Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 september 2009, 11:10
ChristiaanW's schermafbeelding
ChristiaanW ChristiaanW is offline
Junior Member

Standaard Mag dit zomaar?

Hoi,

Wij hebben ziggo alles in 1 laten installeren. Daar kregen we de Humax-ontvanger bij. Deze bleek kapot, zoals geconstateerd door de installateur. Later kwam een andere installateur deze ophalen en is er een Samsung geplaatst (zonder medeweten, mijn ouders hebben er weinig verstand van). Deze is echter via Scart aangesloten en kan dus geen HD-beeld doorgeven. Andere kabels hebben we er niet bijgekregen. Bovendien lees ik op internet dat deze inferieur is aan de Humax-ontvanger. De klantenservice zegt niks te kunnen doen. Ik wil gewoon een werkende Humax-ontvanger... Wat moet ik doen?
Oud 5 september 2009, 11:12
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ChristiaanW Bekijk bericht
Hoi,

Wij hebben ziggo alles in 1 laten installeren. Daar kregen we de Humax-ontvanger bij. Deze bleek kapot, zoals geconstateerd door de installateur. Later kwam een andere installateur deze ophalen en is er een Samsung geplaatst (zonder medeweten, mijn ouders hebben er weinig verstand van). Deze is echter via Scart aangesloten en kan dus geen HD-beeld doorgeven. Andere kabels hebben we er niet bijgekregen. Bovendien lees ik op internet dat deze inferieur is aan de Humax-ontvanger. De klantenservice zegt niks te kunnen doen. Ik wil gewoon een werkende Humax-ontvanger... Wat moet ik doen?
En nadat ik er een tweede keer over wil bellen lijkt het wel alsof mijn telefoonnummer is geblokkeerd. Als ik de klantenservice bel krijg ik "Welkom bij Ziggo", waarna ik een liedje hoor en geen keuzemenu...
Oud 5 september 2009, 11:16
Gerardus's schermafbeelding
Gerardus Gerardus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in één basis/Ubee EVW3210
DTV: Humax 5200 + HUMAX 5050-C + TV extra
Standaard

Bij de Alles in één krijg je een gratis SD decoder of tegen bijbetaling een HD of een PVR. Als je bijbetaald heb voor HD, moet je die ook krijgen. Was de Humax een gratis SD dan staat Ziggo geheel in zijn recht.
Oud 5 september 2009, 11:25
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerardus Bekijk bericht
Bij de Alles in één krijg je een gratis SD decoder of tegen bijbetaling een HD of een PVR. Als je bijbetaald heb voor HD, moet je die ook krijgen. Was de Humax een gratis SD dan staat Ziggo geheel in zijn recht.
Excuses: De Humax is HD, de Samsung weet ik niet omdat ik nergens in de instellingen kan vinden hoe ik de output op 720p instel. Tevens hebben we bijbetaald voor HD.

Edit: Op het typenummer afgaand is ook de samsung HD.
Oud 5 september 2009, 11:52
Vijver's schermafbeelding
Vijver Vijver is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra Arris TM702B D-Link Dir-655
DTV: Humax IRHD-5000C & Humax IR- Fox C
Standaard

Citaat:
Excuses: De Humax is HD, de Samsung weet ik niet omdat ik nergens in de instellingen kan vinden hoe ik de output op 720p instel. Tevens hebben we bijbetaald voor HD.

Edit: Op het typenummer afgaand is ook de samsung HD.
Ik weet niet of de samsung380 en de humax5000 veel voor elkaar onder doen. Ik had eigenlijk op de samsung gerekend, had een kennis van me ook gekregen, maar ik kreeg de humax. Verder OK, prima beeld en daar gaat het toch maar om. Volgens mij heeft de samsung een zeer eenvoudige knop op de afstandsbediening waarmee je kunt wisselen tussen 576p,720p en 1080i.
Oud 5 september 2009, 11:52
TipX's schermafbeelding
TipX TipX is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Extra / Ubee
DTV: Panasonic TX-55AX630 CI+ & HUMAX 5200
Standaard

Als het de Samsung 380 is, dan is het een HD ontvanger. Deze kun je gewoon via een HDMI aansluiting verbinden met je TV zodat je HD beelden kunt ontvangen. Ik zou het apparaat zeker een kans geven, de beeldkwaliteit van de Samsung is erg goed.
Oud 5 september 2009, 12:53
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vijver Bekijk bericht
Ik weet niet of de samsung380 en de humax5000 veel voor elkaar onder doen. Ik had eigenlijk op de samsung gerekend, had een kennis van me ook gekregen, maar ik kreeg de humax. Verder OK, prima beeld en daar gaat het toch maar om. Volgens mij heeft de samsung een zeer eenvoudige knop op de afstandsbediening waarmee je kunt wisselen tussen 576p,720p en 1080i.
Helaas: de TV heeft enkel een componentingang voor HD. En daar hebben we geen kabel van erbij gekregen. Bij de Humax wel.
Oud 5 september 2009, 13:32
Gerardus's schermafbeelding
Gerardus Gerardus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in één basis/Ubee EVW3210
DTV: Humax 5200 + HUMAX 5050-C + TV extra
Standaard

Citaat:
Helaas: de TV heeft enkel een componentingang voor HD. En daar hebben we geen kabel van erbij gekregen. Bij de Humax wel.
Als ik het nu goed begrijp heeft je TV geen HDMI ingang en de Samsung geen componenteningang, zodat hij nu aangesloten is via scart. Een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Dan zal jouw TV wel niet de jongste meer zijn of een budgetmodel. Misschien dat je in de toekomst dit kunt veranderen. Hoe is trouwens de beeldkwaliteit? Is dit duidelijk slechter dan dat je van dit toestel mag verwachten?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten