Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 september 2009, 10:09
Reind's schermafbeelding
Reind Reind is offline
Member

Ziggo Internet: Connect Max & Play Complete
DTV: Horizon ,
Unhappy Dubbele verbindingen !

Ik heb van Ziggo een router Sitecom WL-579 = WL-600 i.c.m.een SBV5121E Cable modem van Motorola,nu doet zich het volgende probleem voor,n.l.,als ik op mijn desktop pc werk met windows Vista is er niets aan de hand met de verbinding,ga ik nu mijn laptop gebruiken met windows xp word na een poosje de verbinding verbroken,(gebeurt niet op de desktop PC).als ik dan op het icoontje druk van mijn laptop om te kijken naar netwerkverbindingen,zie ik maar 1 verbinding die verbonden is ,n.l.die van mij.
Ga ik nu de verbinding verbreken ,en druk ik weer op het icoontje komt soms nog een schermpje te voorschijn met de zelfde verbinding,dit is niet altijd het geval,maargoed,ga ik nu weer mijn verbinding verbreken en druk ik weer op het icoontje,komt er een ander schermpje te voorschijn met soms een stuk of 7 verbindingen,die van mij staat daar uiteraard ook tussen,ook weer als zijnde verbonden.
De verbinding is nu weer in orde,wat kan hier van de oorzaak zijn,het is net of ik van het kanaal gedrukt wordt.Overigens gebeurt dit alleen op mijn laptop en gebruik ik voor beide computers draadloos internet.
Het gebeurt ook wanneer ik alleen op mijn laptop werk.

Laatst gewijzigd door Reind; 4 september 2009 om 10:24
Oud 4 september 2009, 10:14
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Standaard

kijken of er een vrij kanaal bij je in de buurt is. Zorgen dat je laptop alleen op die ene router connected en niet op alles.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Oud 4 september 2009, 10:27
Reind's schermafbeelding
Reind Reind is offline
Member

Ziggo Internet: Connect Max & Play Complete
DTV: Horizon ,
Standaard Dubbele verbinding

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TRaSH Bekijk bericht
kijken of er een vrij kanaal bij je in de buurt is. Zorgen dat je laptop alleen op die ene router connected en niet op alles.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Kun je misschien iets duidelijker zijn,hoe kan ik zien wat een vrij kanaal is?ik weet dat het kanaal 6 is want dat heeft de monteur in het boekje geschreven.
Oud 4 september 2009, 12:24
TRaSH's schermafbeelding
TRaSH TRaSH is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus / CISCO EPC3212 / Router: Asus RT-N66U (Merlin build)
DTV: Humax iHDR-5050C Samsung 46C630/Sony 40Z5500 CI+
Standaard

network stumbler installeren en een tijdje laten scannen. Zeker in de drukkere uren. Dan krijg je een lijst met wat bezet is. Kanaal 6 is nogal een standaard kanaal voor veel routers
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten