Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 september 2009, 19:44
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mickie Bekijk bericht
en snaarstrak.
Must resist...... failed.....

En als die snaar nou eens niet strak staat?

Oud 23 september 2009, 01:51
moirax's schermafbeelding
moirax moirax is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Arris TM702B / Sitecom WL-342 300N X3
DTV: 2x HUMAX IR-FOX C
Standaard Arris TM702B versus Ubee EVM3200

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vijver Bekijk bericht
Had de ubee in potentie niet wat meer pk's onder de kap? 8 kanaals toch? Goed voor 300mbit, maar de arris moet 120mbit ook wel trekken. Interessante ontwikkeling, scherpe observatie, Renatus.
Op 3 september werd mijn oude modem (ouder type Arris met kapotte voeding) door een monteur vervangen door een Arris TM702B en op 18 september ontving ik via TNT alsnog een Ubee EVM3200. Ik wilde de Ubee terugsturen en de Arris laten hangen, want die werkt tot nu toe prima. Zonder router 47Mb down/ 4,5Mb up en met verouderde router in ieder geval stabiel.

Gezien de toekomstige snelheidsverhoging (in Tilburg) kan ik dus toch beter de Ubee aansluiten? Jammer eigenlijk, die Ubee is zo'n klein pokkeding, ik hou wel van iets robuuster.

Ik heb overigens net een nieuwe router besteld en tot ik die heb aangesloten en alles picobello werkt, stuur ik liever nog ff helemaal niks terug.
Oud 23 september 2009, 08:18
Mutsie's schermafbeelding
Mutsie Mutsie is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Tv + Internet Z3/Ubee EVM320B
DTV: HumaX-IRHD - 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satdoxter Bekijk bericht
Ik heb nooit problemen gehad met motorola, scientific atlanta en de Arris, ook geen aktivatie of wat dan ook ik ben ook niet iemand die snel aan de helpdesk hang omdat ik mezelf kundig genoeg acht om de problemen op te lossen.
Maar als je vervolgens een ander modem krijgt die 75% geeft van je vorige ga je toch eens kijken waar dat aan zou kunnen liggen bekabeling voldoet aan alle normen met en onder router geen verschil, Arris er achter snelheid weer ok mag je waarnemen dat je een minder goed functionerend product hebt gekregen als daarbij bij grotere testdownloads er veel schommelingen zijn terwijl er met Arris alles als een streep loopt, denk ik dat ik het recht heb om ontevreden te zijn. Ook bij de Ubee liep eigenlijk alles gesmeerd aktivatie etc... maar de prestatie is bedroevend ten opzichte van mijn prima draaiende Arris modem.
Ik snap het volkomen, tuurlijk mag je ontevreden zijn!

Oud 23 september 2009, 08:49
Arie.'s schermafbeelding
Arie. Arie. is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra / Ubee EVM3200 / Linksys RV 082
DTV: Humax 5050C / Humax iPVR-9200C / Humax IR-FOX C
Standaard

Er komt volgende week een monteur bij mij langs, omdat de verbinding van de Ubee niet altijd goed werkt, met het oog op de aankomende snelheidsverhoging willen ze het zekere voor het onzekere nemen en toch de spullen eens doormeten.

Meestal lijkt het goed te gaan met 48 Down en 5.2 Up, maar dit is niet altijd stabiel, vandaar dat het webteam toch een monteur langs stuurt.

Over de snelheidsverhoging in Enschede konden ze zeggen dat bij een stabiele verbinding deze snel doorgevoerd zou worden....

Dus maar even afwachten wat de monteur kan ontdekken...
Oud 23 september 2009, 10:03
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arie. Bekijk bericht
Er komt volgende week een monteur bij mij langs, omdat de verbinding van de Ubee niet altijd goed werkt, met het oog op de aankomende snelheidsverhoging willen ze het zekere voor het onzekere nemen en toch de spullen eens doormeten.

Meestal lijkt het goed te gaan met 48 Down en 5.2 Up, maar dit is niet altijd stabiel, vandaar dat het webteam toch een monteur langs stuurt.

Over de snelheidsverhoging in Enschede konden ze zeggen dat bij een stabiele verbinding deze snel doorgevoerd zou worden....

Dus maar even afwachten wat de monteur kan ontdekken...
Vermoedelijk gaat hij een lijnmeting doen, e.v.t. word het AOP vervangen door een nieuwe (geaard) exemplaar. Ook kan er een nieuw filter worden geinstalleerd. Men heeft nu opsteek exeplaren welke op het AOP worden geplaatst. Daarnaast heeft hij de mogelijkheid om het signaal in de straadkast iets op te kriken. De eurodocis 3.0 modems zijn in de parktijk iets meer signaal kritisch.....
Laat maar weten was hij heeft gedaan......
Oud 23 september 2009, 11:18
madeleine-b's schermafbeelding
madeleine-b madeleine-b is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra / tijdelijk weer Motorola
DTV: Humax IR-C-Fox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
e.v.t. word het AOP vervangen door een nieuwe (geaard) exemplaar.
Kan dat aarden nog veel uitmaken? Begin van het jaar heeft de monteur bij aansluiting van mijn inet de AOP vervangen en ik weet zeker dat ik het groen/gele draadje samen met de verpakkingen in de grijze container heb gegooid.
Sinds Docsis3 heb ik zoveel problemen (slechte download met zowel Arris als Ubee) dat ik sinds vorige week weer probleemloos de Motorola in gebruik heb..
Oud 23 september 2009, 11:25
Arie.'s schermafbeelding
Arie. Arie. is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra / Ubee EVM3200 / Linksys RV 082
DTV: Humax 5050C / Humax iPVR-9200C / Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
Vermoedelijk gaat hij een lijnmeting doen, e.v.t. word het AOP vervangen door een nieuwe (geaard) exemplaar. Ook kan er een nieuw filter worden geinstalleerd. Men heeft nu opsteek exeplaren welke op het AOP worden geplaatst. Daarnaast heeft hij de mogelijkheid om het signaal in de straadkast iets op te kriken. De eurodocis 3.0 modems zijn in de parktijk iets meer signaal kritisch.....
Laat maar weten was hij heeft gedaan......
Ik maak nu nog gebruik van een "versterker" die heb ik ooit eens van "Essent" gekregen ivm Twinner (dacht dat het zo heette).

Nu blijkt mogelijk dat deze versterker te veel signaal geeft waardoor het modem over de top kan gaan, zeker met de aankomende snelheidsverhoging naar 80MB............

Ik zal verslag doen wat er allemaal veranderd wordt, en / of er wat wordt aangepast.
Oud 23 september 2009, 11:34
mod-1's schermafbeelding
mod-1 mod-1 is offline
Full Moderator

Standaard

Dit topic gaat eigenlijk alleen maar over de problemen met de ED3 modems, aangezien daar al voldoende draadjes over lopen hebben wij deze discussie gesloten.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten