Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie

Mededelingen

Ziggo Vaste Telefonie Discussies en vragen over Ziggo Vaste Telefonie, nieuwe diensten, tarieven e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 5 september 2009, 00:07   #1
reusink
Junior Member
 
reusink's schermafbeelding
Unhappy Telefoon werk niet meer na Arris TM702b installatie

3 september het nieuwe installatiepakket voor Alles in 1 extra gekregen.

Sinds de installatie werkt de telefoonaansluiting niet meer. Herhaaldelijk al met helpdesk gebeld / modem reset gegeven / stekker uit het stopcontact ...

Ik zie nu in de status van het modem de onderstaande gegevens. De telephony DHCP blijft op in progress staan. Wie kan helpen om dit spoedig op te lossen?? Helpdeks reageert alleen maar dat het in onderzoek is. ondertussen niet bereikbaar.

(via 192.168.100.1 is onderstaand schem om 23:30 zichtbaar geworden. nu kan ik er niet meer bij...)

Registration Status

CM State:Telephony-DHCP
Docsis-Downstream Scanning Completed
Docsis-Downstream Ranging Completed
Docsis-Upstream Ranging Completed
Docsis-DHCP Completed
Docsis-TFTP Completed
Docsis-Data Reg Complete Completed
Telephony-DHCP In Progress
Telephony-TFTP Not Started
Telephony-Reg with Call Server Not Started
Telephony-Reg Complete Not Started
reusink is offline  
Oud 6 september 2009, 21:29   #2
Martyin
Member
 
Martyin's schermafbeelding
Standaard re

Hoi,

Ik las vandaag je berciht...
Ik weet niet of het toeval is maar ik heb vergelijkbare situatie.
Telefonie plat, maar ook internet werkt niet.
Als ik nu in de status kijk, hangt hij op
Docsis-Data Reg Complete : In Progress en daarna :
Telephony-DHCP Not Started

Telephony-TFTP Not Started

Telephony-Reg with Call Server Not Started

Telephony-Reg Complete Not Started

Hij krijgt nog wel een tijd
TOD state : Retrieved
en als laatste
DHCP Attempts to obtain CM IP Address: Attempt(s) 1
Volgens de HD krijg ik geen DHCP.
Het zou simpel zijn en ik zou worden terug gebeld.
Kon ook in het weekend.
Tot op heden niets meer gehoord.
Maandag weer bellen.
Ondertussen vanaf woensdag avond geen telefoon en of internet meer.
ALs iemand een idee heeft.....
?
Martyin is offline  
Oud 10 september 2009, 09:56   #3
reusink
Junior Member
 
reusink's schermafbeelding
Angry Antwoord Ziggo : Firmware Modem in testfase

Het onderstaande antwoord heb ik op een klachtformulier via de Ziggo website ontvangen.

De modemfirmware is nog in test, er wordt op dit moment geen nieuwe release gedistribueerd.
Levert Ziggo modems uit die nog niet werken!! Dit is te idioot voor woorden!!

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Wij vinden het heel vervelend voor u dat onze dienstverlening niet is geweest zoals u van ons heeft verwacht. Voor de tekortkomingen in onze dienstverlening bieden wij u onze excuses aan.

Om het probleem voor u wat inzichterlijker te maken, probeer ik u een goed beeld te geven wat deze storing precies inhoudt.

Uw modem heeft op dit moment niet de juiste firmware om een goede telefonische verbinding tot stand te brengen. Onze medewerkers werken momenteel druk aan een passende oplossing om de Ziggo diensten zo snel mogelijk weer werkend te krijgen.

Uw modem zou een nieuwe firmware binnen moeten halen, die wordt op afstand geregeld. Helaas is deze nieuwe firmware op dit moment in een testfase, zodra dit een positief effect heeft op de modems zou deze firmware uitgerold worden.

Ik kan u nog geen indicatie geven van de verwachte oplostijd.
Mijn excuses voor dit ongemak.
reusink is offline  
Oud 10 september 2009, 10:07   #4
reusink
Junior Member
 
reusink's schermafbeelding
Standaard

Hieronder de versie van het Ariss Modem:

System: ARRIS EuroDOCSIS 3.0 / EuroPacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem
HW_REV: 7
VENDOR: Arris Interactive, L.L.C.
BOOTR: 1.2.0.7
SW_REV: 7.0.72
MODEL: TM702B
Serial Number: 92MBNV883827037

Options:
Firmware Build and Revisions
Firmware Name: TS070072_020509_model_7
Firmware Build Time: Feb 5 2009 15:58:45
reusink is offline  
Oud 10 september 2009, 10:17   #5
Martyin
Member
 
Martyin's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reusink Bekijk bericht
Hieronder de versie van het Ariss Modem:

System: ARRIS EuroDOCSIS 3.0 / EuroPacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem
HW_REV: 7
VENDOR: Arris Interactive, L.L.C.
BOOTR: 1.2.0.7
SW_REV: 7.0.72
MODEL: TM702B
Serial Number: 92MBNV883827037

Options:
Firmware Build and Revisions
Firmware Name: TS070072_020509_model_7
Firmware Build Time: Feb 5 2009 15:58:45

Zo....Bizar
Ik heb ook even naar de versie gekeken:
System:
ARRIS EuroDOCSIS 3.0 / EuroPacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem
HW_REV: 8
VENDOR: Arris Interactive, L.L.C.
BOOTR: 1.2.0.7
SW_REV: 7.0.72
MODEL: TM702B (Ik vermoed dat die B voor " beta" staat... whahahaha)
Serial Number:
95VBNV886853946

Ziet er redelijk identiek uit.
En dit kreeg ik als reactie op mijn klacht:

Via de website heeft u onlangs een vraag gesteld.

Uit onze administratie is gebleken dat u al telefonisch contact heeft gehad met de Klantenservice betreffende uw vraag of storing. Deze kwestie is toen behandeld door een van onze medewerkers en ik ga er zodoende vanuit dat uw probleem door de monteur wordt verholpen.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 per minuut). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice. Klik hier voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,
----------------


En wat het meest irritant is: Je kan niet terug reageren.!!!
Ze willen gewoon niet dat je kan contacten.!!!

Waarom niet?

Tijd voor een stap terug.. Ze moeten van Telefonie en Kabel en Electriciteit
en alle andere basis zaken weer een overheidsbedrijf maken.

Na alle privatiseringen is het alleen maar beroerder geworden.
Zakkenvullers...
Martyin is offline  
Oud 14 september 2009, 09:36   #6
reusink
Junior Member
 
reusink's schermafbeelding
Standaard Tijdelijke oplossing voor telefonische bereikbaarheid

Vorige week heb ik mijn telefoonnummer laten doorschakelen naar mijn mobiele toestel. Ik krijg nu alle gesprekken binnen op mijn mobiel.

Ik ga als het probleem opgelost is wel de gesprekskosten voor de doorschakeling aanvechten, die krijg je ongetwijfeld natuurlijk voor je kiezen.

Ik mocht het modem er niet afhalen, het modem zou een update moeten krijgen echter de software is nog in test en niet vrijgegeven. Als ze dit nu van te voren hadden gecommuniceerd had ik nog wel even gewacht met het aansluiten!!

Ook ervaar ik nog niet de 50Mb download, upload gaat wel richting 5 Mb.
reusink is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Telefonie > Ziggo Vaste Telefonie


Labels
ariss tm702b, nieuw modem, telefonie



Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl