Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 september 2009, 12:02
JaapK's schermafbeelding
JaapK JaapK is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 11 oktober 2008
Locatie: Delft Casema
Berichten: 3
Lightbulb Stilstaand beeld

Het komt regelmatig voor dat beeld stopt terwijl geluid "doorloopt" zodat ik genoodzaakt ben te rebooten. Als we langere tijd naar één zender heb gekeken wil doorzappen naar een ander kanaal ook wel es mislukken. Ook dan zit er niks anders op dan rebooten: uit en aan. Herkent iemand dit, of ben ik een uitzondering?
TV: Philips Essence (full HD)
Signaal: sterkte = 58 en kwaliteit 100.
Ik heb nog niet alle forumpagina's over deze HUMAX doorgevlooid, dus bij voorbaat excuses als een een oude koe uit de sloot trek...De meeste posts gaan trouwens over functie's die ik nooit gebruik of zal gaan gebruiken.
Ben een "basic" kijker naar Ned.1 en 2, soms de HD- zenders of Holland-Doc. De pauze-functie is handig, maar opnemen/bewaren/overzetten/bioscoop-geluid/verbinding met laptop etc. zijn allemaal zaken die mijn interesse niet hebben. Ga ook nog zonder dvd-speler door het leven...
  #2  
Oud 6 september 2009, 12:26
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Locatie: Emmeloord / Ziggo
Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JaapK Bekijk bericht
Signaal: sterkte = 58 en kwaliteit 100.
Nu vergeet je de belangrijkste waarde te vermelden, de BER-waarde.
Staat die op nul of geeft hij wat anders aan?

Ik heb dit nog niet meegemaakt net zoals zovele andere bugs trouwens.
  #3  
Oud 6 september 2009, 13:43
JaapK's schermafbeelding
JaapK JaapK is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 11 oktober 2008
Locatie: Delft Casema
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaool Bekijk bericht
Nu vergeet je de belangrijkste waarde te vermelden, de BER-waarde.
Staat die op nul of geeft hij wat anders aan?

Ik heb dit nog niet meegemaakt net zoals zovele andere bugs trouwens.
Daar heb je het al: geen idee wat het is...en waar ik die vind? Zojuist de ooit gedownloade gebruikershandleiding doorgebladerd incl. de trefwoordenlijst...
(Ik begin me wel es af te vragen of er geen markt is voor apparatuur met een paar simpele basale functies, waar de gebruiker niks aan kan instellen, veranderen, herschikken, "personalisen".....)
Enfin, ik hoop dat je me verder kunt helpen.
  #4  
Oud 6 september 2009, 13:56
GolfTouch's schermafbeelding
GolfTouch GolfTouch is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 3 april 2008
Locatie: Waalwijk - voorheen @home
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Modem: Technicolor | Router: TP-link C9 | Switch: D-Link DGS-1016D & 2x 1008D
DTV: CI+ 1.3 Interactief UE55HU7500L | 2x Humax 5050 & IR-FOX | 2x Horizon Box | Anysee E30TC+
Berichten: 3.669
Standaard

De BER (Bit Error Rate) waarde is een kwaliteitmeting die het aantal fouten (bits) meet.
BER waarde staat ook in het scherm waar je de signaalsterkte en kwaliteit ziet staan.
__________________
Power is nothing without control !!!

Laatst gewijzigd door GolfTouch; 6 september 2009 om 14:45 Reden: typefoutje
  #5  
Oud 6 september 2009, 14:31
JaapK's schermafbeelding
JaapK JaapK is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 11 oktober 2008
Locatie: Delft Casema
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GolfTouch Bekijk bericht
De BER (Bit Error Rate) waarde is een kwaliteitmeting die het aantal fouten (bits) meet.
BER waarde staat ook bij in het scherm waar je de signaalsterkte en kwaliteit ziet staan.
Dank je! Gevonden.
Ik citeer:
Tuner 162.50MHz SR 6875 64,QAM BER (E-6) 0:
Sterkte 71%
Kwaliteit 100%
  #6  
Oud 13 september 2009, 20:06
Sjaool's schermafbeelding
Sjaool Sjaool is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 27 april 2009
Locatie: Emmeloord / Ziggo
Ziggo Internet: Connect en Play Complete / Technicolor TC7210 / WNDR3700 v1
DTV: Horizon Mediabox / Humax iHDR-5200C / Humax iHDR-5050C / Samsung UE32F5500
Berichten: 2.869
Standaard

De waardes zien er goed uit.
Zolang de BER maar op 0 blijft staan, het signaal minimaal 20% is en de kwaliteit 100% moet het goed gaan.

NU is alleen het probleem van het stilstaande beeld natuurlijk nog niet opgelost.
Ik heb dan ook geen flauw idee waar het verder aan zou kunnen liggen.
Misschien dat iemand anders nog een idee heeft?

Heb je misschien een slechts contact in een van de kabels of pluggen?
Gebeurt het alleen bij de Philips of heb je dit probleem ook op een anders televisie?
Heb je er via SCART ook last van?
Zo niet dan zou er een probleem kunnen zijn met de HDMI aansluiting/kabel tussen de Humax en de Philips.

Als laatste zou natuurlijk de Humax 5050C ook defect kunnen zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes in ieder geval.
  #7  
Oud 29 oktober 2009, 17:28
president's schermafbeelding
president president is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Locatie: bocholtz ziggo/voorheen @home
Ziggo Internet: Vodafone internet/router
DTV: DTV/Humax 5050c en 5000c
Berichten: 4
Standaard stilstaand beel Humax 5050c

Ik heb inderdaad ook veel last van stilstaand beeld bij de Humax 5050c.
In het begin slechts sporadisch maar naderhand zeer frequent.
Tevens problemen met het reageren op mijn afstandsbediening.
Moest bij de Humax dan steeds via de aan/uit-knop achter uitschakelen en bij de afstandsbediening achtereenvolgens de batterijen eruit, afstandbediening ontladen door op een bedieningsknopje te duwen (licht dan rood op) en vervolgens batterijen er weer in.
Kreeg er twee geleden genoeg van en heb Humax laten opsturen (bij Mediamarkt) ter reparatie. Ben nog steeds wachtende maar zal op dit forum reageren als ik hem terug heb en meer te weten ben gekomen.
  #8  
Oud 3 november 2009, 19:52
svmnb's schermafbeelding
svmnb svmnb is offline
Member
 
Geregistreerd: 8 juni 2008
Locatie: Utrecht
DTV: Humax PVR
Berichten: 53
Standaard

Zo begon het bij mij ook. Resultaat was een reparatie waarbij het 'complete binnenwerk' is vervangen, aldus de reparateur. Ik ben 'm bijna vier weken kwijt geweest en heb 'm sinds gisteren terug.

De opnamen op de HD waren nog aanwezig, dus volledig vervangen is wat overdreven. Bij 64x vooruit spoelen, hing de HD direct weer.

Ik ben nu twee HD zenders tegelijk aan het opnemen om te zien of 'ie weer vastloopt.

Tip: kijk eens of de ventilator nog draait bij hoge belasting. De mijne was zo dood als een pier, waardoor de HD vermoedelijk te warm werd.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl