Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 september 2009, 23:45
pleun's schermafbeelding
pleun pleun is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in 1 extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
Durf het ook nog wel anders te stellen, jij zegt dat er fouten zijn gemaakt.
Ik zeg dat er modems met verkeerde software zijn geleverd...
Ik noem dat een fout, ja

Citaat:
Jij suggereerd dat Ziggo geen verantwoordelijkheid neemd...
Ik zeg dat Ziggo het probleem erkend en dat men bezig is met een oplossing (nieuwe firmware)
Als ik na 4 maanden bellen met de hd, een stuk of 6 monteurs en 3 modems later, vraag of ik mijn geld terug krijg en ze zeggen dan: controleer uw huisinstallatie maar en anders kunt u contact opnemen met de helpdesk en een monteur inplannen ! Dan vind ik dat je geen verantwoordelijkheid neemt en je snor drukt...

Citaat:
Jij zegt dat ze mensen schadeloos of een vervangende oplossing moet bieden, ik zeg dat jij geen SLA hebt dus hier ook geen recht op hebt. Het enige waar je om kan vragen is compensatie voor gemaakte kosten (denk aan telefoonkosten om de helpdesk te bellen.
Dat bedoel ik ook, als ik mijn geld terugkrijg, ben ik tevreden. Wat je met SLA bedoelt weet ik ook niet.
Oud 10 september 2009, 23:46
jubbels's schermafbeelding
jubbels jubbels is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus. Modem Arris
DTV: samsung SD (2x), Cisco8485DVB, Humax iHDR5200C
Standaard

Citaat:
Feiten van de aannames onderscheiden.....
Ik neem aan dat Ziggo haar zaakjes niet voor elkaar heeft..................en dat is ook een feit!
Oud 10 september 2009, 23:46
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Citaat:
Durf het ook nog wel anders te stellen, jij zegt dat er fouten zijn gemaakt.
Ik zeg dat er modems met verkeerde software zijn geleverd...

Jij suggereerd dat Ziggo geen verantwoordelijkheid neemd...
Ik zeg dat Ziggo het probleem erkend en dat men bezig is met een oplossing (nieuwe firmware)

Jij zegt dat ze mensen schadeloos of een vervangende oplossing moet bieden, ik zeg dat jij geen SLA hebt dus hier ook geen recht op hebt. Het enige waar je om kan vragen is compensatie voor gemaakte kosten (denk aan telefoonkosten om de helpdesk te bellen.
Ik vraag me af wie nu welke uitspraak wil winnen. Het is een feit dat er iets mis is, maar wat ik mis, is een een uitspraak van Ziggo zelf. Wij ventileren hier onze ervaringen, oftewel door eigen ingeving of ingegeven door een helpdesk-medewerker van Ziggo. Wie nu de waarheid vertelt weet niemand, volgens mij. Wij discussieren maar weer verder, maar van wie je het werkelijk wilt horen houdt zijn/haar mond geheel gesloten!
Oud 10 september 2009, 23:53
jubbels's schermafbeelding
jubbels jubbels is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus. Modem Arris
DTV: samsung SD (2x), Cisco8485DVB, Humax iHDR5200C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierre_1 Bekijk bericht
Ik vraag me af wie nu welke uitspraak wil winnen. Het is een feit dat er iets mis is, maar wat ik mis, is een een uitspraak van Ziggo zelf. Wij ventileren hier onze ervaringen, oftewel door eigen ingeving of ingegeven door een helpdesk-medewerker van Ziggo. Wie nu de waarheid vertelt weet niemand, volgens mij. Wij discussieren maar weer verder, maar van wie je het werkelijk wilt horen houdt zijn/haar mond geheel gesloten!
Helemaal mee eens, dat is wat ik met communiceren bedoel.
Zelf heb ik een heel stabiele verbinding, niets te klagen dus, maar ken ook anderen, familie, kennissen die wel die problemen hebben en daar ligt het echt niet aan de huisinstallatie, sterker nog, de meesten hebben helemaal geen netwerkje maar de pc direct aan de modem.
Oud 10 september 2009, 23:56
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jubbels Bekijk bericht

Dat bedoel ik ook, als ik mijn geld terugkrijg, ben ik tevreden. Wat je met SLA bedoelt weet ik ook niet.

SLA = Service Level Agreement
Dit is een document waar in staat dat Ziggo zich aan bepaalde voorwaarden verplicht, denk aan het oplossen van storingen en uptime van de verbinding. Aangezien deze niet worden afgegeven aan Ziggo-Home abonnementen heb je hier dus ook geen recht op. Wanneer je dus financiele compensatie wil zal je die dus zelf bij Ziggo (onderbouwd) moeten aanvragen. En dan geld het ook nog tot op een bepaalde hoogte, denk aan kosten die jij moet maken aan bijvoorbeeld de helpdesk e.d.

Natuurlijk heeft Ziggo een verwachtings patroon wat zich direct met het abonnement verplicht. Deze verwachting gaat pas lopen wanneer ze zich structueel en zonder wil uitspreekt het probleem op te lossen.

Met de huidige ED3 problemen geeft Ziggo aan er mee bezig te zijn... Fout of niet.... Je moet ze de kans geven omdit op te lossen.
Oud 11 september 2009, 00:06
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Citaat:
Dit is een document waar in staat dat Ziggo zich aan bepaalde voorwaarden verplicht, denk aan het oplossen van storingen en uptime van de verbinding. Aangezien deze niet worden afgegeven aan Ziggo-Home abonnementen heb je hier dus ook geen recht op. Wanneer je dus financiele compensatie wil zal je die dus zelf bij Ziggo (onderbouwd) moeten aanvragen. En dan geld het ook nog tot op een bepaalde hoogte, denk aan kosten die jij moet maken aan bijvoorbeeld de helpdesk e.d.

Natuurlijk heeft Ziggo een verwachtings patroon wat zich direct met het abonnement verplicht. Deze verwachting gaat pas lopen wanneer ze zich structueel en zonder wil uitspreekt het probleem op te lossen.

Met de huidige ED3 problemen geeft Ziggo aan er mee bezig te zijn... Fout of niet.... Je moet ze de kans geven omdit op te lossen.
Die kans krijgen ze ook wel, maar ze moeten niet consequent smoesjes ophangen, want dat is wat er nu gebeurt. Ze moeten met 1 mond naar buiten treden, en niet iedere willekeurige helpdeskmedewerker een ander verhaal laten ophangen naar de Ziggo-klanten. Het is echt triest wat je soms te horen krijgt, ik spreek uit eigen ervaring.
Oud 11 september 2009, 00:07
pleun's schermafbeelding
pleun pleun is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Mij hebben ze niks gezegd. Wat ik ervan weet lees ik links en rechts op de diverse fora. Een emailtje of een berichtje op de site zou een kleine moeite zijn en veel ergernis voorkomen
Oud 11 september 2009, 03:02
wood's schermafbeelding
wood wood is offline
Junior Member

Thumbs down

Citaat:
Wat een onzin. Je gaat een overeenkomst aan. De leverancier heeft leveringsplicht en de afnemer betalingsplicht. Als Ziggo zijn verplichting tot levering van een deugdelijke dienst niet nakomt is Ziggo juridisch ingebreke. Zo simpel is dat.

Ziggo maakt op talloze locaties niet waar wat ze belooft. Dat is voldoende grond tot schadevergoeding. Of tot ontbinding van de overeenkomst, maar dat is niet van belang omdat de opzegtermijn al gereduceerd is tot een maand.

Als je door deze brakke internet-verbinding schade wordt berokkend, direkt of indirect kun je volgens het BW (Burgerlijk Wetboek) schadevergoeding eisen. We hebben het in dit land zo geregeld dat het BW boven een SLA-clausule uitgaat. Of wat voor groente je ook op dit strijdtoneel wilt brengen. Zoek maar op het woord: Verbintenissenrecht.

Tjongejonge, de onzin die hier wordt uitgekraamd.

Ziggo beweegt zich op het randje. En je hoeft maar een paar slimme juridisch goed onderlegde slachtoffers te treffen die dit Ziggo-geklungel nou onderhand goed zat zijn en je hebt een proces aan je broek. Een collectief van "Ziggo-gedupeerden" zou een kolossale vuist kunnen maken. Individueel begin je niet zoveel in dit land. Maar als de "slachtoffers" zich zouden verenigen en daarbij ook nog de publiciteit zouden zoeken zou Ziggo een toontje lager zingen en meer resources beschikbaar houden om de bestaande problemen op te lossen.

Maar gelukkig voor de consument zijn er voldoende alternatieven. De monopolistische arrogantie van Ziggo is onlangs beknot door de reductie van de opzegtermijn en wordt in de toekomst verder aangetast door Europese wetgeving en openstelling van de kabel. Daar hoef je niet op te wachten. Overmorgen ben je van de ellende verlost als je wilt, neem gewoon een goeie ADSL-provider.

Laatst gewijzigd door wood; 11 september 2009 om 03:31
Oud 11 september 2009, 07:41
Renatus's schermafbeelding
Renatus Renatus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max / Technicolor TC7210
DTV: Horizon / Humax 5200c / CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wood Bekijk bericht
Wat een onzin. <knip> Overmorgen ben je van de ellende verlost als je wilt, neem gewoon een goeie ADSL-provider.
En dat laatste is dan zeer subjectief. Wat voor de één een fantastische provider is omdat er nooit problemen zijn kan voor een ander de zelfde 'ellende' opleveren als Ziggo bij jou.

Het is bij al dit soort bedrijven het zelfde: als het werkt heb je er geen omkijken naar, maar zodra je in de molen van de administratie en/of helpdesk beland....

Je hoeft niet eens diep te speuren op het internet, even in google en de 'hits' vliegen je om de oren. Als dat een afspiegeling zou zijn van de werkelijkheid dan zou het internet toch een eenzame plaats worden voor die geluksvogel die af en toe wel internet toegang heeft.
Oud 11 september 2009, 07:54
pleun's schermafbeelding
pleun pleun is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wood Bekijk bericht

Ziggo beweegt zich op het randje. En je hoeft maar een paar slimme juridisch goed onderlegde slachtoffers te treffen die dit Ziggo-geklungel nou onderhand goed zat zijn en je hebt een proces aan je broek. Een collectief van "Ziggo-gedupeerden" zou een kolossale vuist kunnen maken. Individueel begin je niet zoveel in dit land. Maar als de "slachtoffers" zich zouden verenigen en daarbij ook nog de publiciteit zouden zoeken zou Ziggo een toontje lager zingen en meer resources beschikbaar houden om de bestaande problemen op te lossen. .
Ik wacht nog even af hoe ze op mijn 2e verzoek tot restitutie reageren ( is ook al weer een dikke week onderweg). Als ik weer wordt afgepoeierd, wordt het misschien eens tijd om een collectieve zaak tegen ziggo op poten te zetten. Kan er geen poll gemaakt worden om eens te inventariseren om hoeveel mensen het eigenlijk gaat hier ?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten