Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-H380 (HDTV)

Mededelingen

Samsung DCB-H380 (HDTV) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de opvolger van de DCB-H360 High Definition kabelontvanger van Samsung

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 september 2009, 17:08
TBM's schermafbeelding
TBM TBM is offline
Junior Member

DTV: Samsung H380R HD-decoder
Standaard Geen geluid via Toslink (optical)

TV : LG 42LH5000
HD-Decoder : Samsung DCB-H380R

Sinds een paar dagen de Samsung H380R HD-decoder in huis en deze via een Toslink optische kabel aangesloten op een 5.1 surround set (Philips), echter, na 1 dag ineens geen geluid meer via deze aansluiting.

Sluit ik diezelfde Toslink kabel direct aan, dus van de surround set direct op de TV (dus laat de decoder links liggen), dan werkt het wel. Met andere woorden, de Toslink kabel en de surround set is niks mis mee.
(ter info : De HD decoder is op de tv aangesloten via HDMI 1.3b kabel)

Het enige wat ik kon vinden qua audio settings in het menu van de HD-decoder (Samsung) zijn 3 keuzes, de eerste is DD 5.1 en deze heb ik dan ook gekozen. Maar goed, heb ze alle 3 getest, maar bij geen van 3 krijg ik geluid uit de surround set via de Toslink.

Samsung decoder defect? Of heb ik nog ergens een instelling over het hoofd gezien?

Alvast bedankt!
Oud 8 september 2009, 08:12
TBM's schermafbeelding
TBM TBM is offline
Junior Member

DTV: Samsung H380R HD-decoder
Standaard

Gisteren avond de kabels eruit gehaald en er opnieuw ingestoken en ineens werkte het weer. Had ze daarvoor nog goed aangedrukt zonder resultaat, heel maf.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Samsung > Samsung DCB-H380 (HDTV)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten