Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Mededelingen

Humax iRHD-5000 (HD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de iRHD-5000 High Definition kabel ontvanger van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 september 2009, 14:08
borry52's schermafbeelding
borry52 borry52 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Max + volop bellen..
DTV: Quantis CI+1.3,Horizon 7401, Humax iHDR5050, Humax iRHD5000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theunissen Bekijk bericht
Dan moet je toch tegen je vrouw zeggen dat ze de zenders 71, 72 en 73 moet gebruiken i.p.v. de zenders 1, 2 en 3. Dat is de enige oplossing om de Ned 1, 2 en 3 goed te bekijken zonder beeldverlies, zonder geluidsverlies en zonder te schakelen naar HDMI. Maar ja dan treedt natuurlijk het volgende probleem op dat je vrouw een extra nummer moet intikken (7x) voor het weergeven van de Nederlandse zenders terwijl ze altijd gewoon 1, 2 en 3 gewend is En dat wil ze natuurlijk ook niet !
Dat verhaal van dat "beeldverlies" snap ik niet helemaal!!
Deze decoder geeft een erg goed beeld op SD en ik heb ondanks dat mijn LCD 5jaar oud is erg goed beeld.
Als ik bij gewone uitzendingen, dus geen HD, heen en weer schakel tussen HDMI en SCART zie ik bijna of geen verschil. Zelfs de HD uitzendingen worden op SCART erg goed weergegeven.
Daarbij is mij vrouw niet achterlijk, ze vindt alleen, net als ik, dat het moet werken waarvoor het is gemaakt, dus zowel HDMI als SCART.

Uiteidelijk was dat ook niet mijn vraag, ik wilde alleen weten of andere mensen ook last hebben van lipsync verschuiving op SCART omdat het in het begin, toen NED1,2 en 3 begonnen met HD uitzendingen het probleem niet bestond.
Als anderen dit ook hebben ligt het aan de uitzending, ben ik de enigste, dan ligt het aan mijn decoder,.......meer wil ik niet weten!
Je kunt je wel in allerlij bochten wringen om het te voorkomen maar het moet gewoon werken zoals het bedoeld is en ik heb nog garantie op dat ding.

Laatst gewijzigd door borry52; 5 september 2009 om 14:26
Oud 6 september 2009, 16:12
Bernd's schermafbeelding
Bernd Bernd is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Cisco EPC3928AD
DTV: Humax iHDR-5050C via Sony BDV-IT1000 Blu-ray Home Theater set
Standaard

Heb je al gekeken of er nieuwe software is voor deze Humax ontvanger? Kan best een bekend probleem zijn die reeds opgelost is ..... .
Oud 7 september 2009, 15:37
borry52's schermafbeelding
borry52 borry52 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Max + volop bellen..
DTV: Quantis CI+1.3,Horizon 7401, Humax iHDR5050, Humax iRHD5000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernd Bekijk bericht
Heb je al gekeken of er nieuwe software is voor deze Humax ontvanger? Kan best een bekend probleem zijn die reeds opgelost is ..... .
Heb ik inderdaad naar gekeken maar ik heb de laatste softwareversie er op staan.
Oud 10 oktober 2009, 09:40
ronvm's schermafbeelding
ronvm ronvm is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z3 / Ubee Modem / TP-Link Archer c7 Router
DTV: CI+ op LG 42LM620S LED Cinema 3D SMART TV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door borry52 Bekijk bericht

Uiteidelijk was dat ook niet mijn vraag, ik wilde alleen weten of andere mensen ook last hebben van lipsync verschuiving op SCART omdat het in het begin, toen NED1,2 en 3 begonnen met HD uitzendingen het probleem niet bestond.
Als anderen dit ook hebben ligt het aan de uitzending, ben ik de enigste, dan ligt het aan mijn decoder,.......meer wil ik niet weten!
Je kunt je wel in allerlij bochten wringen om het te voorkomen maar het moet gewoon werken zoals het bedoeld is en ik heb nog garantie op dat ding.
Nee, ik heb er geen last van maar heb de audio zowel als de video via HDMI lopen, wellicht zou het met scart wel zo zijn, maar ja...scart (evenals 'component-video') is dan ook analoog en als je audio digitaal binnenkomt en de audio is ook nog eens in DolbyD, is het wel heel logisch dat er 'tijdsverschil' in zit. Heb je dit ook met bijvoorbeeld 'Discovery HD' met de audio op DolbyD?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten