Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 september 2009, 00:22
MacUser's schermafbeelding
MacUser MacUser is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 8 september 2009
Locatie: woerden
Ziggo Internet: alles in 1
DTV: humax
Berichten: 13
Angry Wel IP, maar geen data

Hallo,

Wij hebben sinds vrijdag 04 sept. 2009 geen internet meer. Het rare van de storing is dat mijn router wel een IP adres krijgt, maar er geen data over het lijntje komt. Dit is tevens het geval wanneer ik de router er tussen uit haal en de machine direct op de modem aansluit.

Helaas poeieren de mensen van de helpdesk me elke keer af met de opmerking 'je wordt terug gebeld'

Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik dat graag. De volgende 'foefjes' heb ik inmiddels uitgeprobeerd.
* macbook direct aangesloten op de modem en de modem ge-reset (30 sec van de spanning) vervolgens krijgt de machine wel een ip, maar geen data
* Dell machine met vista direct aangesloten op de modem, wederom hetzelfde probleem, wel IP maar geen data (wel een ander ip dan de macbook, maar dit is normaal aangezien het mac address anders is)
* modem de gehele nacht van de spanning gehaald
* Router er tussen, maar dan krijgt mijn router (fritzBox) een Ip adress, maar internetten lukt niet.

Het betreft hier regio Woerden (provincie UTRECHT) en als iemand wat weet dan hoor ik dat graag, want ik overweeg nu wel om over te stappen naar adsl, want ik vind het erg ongepast hoe de helpdesk met dit soort incidenten omgaat.
  #2  
Oud 8 september 2009, 03:16
ArjanU's schermafbeelding
ArjanU ArjanU is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Locatie: Woerden / Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Arris 702 modem
DTV: Humax IRHD5000C + HDTV pakket
Berichten: 16
Standaard

Das apart.. ik heb ditzelfde probleem ook sinds afgelopen week en zit ook in Woerden.. Na een 5-tal x bellen naar de HD hoor ik ook nog steeds "u word teruggebeld tussen 4 en 8 september" maar inmiddels is de lijn bijna een week down en heb nog niets gehoord.. We hebben wel haarscherp tv, maar internet en telefoon is zo dood als een pier..

Volgens een medewerker (en de site) is er GEEN groepsstoring voor de postcode 3446 met het internet, maar het valt me wel op dat anderen het in Woerden ook precies zo hebben..

Heb gelukkig nog een KPN dongel en kan dus opzich online, maar dit lijkt me niet helemaal de bedoeling en zal morgen weer eens even bellen. Overigens branden bij mij netjes alle lampjes op de modem en heeft het een maand probleemloos en snel gewerkt, alleen het lampje TEL knippert steeds..
  #3  
Oud 8 september 2009, 08:12
MacUser's schermafbeelding
MacUser MacUser is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 8 september 2009
Locatie: woerden
Ziggo Internet: alles in 1
DTV: humax
Berichten: 13
Standaard

Hi Arjan,

Dat was ik vergeten te melden, maar inderdaad bij mij branden en knipperen de juiste lampjes op de modem. Woon je misschien ook in waterrijk?

gr
Mac Usere
  #4  
Oud 8 september 2009, 09:57
ArjanU's schermafbeelding
ArjanU ArjanU is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 13 augustus 2009
Locatie: Woerden / Casema
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Arris 702 modem
DTV: Humax IRHD5000C + HDTV pakket
Berichten: 16
Standaard

Nee zit in Snel & Polanen achter Waterrijk. Overigens krijg ik ook netjes een ip uitgedeeld, vreemd...
  #5  
Oud 8 september 2009, 12:05
MacUser's schermafbeelding
MacUser MacUser is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 8 september 2009
Locatie: woerden
Ziggo Internet: alles in 1
DTV: humax
Berichten: 13
Standaard

Vandaag weer dezelfde 'rituelen' uitgevoerd, maar helaas nog steeds geen internet.. Heeft iemand misschien nog wat inside info, of tips hoe en wat te doen!

overigens knippert het 'link' lampje op de modem, volgens de HD is dit normaal, hebben jullie dat ook. (het betreft hier een docsis 3 modem)
  #6  
Oud 8 september 2009, 13:02
MacUser's schermafbeelding
MacUser MacUser is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 8 september 2009
Locatie: woerden
Ziggo Internet: alles in 1
DTV: humax
Berichten: 13
Angry

Zojuist een medewerker van de HD gesproken (...) en hij kon me eindelijk iets vertellen wat de rest niet kon. Het ziet er naar uit het 'Billingnummer' niet gekoppeld is aan het IP adres oftewel aan de modem.

Hierdoor wordt er geen data verstuurd, maar krijgt het modem wel een ip adres. Begrijp het niet verkeerd, rekeningen zijn gewoon betaald, maar het 'billingnummer' gebruiken ze als inderdaad om klanten af te sluiten.

Het probleem is helaas nog steeds niet verholpen, maar hij gaf wel aan dat ze tot 12 september de tijd hebben om het op te lossen en helaas moet ik het tot die tijd met mijn umts dongle doen. Het rare van het verhaal is dat de andere medewerkers (gisteren en de dagen ervoor) mij vertelde dat ik terug wordt gebeld, maar ze hadden helemaal geen telefoon nummer. Dat heeft (...) genoteerd en ik heb er nu wel vertrouwen in.

(...) Mod-edit: Geen naam van Helpdesk medewerker noemen. Zie de Forumregels.

Laatst gewijzigd door mod-5; 17 september 2009 om 19:06 Reden: Naam HD medewerker verwijderd.
  #7  
Oud 8 september 2009, 14:00
Martyin's schermafbeelding
Martyin Martyin is offline
Member
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Locatie: Zwolle @home
Ziggo Internet: Alles in 1 extra (50Mb) en Online ADSL (20 Mb) and basis digitaal HD Samsung....Humax en Cisco,...
DTV: Samsung en Cisco
Berichten: 69
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacUser Bekijk bericht
Hallo,

Wij hebben sinds vrijdag 04 sept. 2009 geen internet meer. Het rare van de storing is dat mijn router wel een IP adres krijgt, maar er geen data over het lijntje komt. Dit is tevens het geval wanneer ik de router er tussen uit haal en de machine direct op de modem aansluit.

Helaas poeieren de mensen van de helpdesk me elke keer af met de opmerking 'je wordt terug gebeld'

Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik dat graag. De volgende 'foefjes' heb ik inmiddels uitgeprobeerd.
* macbook direct aangesloten op de modem en de modem ge-reset (30 sec van de spanning) vervolgens krijgt de machine wel een ip, maar geen data
* Dell machine met vista direct aangesloten op de modem, wederom hetzelfde probleem, wel IP maar geen data (wel een ander ip dan de macbook, maar dit is normaal aangezien het mac address anders is)
* modem de gehele nacht van de spanning gehaald
* Router er tussen, maar dan krijgt mijn router (fritzBox) een Ip adress, maar internetten lukt niet.

Het betreft hier regio Woerden (provincie UTRECHT) en als iemand wat weet dan hoor ik dat graag, want ik overweeg nu wel om over te stappen naar adsl, want ik vind het erg ongepast hoe de helpdesk met dit soort incidenten omgaat.
Hier zwolle , zelfde problematiek.
HD is klote. Helpt NIET.
meerdere keeren aan de lijn gehangen zonder resultaat.
Nu sinds donderdagmorgen geen internet en telefonie.
  #8  
Oud 8 september 2009, 14:47
madeleine-b's schermafbeelding
madeleine-b madeleine-b is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 juni 2009
Locatie: Woerden / Casema
Ziggo Internet: Alles in 1 extra / tijdelijk weer Motorola
DTV: Humax IR-C-Fox
Berichten: 129
Standaard

Heb hetzelfde met de Arris modem gehad en tijdens pingtesten kwam ik er achter dat er wel degelijk data over de lijn ging...
Alleen was dit zo traag (80/90% packetloss) dat het onwerkbaar was.

Mijn oplossing was wat minder netjes maar na anderhalve week gezeur wel effectief, coaxkabel loshalen, helpdesk bellen "modem doet het niet" en een monteur laten komen die een ander modem (Ubee) heeft geinstalleerd.

Heb op dit moment ergens tussen de 5 en 14 mb downloadsnelheid (nog steeds beroerd) maar in ieder geval heb ik internet.
Is btw ook in Woerden dus ik denk dat er problemen zijn met de headend.
  #9  
Oud 8 september 2009, 15:41
MacUser's schermafbeelding
MacUser MacUser is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 8 september 2009
Locatie: woerden
Ziggo Internet: alles in 1
DTV: humax
Berichten: 13
Standaard

Helaas werkt zelfs een pingtest niet. Het commando werkt natuurlijk wel, maar het systeem is niet in staat om het doel te resolven. dit geldt ook als ik een ping doe op ip adres.
  #10  
Oud 8 september 2009, 18:26
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Locatie: Deventer
Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Berichten: 3.525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacUser Bekijk bericht
Helaas werkt zelfs een pingtest niet. Het commando werkt natuurlijk wel, maar het systeem is niet in staat om het doel te resolven. dit geldt ook als ik een ping doe op ip adres.
En als je een trace uitvoert naar bijvoorbeeld www.google.nl? [IP: 74.125.79.104]

Uiteraard met een pc/mac rechtstreeks verbonden met het modem, zonder tussenkomst van routers of vergelijkbare apparatuur.
__________________

Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws


Labels
maar geen data (woerden), wel ip



Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl