Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > CI+ en DVB-C

Mededelingen

CI+ en DVB-C Digitale TV via DVB-C of abonnementen met een CI+ module van Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 5 september 2009, 20:37   #1
Kloe
Junior Member
 
Kloe's schermafbeelding
Standaard Smartcard laten resetten door ziggo vanwege gebruik Alphacrypt?

Hallo,

Ik moet nu voor de 3e keer deze maand mijn smartcard laten resetten door ziggo. Ik kijk via een alphacrypt die in het CI+ slot van mijn Philips TV zit.
Al een paar jaar maak ik gebruik van de alphacrypt icm een DTV kaartje in mijn PC. Nooit problemen mee gehad. Tot een dikke maand geleden. Had ik ineens geen zenders meer, behalve de ongecodeerde. Een andere smartcard van m'n ouders werkte nog wel. Rond die tijd ook een nieuwe Philips TV gekocht en daar werkte de smartcard ook niet, natuurlijk. Ziggo maar gebeld, en die zeiden dat mijn kaartje vies was, en dat ik hem schoon moest maken en weer terug in de TV moest doen. Dit had ik natuurlijk al lang een keer gedaan, maar ja, nog maar eens doen dan. Terug in de TV, TV aan, naar NED1 en dan naar een ander kanaal. En voila ! ik had weer beeld. Ik vond het wel raar dat dit alleen werkt als ik een Ziggo-medewerker aan de lijn heb a 10ctpm+GSM-kosten, maar hij verzekerde mij dat hij verder niets had gedaan. Exact 2 minuten nadat ik de telefoon weer had neergelegd sprong het beeld weer op zwart... Weer dezelfde handelingen herhaald, maar dat werkte niet. Ziggo maar weer gebeld. De andere medewerker kwam met dezelfde procedure. Maar in plaats van de smartcard eruit te halen en schoon te maken heb ik hem er gewoon in laten zitten. Toen NED 1 weer aangezet en weer een andere zender geselekteerd en ja hoor, het werkte weer. Deze man vertelde mij dat hij mijn smartcard had gereset en opnieuw had geinialiseerd. Omdat ik vertelde dat ik geen vertrouwen meer had in dit kaartje vanwege de problemen, heeft hij mij een nieuwe gestuurd. De oude moest ik terugsturen, maar die doet het nog steeds. De nieuwe werkte ook nog tot een paar dagen geleden... weer hetzelfde verhaal ! Dus ik mag weer gaan bellen...

Wel hoorde ik van de ziggo helpdesk dat de problemen konden worden veroorzaakt door de communicatie met de smartcard via de alphacrypt. Deze problemen zouden er niet zijn met de nieuwe CAM die ziggo zelf gaat uitbrengen... Is dit een verkoopstunt ?!?!?!?

Zijn er mensen die hun smartcard ook hebben moeten laten resetten ? Ik kon het op het forum niet als probleem vinden.
Kloe is offline  
Oud 6 september 2009, 04:08   #3
Riparius
Senior Member
 
Riparius's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kloe Bekijk bericht
Hallo,

Ik moet nu voor de 3e keer deze maand mijn smartcard laten resetten door ziggo. Ik kijk via een alphacrypt die in het CI+ slot van mijn Philips TV zit.
Al een paar jaar maak ik gebruik van de alphacrypt icm een DTV kaartje in mijn PC. Nooit problemen mee gehad. Tot een dikke maand geleden. Had ik ineens geen zenders meer, behalve de ongecodeerde. Een andere smartcard van m'n ouders werkte nog wel. Rond die tijd ook een nieuwe Philips TV gekocht en daar werkte de smartcard ook niet, natuurlijk. Ziggo maar gebeld, en die zeiden dat mijn kaartje vies was, en dat ik hem schoon moest maken en weer terug in de TV moest doen. Dit had ik natuurlijk al lang een keer gedaan, maar ja, nog maar eens doen dan. Terug in de TV, TV aan, naar NED1 en dan naar een ander kanaal. En voila ! ik had weer beeld. Ik vond het wel raar dat dit alleen werkt als ik een Ziggo-medewerker aan de lijn heb a 10ctpm+GSM-kosten, maar hij verzekerde mij dat hij verder niets had gedaan. Exact 2 minuten nadat ik de telefoon weer had neergelegd sprong het beeld weer op zwart... Weer dezelfde handelingen herhaald, maar dat werkte niet. Ziggo maar weer gebeld. De andere medewerker kwam met dezelfde procedure. Maar in plaats van de smartcard eruit te halen en schoon te maken heb ik hem er gewoon in laten zitten. Toen NED 1 weer aangezet en weer een andere zender geselekteerd en ja hoor, het werkte weer. Deze man vertelde mij dat hij mijn smartcard had gereset en opnieuw had geinialiseerd. Omdat ik vertelde dat ik geen vertrouwen meer had in dit kaartje vanwege de problemen, heeft hij mij een nieuwe gestuurd. De oude moest ik terugsturen, maar die doet het nog steeds. De nieuwe werkte ook nog tot een paar dagen geleden... weer hetzelfde verhaal ! Dus ik mag weer gaan bellen...

Wel hoorde ik van de ziggo helpdesk dat de problemen konden worden veroorzaakt door de communicatie met de smartcard via de alphacrypt. Deze problemen zouden er niet zijn met de nieuwe CAM die ziggo zelf gaat uitbrengen... Is dit een verkoopstunt ?!?!?!?

Zijn er mensen die hun smartcard ook hebben moeten laten resetten ? Ik kon het op het forum niet als probleem vinden.
Dit lijkt me kletskoek. Ik gebruik ook al tijden een AlphaCrypt in een TV, heb daar al verschillende smartcards in gehad en nog nooit een probleem mee ondervonden. Sterker nog, re-activatie na aanmelding online van een smartcard waarvan de preview periode reeds was verlopen werkt ook gewoon. Familie die al maanden een AlphaCrypt in een CI+ TV gebruikt heeft ook nog nooit problemen ondervonden, ook niet met een smartcard die nooit in een 'gecertificeerde' decoder heeft gezeten.
Riparius is offline  
Oud 9 september 2009, 09:24   #4
Henk2304
Senior Member
 
Henk2304's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kloe Bekijk bericht
Hallo,

Wel hoorde ik van de ziggo helpdesk dat de problemen konden worden veroorzaakt door de communicatie met de smartcard via de alphacrypt. Deze problemen zouden er niet zijn met de nieuwe CAM die ziggo zelf gaat uitbrengen... Is dit een verkoopstunt ?!?!?!?
Dat zou dan wel een hele foute stunt zijn zijn want tot nu toe zie ik in het Philips subforum alleen maar verhalen dat de nieuwe CI+ CAM van Ziggo helemaal nog niet samenwerkt met wat voor Philips CI+ TV dan ook.
__________________
L8r, Henk
Henk2304 is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > CI+ en DVB-C




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl