Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 september 2009, 13:51
Sluuz's schermafbeelding
Sluuz Sluuz is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Plus
DTV: Samsung H380R
Standaard Homeplug, digitale tv zonder kabel

Ik heb Ziggo alles in 1 plus en eigenlijk staat de hele handel in de woonkamer (modem, AOP, TV, router). Nu wil ik graag een TV in mijn slaapkamer ophangen, echter is daar geen coax aansluitpunt aanwezig.

Ik vraag mij dus af of het mogelijk is om het coax signaal uit het AOP via een adapter over het stroomnet te sturen zodat ik geen kabel hoef te trekken naar de slaapkamer.
Ik weet dat er van die homeplugs zijn die een normaal netwerk via het stroomnet verspreiden, maar ik wil dus eigenlijk dat alleen het TV signaal wordt verstuurd (dus een homeplug met coax aansluiting).

Bestaat zoiets, of is dit op een andere manier nog op te lossen?
Oud 8 september 2009, 19:16
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sluuz Bekijk bericht
Ik heb Ziggo alles in 1 plus en eigenlijk staat de hele handel in de woonkamer (modem, AOP, TV, router). Nu wil ik graag een TV in mijn slaapkamer ophangen, echter is daar geen coax aansluitpunt aanwezig.

Ik vraag mij dus af of het mogelijk is om het coax signaal uit het AOP via een adapter over het stroomnet te sturen zodat ik geen kabel hoef te trekken naar de slaapkamer.
Ik weet dat er van die homeplugs zijn die een normaal netwerk via het stroomnet verspreiden, maar ik wil dus eigenlijk dat alleen het TV signaal wordt verstuurd (dus een homeplug met coax aansluiting).

Tsja, ik weet dat zoiets bestaat voor het internet verkeer, maar voor dtv? Ik zou het eigenlijk niet weten... Ben bang dat je toch een coax moet trekken naar de slaapkamer.

Gert.
Oud 9 september 2009, 15:58
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Nog nooit van een dergelijke variant gehoord. Zou wel erg ideaal zijn als deze bestaat.

Een andere optie is om een zender en ontvanger aan te schaffen. Dus was je beneden ziet wordt via de ether naar boven gezonden.
Kijk maar eens op deze site voor enkele voorbeelden.
Hou hiermee wel in de gaten dat draadloze routers en dect basisstation storing kunnen veroorzaken op het uitgezonden signaal.
Oud 9 september 2009, 18:08
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sluuz Bekijk bericht

Nee, zoiets bestaat niet. Het signaal dat je via de kabel binnenkrijgt beslaat een heel breed frequentiespectrum, dat loopt van ca. 40 tot ca. 900 MHz. Het is uitgesloten dit via het lichtnet te transporteren. Je zult een coaxkabel moeten doortrekken naar de slaapkamer. Gebruik wel kwalitatief uitstekende bekabeling en aansluitmateriaal (stekkers, splitter, eventueel een versterker), of laat het aanleggen door een erkend installateur als je wil dat het goed gebeurt.
Oud 10 september 2009, 13:38
SundanceKid's schermafbeelding
SundanceKid SundanceKid is offline
Junior Member

Standaard TV over UTP

Er bestaat wel degelijk een COAX naar UTP adapter:
http://www.abtus.nl/live/index.php?p...mart&Itemid=33

Zou dit dan ook niet via een homeplug/lichtnet werken?
Oud 10 september 2009, 14:43
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SundanceKid Bekijk bericht
Er bestaat wel degelijk een COAX naar UTP adapter:
http://www.abtus.nl/live/index.php?p...mart&Itemid=33

Zou dit dan ook niet via een homeplug/lichtnet werken?
Dit zet gewoon het breedband signaal op de coax kabel op pin 7 en 8 van de UTP kabel. UTP kabel kan blijkbaar tot 900 MHz bandbreedte aan. Hierdoor wordt het echter geen netwerk signaal.
Oud 10 september 2009, 15:31
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Ik heb een poosje terug op ik meen tweakers iets gelezen over HDMI + Remote over homeplug AV...

zelf ff wat google dinges gedaan...

is dit http://cgi.ebay.co.uk/HDMI-EXTENDER-...onnectors_RL?h​ash=item5ad25d1739&_trksid=p3911.c0.m14 een optie?
Oud 10 september 2009, 15:55
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
Ik heb een poosje terug op ik meen tweakers iets gelezen over HDMI + Remote over homeplug AV...

zelf ff wat google dinges gedaan...

is dit http://cgi.ebay.co.uk/HDMI-EXTENDER-...onnectors_RL?h​ash=item5ad25d1739&_trksid=p3911.c0.m14 een optie?
Zie ook deze site, zelfde site als ik in mijn eerder bericht opgegeven had:
http://www.erconline.nl/hdmi-verleng...tp-p-4988.html
Oud 10 september 2009, 16:18
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Die twee HDMI converters zijn ook HDMI naar Cat5, geen HDMI naar Ethernet (wat wel gesuggereerd wordt).

Dit is op Tweakers aangekondigd, maar een beetje duur, denk ik.

Hier is er nog een.

Iets wat ook mogelijk is, is gebruik maken van de DLNA ontvangst mogelijkheid die tegenwoordig in veel TV's zit. Maar ik weet niet of er een DLNA server bestaat die van een kabel-tuner kan ontvangen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten