Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 september 2009, 11:06
Skipito's schermafbeelding
Skipito Skipito is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 6 september 2009
Locatie: Amstelveen
Berichten: 2
Standaard Internet via router werkt niet of valt soms uit

Beste,

Ik had vroeger een WIRED Sitecom router. Telkens wanneer ik wou internetten, lukte dat niet, maar als ik direct mijn computer verbind met mijn modem, gaat alles goed. Als ik mijn PC via router aansluit en dan op mijn modem, valt het weg. Ik dacht dat mijn router kapot was, dus ging ik een nieuwe kopen: een 300n Sitecom router. Het werkte voor 3 dagen goed, maar nu valt het netals bij de vorige weg. Direct mijn PC via modem aansluiten werkt prima.

Help me aub. Ik heb gewoon de nieuwste firmware etc.
Bij de installation manual, staat er gewoon dat ik mn PC moet verbinden naar mn router en die dan verbind naar mijn modem, wat ik trouwens ook gewoon doe. Het ligt niet aan de kabel, want bij andere PC's doet ie het ook niet goed.

(Voor alle duidelijkheid: het is met draad verbonden) Ik heb geprobeerd router en modem stekker eruit te halen en erin te stoppen, maar geen resultaat.

Help!
  #2  
Oud 7 september 2009, 16:19
Hannibal-fmj's schermafbeelding
Hannibal-fmj Hannibal-fmj is offline
Member
 
Geregistreerd: 25 augustus 2009
Locatie: utrecht - ziggo
Ziggo Internet: alles in 1 extra
DTV: geen idee
Berichten: 30
Standaard

ik heb hetzelfde probleem, vorige week woensdag heb ik alles door een monteur laten installeren, hij had alles bij zich (ben dus sinds vorige week overgestapt naar Ziggo alles in 1 extra)

De monteur had alles aangesloten en ik had internet via de router, snelheid echter maar rond de 20mb ipv 50mb maar dat moest ik even afwachten omdat misschien nog niet alles was geactiveerd. Echter 5 minuten nadat de monteur weg was viel de internet verbinding weg. Alle testen gedaan, resetten - ander kanaal kiezen etc, je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het wel gedaan.

Toen kabel aangesloten op modem en toen deed ie het wel en haalde ik een snelheid van 48mb download en 4,8 upload, dus helemaal goed. Uiteindelijk kabel in de router gedaan en alles deed het, snelheid helaas weer terug naar 20mb

maar na een half uur weer de verbinding weg. Weer bellen met Ziggo en gezegd dat we nu alles wel hadden geprobeerd. Hij zou een spoedorder van het probleem maken en een nieuwe afspraak met een monteur maken, ik zou na het weekend gebeld worden echter ik wacht nog steeds op dat telefoontje.

Als ze woensdag nog niet gebeld hebben dan kunnen ze de T@^&%$g krijgen en stap ik over op wat anders. Ik koop bij hen een premium router van 99 euro terwijl er hele goede in de handel zijn voor minder dus ik verwacht een top router

Zit nu via de kabel door het huis te internetten maar mijn vrouw vind dat niets, die kabel verdiend ook niet de schoonheidsprijs.

Wel raar trouwens, ik heb sinds vorige week dus een monteur gehad om alles aan te sluiten maar de digitale tv tuner is nog steeds niet in huis...

ik hou jullie op de hoogte

oja ik heb een netgear router met usb wifistick, ook van netgear, misschien niet geheel onbelangrijkom te vermelden
  #3  
Oud 7 september 2009, 16:37
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Locatie: Voorburg
Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Berichten: 1.255
Standaard

is het een n-type usb stick?
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
  #4  
Oud 7 september 2009, 16:59
Skipito's schermafbeelding
Skipito Skipito is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 6 september 2009
Locatie: Amstelveen
Berichten: 2
Standaard

Beste,

Hannibal-fmj, weet je nog wat dat monteurtje heeft gedaan? Je hebt dus eigenlijk ~80 euro betaald voor iets nutteloos of niet?XD

Ik weet namelijk nog steeds niet wat ik moet doen. Het is iig een router probleem...nietwaar?
  #5  
Oud 7 september 2009, 20:59
Hannibal-fmj's schermafbeelding
Hannibal-fmj Hannibal-fmj is offline
Member
 
Geregistreerd: 25 augustus 2009
Locatie: utrecht - ziggo
Ziggo Internet: alles in 1 extra
DTV: geen idee
Berichten: 30
Standaard

ik heb alles in de N-versie. Als het goed is komt de monteur van de week langs met een nieuwe router...zoniet dan is ziggo al na een week een nieuwe klant kwijt
  #6  
Oud 8 september 2009, 23:06
Hannibal-fmj's schermafbeelding
Hannibal-fmj Hannibal-fmj is offline
Member
 
Geregistreerd: 25 augustus 2009
Locatie: utrecht - ziggo
Ziggo Internet: alles in 1 extra
DTV: geen idee
Berichten: 30
Standaard

bedraad via modem zonder router

  #7  
Oud 8 september 2009, 23:25
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Locatie: 1972 IJmuiden Multikabel
Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Berichten: 704
Question

Er is een gewenste opstart voor een router, wanneer er eerst een PC op het modem heeft gezeten:
Alles uit; modem aan en wachten tot alle lampjes branden (en telefoon werkt indien van toepassing); router aan en wachten tot alles werkt; PC aan en idem.

Bij sommige routers heeft het geholpen die volgorde één maal te veranderen, dus:
Alles uit; router aan en wachten tot alles werkt; PC aan en controleren of de router interface in de lucht is; modem aan en wachten idem....

Sommige routers moeten teruggezet worden op fabrieksinstellingen; voor een nieuwe zou dat eigenlijk niet nodig zijn, maar je weet nooit waar hij vandaan komt......

Als test kan je het MAC-adres van je PC klonen in je router. Wanneer dat helpt, heeft je probleem vermoedelijk te maken met een ongelukkige Ziggo-router waar je als router op terecht komt en als PC niet.

Mees de Roo
__________________
Er bestaan 10 verschillende soorten mensen; de ene soort kan binair rekenen en de andere niet.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl