Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 oktober 2009, 15:59
pleun's schermafbeelding
pleun pleun is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in 1 extra
Standaard

Nou ik heb sinds gisteren eindelijk alles in 1 extra, de arris weer aangesloten en alles lijkt redelijk stabiel zover. Alleen heb ik maar 1 downstream nu terwijl ik er vroeger 4 had. Snelheid is wel redelijk (45 down - 4.5 up).
Iets anders : bij mijn ziggo zie ik bij internet alles in 1 extra staan, maar televisie en telefoon is nog Z1. Is dat normaal of moet eigenlijk overal alles in 1 extra staan ?
Oud 2 januari 2010, 12:35
hefra's schermafbeelding
hefra hefra is offline
Junior Member

Ziggo Internet: basis/ motorola
Standaard Thuishelp

Bij mij valt de verbinding steeds weg. Wanneer ik dan naar thuishelp ga en deze laat draaien, waarbij ik alleen op verder klik dus geen modem uitschakel en ook geen verdere aktie onderneem. Herstelt de verbinding weer voor een tijdje? Volgens mij hebben ze de thuishelp in het leven geroepen voor een probleem waar ze zelf geen raad mee weten. Zijn er nog meer gebruikers die dit zelfde probleem hebben?
Oud 15 januari 2010, 23:10
Blom's schermafbeelding
Blom Blom is offline
Junior Member

Standaard

Ook ik heb dit probleem maar constant heel kort. Een halve minuut per keer, maar wel zo'n 10-30 keer per dag!
Oud 16 januari 2010, 08:22
Halkzor's schermafbeelding
Halkzor Halkzor is offline
Member

Ziggo Internet: AIE plus / Ubee EVM320b / Linksys WRT320N
DTV: Samsung DCB H360RS
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blom Bekijk bericht
Ook ik heb dit probleem maar constant heel kort. Een halve minuut per keer, maar wel zo'n 10-30 keer per dag!
Had ik in het begin ook.
Daar is toen een monteur voor geweest die na meting wist te vertellen dat mijn signaalsterkte op het overnamepunt wat ik gebruikte onvoldoende was.
Met mijn Motorola had ik daar geen last van, maar met de (blijkbaar gevoelige) Ubee was dat een drama.
Opgelost door de Ubee in de meterkast te plaatsen en een betere WLAN Router (Linksys WRT320N) te plaatsen.
Daarna geen problemen meer gehad.
Oud 16 januari 2010, 14:25
Blom's schermafbeelding
Blom Blom is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Halkzor Bekijk bericht
Had ik in het begin ook.
Daar is toen een monteur voor geweest die na meting wist te vertellen dat mijn signaalsterkte op het overnamepunt wat ik gebruikte onvoldoende was.
Met mijn Motorola had ik daar geen last van, maar met de (blijkbaar gevoelige) Ubee was dat een drama.
Opgelost door de Ubee in de meterkast te plaatsen en een betere WLAN Router (Linksys WRT320N) te plaatsen.
Daarna geen problemen meer gehad.
Maar het gebeurt pas sinds een aantal dagen/weken. Ik heb zelf een Linksys WRT54G en hij hangt inderdaad in de meterkast.
Oud 16 januari 2010, 15:19
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blom Bekijk bericht
Maar het gebeurt pas sinds een aantal dagen/weken. Ik heb zelf een Linksys WRT54G en hij hangt inderdaad in de meterkast.
Dat wil helaas niet zoveel zeggen.
Ik had er de eerste paar dagen ook geen enkele last van (heel af en toe gebeurde het 's nachts een keertje) maar van de ene op de andere dag was het volledig mis. Om de paar minuten uitval en resetten hielp op het laatst ook niet meer.
Maar als jouw Ubee al in de meterkast hangt zou het eigenlijk goed moeten zijn, of je aansluiting op het AOP (Antenne Overname Punt) is mogelijk niet helemaal goed.
Die heb ik zelf namelijk ook nog even vervangen door een nieuwe TRAS1000.
Wist ik tenminste zeker dat de groene kabel van buiten goed gemonteerd was (inclusief aardleiding) en dat het signaal mooi gesplitst wordt.
Alle beetjes helpen en als je zekerheid hebt dat iets goed is kun je dat verder elimineren.

Je kunt ook nog bij de Helpdesk vragen of ze even willen kijken waarom je ineens zoveel uitval hebt.
Heb ik ook gedaan en ik had veel teveel T3 meldingen.
Daarom kwam er een monteur binnen 2 werkdagen.....
Als je de inlogpagina van je modem kent kun je het ook zelf zien trouwens.
Oud 16 januari 2010, 19:26
Blom's schermafbeelding
Blom Blom is offline
Junior Member

Standaard

Op de inlogpagina van mijn modem (waar ik opties kan wijzigen etc) staat altijd alleen maar 1 soort logboek, namelijk wat er allemaal aan informatie uit gaat.

Alleen is het bij mij niet de eerst paar dagen maar bijna 3 jaar dat alles foutloos werkt. Vandaar het vermoedde dat het bij Ziggo ligt.

Gemailed naar ziggo had ik al, in hoop dat ze snel terug mailen.

Welke stappen adviseer jij dat ik eerst onderneem?
Oud 19 januari 2010, 08:31
Member

Standaard

Nou ben ik hier nog niet zolang mee bezig dus ik ben verre van een expert, maar ik heb al wel een aantal dingen opgestoken hier waar ik je misschien mee kan helpen.
Ik zal proberen het in Jip en Janneketaal uit te leggen zodat andere mensen er misschien ook wat aan hebben én omdat ik geen techneut ben.....

Allereerst is het belangrijk om te weten welk modem je hebt.
Een Ubee een Arris (Docsis 3.0 modems) of nog een 'ouderwetse' Motorola.
Ik ga er even vanuit dat je een Ubee modem hebt, ook al omdat ik die zelf heb en daar in het begin ook behoorlijk wat problemen mee heb gehad.
Nu inmiddels niet meer want mijn status zegt: System Up Time 28 days 19h:09m:59s

Maar goed, terug naar mijn verhaal: op de inlogpagina van de Ubee (lees berichtje van Parel om te zien waar je moet scannen of vraag het adres op bij de HelpDesk) kun je bijvoorbeeld zien hoeveel downstream kanalen er in gebruik zijn. ('Downstream Bonded Channels') Dat zijn er soms 1, soms 4, soms 6 en soms 8.(zoals bij mij in Tilburg)
Een en ander is, tijdens de uitrol van de nieuwe en hogere snelheden door Ziggo, afhankelijk van de plaats waar je woont en welk oude netwerk daar ligt (Multikabel, @Home enz.....) en hoever ze zijn met het aanpassen van het netwerk om het geschikt te maken voor de hogere snelheden.
Vast staat dat er daarbij overal in Nederland een bundeling van de downstream kanalen gaat plaatsvinden, omdat anders de nieuwe snelheden niet kunnen worden gehaald.

Waarom je tot nu toe geen last had, zou dus kunnen liggen aan het gegeven dat je nu ineens met gebundelde downstream kanalen te maken hebt waar je eerst maar één kanaal tot je beschikking had.
Maximaal haalt één zo'n kanaal namelijk 50Mb/s wat voldoende is voor AIE Plus en Z3 abonnementen bijvoorbeeld.
Dit komt vaak voor nadat het modem (handmatig, op afstand of uit zichzelf) gereset is en vanaf dat moment met die gebundelde kanalen wil gaan werken wat dan niet goed gaat.

Interessant om daarbij te weten is of je signaal per kanaal (de 'Power' waarde) binnen de normen valt.
Alles tussen de -4.0 dBmV en de 4.0 dBmV is goed.
Hoe dichter het rond de nulgrens ligt des te beter.
Ook de signaal ruisverhouding ( de SNR waarde) is belangrijk en hoort zo rond de 35.0 dBmV tot 45.0 dBmV te liggen.

Je kunt verder bij de Ubee ook kiezen voor de Advanced tab bovenaan de pagina.
Als je daar op klikt moet je admin en password invullen om verder te kunnen gaan.
Vervolgens ga je in het linkse menu naar de onderste keuze 'Event Log' en daarna kun je zien welke foutmeldingen er allemaal zijn.

Onder het kopje 'Event ID' staan de soort foutmeldingen zoals D103.0 of B 101.0 of R 5.0 en R 2.0 waarvan de laatste twee het 'Critical level' hebben.
De R 2.0 melding is daarbij het meest interessant, omdat die je T3 time-outs aangeeft, wat je in je 'Description' velden ook steeds kunt lezen..
Heb je namelijk veel T3 time-out fouten, dan is er iets mis met je signaal waardoor je verbinding wegvalt.

Zoals al eerder gezegd: Wat ik inmiddels door begin te krijgen is dat het bundelen van meerdere downstream kanalen door Ziggo dus een veroorzaker kan zijn van het plotselinge ontstaan van de uitval problemen.
Bij de Ubee is dat mogelijk, omdat het een modem is dat aanzienlijk gevoeliger is voor signaalschommelingen (zowel naar boven als naar beneden) in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Motorola.
De oplossing daarvoor komt binnenkort in de vorm van een firmware update die ervoor zou moeten zorgen dat je daar minder of zelfs helemaal geen last meer van hebt.

Zo, het is een heel verhaal geworden en ik hoop dat je hier iets mee kan.

PS: Heb je al gekeken wat er gebeurt als je rechtstreeks een LAN kabel in je modem steekt? Dus je WRT54G even er tussenuit laten.
----------------------------------------------------------------------------------
Even off-topic: Voor de Senior Members of Ziggo medewerkers die nog veel meer technische kennis hebben dan ik: Als ik er ergens volledig of enigszins naast zit hoor ik dat graag!
Ik ben namelijk altijd bereid om wat te leren waardoor ik zelf mogelijk mee kan helpen een oplossing te vinden voor eventuele problemen, in tegenstelling tot mensen die hier oeverloos gaan zitten klagen over contractuele verplichtingen van de kant van Ziggo en de waardeloze producten en service.
Die azijnzeikers zijn er hier namelijk al genoeg.
Oud 28 januari 2010, 11:48
Koetje's schermafbeelding
Koetje Koetje is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1
Standaard

Heb ook last (gehad) van kort wegvallende internet (en telefoon) verbinding. Altijd het bekende modem is goed, ligt aan blabla verhaaltje. Altijd aangedrongen op een monteur en het probleem bleek iedere keer in het wijkstation te liggen. Tot voorkort...weer het probleem echter Ziggo wou geen monteur sturen; moest de lampjes in de gaten houden, tijd noteren, wat ik deed (internetten/bellen/ TV kijken etc).
Na dik een week stonden er 2dagen lang meerdere Ziggo wagens bij een huis iets verderop in m'n blok....toch maar weer es bellen (waren nu toch in de buurt) Hij haalde m'n gegevens op...*stil*...zegt ie ineens: blijkbaar is het probleem groter dan verwacht, ik laat het onderzoeken. Hij kon niet aangeven wanneer het probleem opgelost zou zijn. Binnen het uur waren de wagens van Ziggo uit de straat en tot op heden geen problemen meer gehad (klopt dit af)

Zelf denk ik de oorzaak van mijn probleem een paar huizen verder op lag (zelfde blok, zelfde lijn/kabel). Stel ik had wel een monteur laten komen, deze had waarschijnlijk "nu" niets gevonden. Had ik wel mooi kunnen dokken terwijl mijn probleem waarschijnlijk is veroorzaakt door een storing/probleem elders....

Dit toont maar weer eens aan dat het probleem niet altijd bij de melder hoeft te liggen en dat is iets waar ze bij Ziggo wel vanuit gaan.... modem is goed, ligt aan...

Laatst gewijzigd door Koetje; 28 januari 2010 om 11:58
Oud 31 januari 2010, 01:11
iSneaker's schermafbeelding
iSneaker iSneaker is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra - Ubee modem
Angry

Ik heb sinds kort het AIE pakket (extra) daarvoor had ik Z3. En sinds ik Z3 heb en nu weer AIE gooit mijn modem constant mijn verbinding eruit. Ik word er helemaal gek van! Ik betaal 67 euro per maand. Dat is klere veel geld en die randebielen kunnen niet eens zorgen dat ik een vaste, stabiele verbinding heb. Als je belt dan vertellen ze je elke keer een ander verhaal. "reset uw modem" "er komt een update" "het ligt aan uw postcode gebied, er is daar storing" "ja die Ubee modems zijn niet helemaal goed" "wij kunnen u een monteur sturen".

Ik wil niet al die slappe excuses, zgn oplossingen. Ik wil dat mijn internet werkt! Ik denk dat ik Kassa en Radar ga berichten over dit slappe bedrijf!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten