebruiken er zitten nu ook hoger frequentie's in die bij gebruik van niet juiste materialen problemen kunnen geven. Daarnaast zijn er ook altijd storings invloeden van buitenaf die op je huisinstallatie in kunnen stralen als je geen kabelkeur materialen gebruikt.

Je zegt zelf al dat je op de samsung op alle zenders weer beeld hebt, dus dan komt het signaal al goed bij je binnen.

Als je er niet uitkomt kun je ook de helpdesk bellen en om een monteur vragen, ligt het dan wel aan je eigen installatie dan krijg je wel de rekening gezien de ervaringen zou ik het eerst even bij mezelf zoeken. Succes!
Oud 10 september 2009, 22:09
tuurio's schermafbeelding
tuurio tuurio is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z2 - Touchstone
DTV: HUMAX IRHD5000 & Samsung
Standaard

valt te verklaren waarom de ene zender haarscherp beeld heeft en de andere een schokkende weergave kent?

wat kun je adviseren om het binnenkomende signaal optimaal te verspreiden naar 6 verschillende stations? ik heb er nu een splitter in van het onderdelenhuis die mij indertijd 40 euro heeft gekost.

dat een monteur iets in rekening brengt heb ik geen moeite mee, zolang het probleem blijvend is opgelost. deze irritatie blijft langer hangen dan een paar euro's

grtz,

arthur
Oud 11 september 2009, 07:16
Lutjemac's schermafbeelding
Lutjemac Lutjemac is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus, Atlanta EPC 2203-NS met Eminent-EM4550/300N router
DTV: Humax IR FOX-C / Samsung DCB-9401R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVdigitaal Bekijk bericht
@ lutje mac & Tuurio,

Welke netwerkcode gebruiken jullie?
frequentie 369.00 met netwerk 9700. Dezelfde als in de huiskamer waar het wel goed is en geen problemen heb.

En geef mij nu niet hetzelfde antwoord als bij Tuurio, tot vorige week was het wel goed in de hobbykamer.

Lees aub mijn eerste bericht goed door

Met vriendelijke groet,
Lutjemac
Oud 11 september 2009, 12:08
Henk56's schermafbeelding
Henk56 Henk56 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Pan.TU-DC40RD,Humax IR Fox C, 2x Humax iHDR5050-C, Ph.LCD-32PFL9613/H
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tuurio Bekijk bericht
valt te verklaren waarom de ene zender haarscherp beeld heeft en de andere een schokkende weergave kent?
......
Afgelopen week heb ik de proef op de som genomen.
Nadat ik alle "oude" WCD's en CA-plugggen en 2 CA-kabels omgewisseld met een betere kwaliteit,
ging mijn signaal-kwaliteit met 30 punten omhoog (NB. ik bedoel NIET de Signaal- sterkte die bleef 100%)
bij een aantal zenders in het bereik van 650Mhz- 818MHz had ik altijd een BER-waarde van 100-500, en na de aanpassing een BER-waarde van 0!
Oud 11 september 2009, 13:55
tuurio tuurio is offline
Junior Member

Standaard

ik krijg op diverse kanalen een signaal binnen met een kracht van 8% die met regelmaat piekt tot max 61%...de goedwerkende kanalen geven een kracht van ca 40% met 100% kwaliteit.

mijn splitter werkt met f-connectoren echter gaat maar tot 1.000mhz en zou verouderd kunnen zijn. nu enkele kanalen met een hogere frequentie worden doorgeseind kan dat theoretisch de oorzaak zijn, echter, wie heeft er nu iets veranderd waardoor ik een probleem heb....?

als ik een monteur laat aanrukken en het ligt aan mijn kabels/connectoren dan krijg ik een rekening, logisch. echter, als ik mijn kabels etc aanpas en het blijkt daar niet aan te liggen kan ik die rekening dan declareren??

mag ik een objectief advies?
Oud 11 september 2009, 15:49
Henk56's schermafbeelding
Henk56 Henk56 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: Pan.TU-DC40RD,Humax IR Fox C, 2x Humax iHDR5050-C, Ph.LCD-32PFL9613/H
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tuurio Bekijk bericht
.... mag ik een objectief advies?
De Humax zet je vooraan aan de "reeks" van ontvangers de 'oude' analoge ontvangers daarachter gezien vanaf de coax/WCD die jouw huis/woonkamer binnenkomt.
Dan pas kun je tot een conclusie komen.

Kortom; de Humax sluit je (tijdelijk) rechtstreeks aan DIE splitter waar ook jou modem is aangesloten.
Oud 11 september 2009, 18:02
tuurio tuurio is offline
Junior Member

Standaard

arthur hier..zelfs het forum accepteerde mn inlog niet meer dus dan maar een andere reg.

voor de statistieken: ik heb een nieuwe splitter (Konig KN) met F connectoren gemonteerd en krijg de volgende waarden op mn Humax:

zenderoverzicht - 425mhz, 8% sterkte, o% kwaliteit, Ber=0 = code e48-32
ziggo tv - ook 425mhz echter 35% sterkte en 100% kwaliteit, Ber=0 prima beeld

rtl8 393mhz, 36%sterkte, 100% kwaliteit, Ber=0, prima beeld
net5 ook 393mhz, 8%sterkte, 0% kwaliteit, Ber 0, code e48-32

veronica 610mhz 15% sterkte 100% kwaliteit Ber=0 prima beeld
nickelodeon ook 610mhz 8% sterkte en de rest als boven

dat verhaal over enkele wat hogere frequenties die wat gevoeliger liggen klinkt nu niet echt logisch.....

als dit probleem nog ff duurt is ziggo straks een klant kwijt en moet ik genoegen nemen met het mindere maar wel constante digitenne en tele2......
Oud 11 september 2009, 21:23
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de pressie Bekijk bericht
als dit probleem nog ff duurt is ziggo straks een klant kwijt en moet ik genoegen nemen met het mindere maar wel constante digitenne en tele2......
Geen Canal Digitaal?
Oud 11 september 2009, 21:33
tuurio tuurio is offline
Junior Member

Standaard

das idd ook nog een id.......

ik krijg morgenmiddag een monteur van EP Baas uit Assen om de boel door te meten...kost een paar centen maar dan heb je ook wat...op hun site staat "wij geloven in service, U toch ook"..mijn God wat heb ik dat gemist...

ben tijdens het gesprek heel vriendelijk te woord gestaan, hulpvaardig, direct en zonder te wijzen....wat een verademing....maar ja..die hebben geen monopolie-positie en zijn dus zuinig op hun klanten en gul met service..ik ken nog een bedrijf die daar wat van kan gebruiken maar kan zo niet op de naam komen...

wordt vervolgd,

grtz,

arthur
Oud 11 september 2009, 21:38
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
das idd ook nog een id.......
Nee, geen goed idee denk ik. Niet als je de geweldige service van onze kabelboer gewend bent...

Citaat:
ik krijg morgenmiddag een monteur van EP Baas uit Assen om de boel door te meten...kost een paar centen maar dan heb je ook wat...op hun site staat "wij geloven in service, U toch ook"..mijn God wat heb ik dat gemist...

ben tijdens het gesprek heel vriendelijk te woord gestaan, hulpvaardig, direct en zonder te wijzen....wat een verademing....maar ja..die hebben geen monopolie-positie en zijn dus zuinig op hun klanten en gul met service..ik ken nog een bedrijf die daar wat van kan gebruiken maar kan zo niet op de naam komen...

wordt vervolgd,

grtz,

arthur

Gert.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten