Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 september 2009, 22:14
Blister's schermafbeelding
Blister Blister is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Humax IR Fox-C
Standaard Router/verbinding probleem (na reboot) (Sitecom wl312)

Ik weet niet eens of het een router of een ziggo probleem is (na het lezen van een aantal verhalen van de laatste dagen onder "storingen", maar ik post het toch maar hier (en inmiddels ook op Got). Het probleem:

Na een hele dag zelf proberen, heb ik het opgegeven en probeer ik het hier. De situatie:

Ik heb thuis een Ziggo internetverbinding via een Alles in 1 plus. Deze is gekoppeld aan een Sitecom wl-312. Vanuit deze router gaat er één LAN-lijn naar mijn pc (Vista). Daarnaast is er een tweede pc (XP SP2) draadloos (Sweex kaartje) verbonden met de router. Sinds een paar dagen werkt dit niet meer naar behoren.

Als ik mijn pc direct met de modem van Ziggo verbindt werkt het echter wél. En het werkt ook als ik deze pc achter de modem plaats en de modem een harde reset geef (15 sec. reset key indrukken brengt mij terug naar de fabrieksinstellingen). Deze doet het dan op dat moment, maar wanneer ik de pc dan weer reboot, dan valt de verbinding weer weg. Het vreemde is echter dat ik wél informatie krijg in de Vista gadgets (nieuws van NU wordt gewoon getoond, net als de temperatuur in mijn stad via een andere gadget. Dit is echter willekeurig lijkt het: soms doet het het wel, en soms niet).

De tweede pc, die via een draadloze verbinding is verboden doet de verbinding het helemaal niet op (niet getest met een directe verbinding via een utp-kabel: ik ga er echter vanuit dat dit gewoon werkt, zoals dat op deze pc ook werkt). MAAR: ik kan wel met de tweede pc op het netwerk komen: bestanden die ik op deze pc deel, zijn gewoon toegankelijk op de andere pc.

Ik heb tot nog toe van alles geprobeerd. Ik heb de kabels verwisseld, directe verbindingen geprobeerd, de drivers van de draadloze kaart eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd, de pc's teruggezet met systeemherstel naar een datum waarop alles nog werkte en VELE malen de trap op en af gerend. Tot nog toe mocht het niet baten. Op dit moment typ ik dit achter een directe draadverbinding met de modem, de router zit er nu niet tussen.

Wie helpt?
Oud 8 september 2009, 16:09
Blister's schermafbeelding
Blister Blister is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Humax IR Fox-C
Standaard

Niemand?

Edit: Opgelost!

Laatst gewijzigd door Blister; 10 september 2009 om 23:46
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten