Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Mededelingen

Humax iRHD-5000 (HD-Tuner) Ervaringen, vragen en opmerkingen over de iRHD-5000 High Definition kabel ontvanger van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 september 2009, 16:01
borry52's schermafbeelding
borry52 borry52 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect en Play Max + volop bellen..
DTV: Quantis CI+1.3,Horizon 7401, Humax iHDR5050, Humax iRHD5000
Standaard Geen lipsync op Ned 1HD

Ik heb sinds een paar dagen dat Ned1,2 en 3 HD op de SCART aansluiting bij het journaal niet lipsync is, de andere zenders, zoals RTL4, zijn allemaal goed.
Als ik overschakel op HDMI is het goed, ook als ik de "taal" op stereo i.p.v. dolby zet is het o.k.
Aangezien ik een "oude" LCD-TV heb met een DVI ingang gaat hij bij het inschakelen altijd eerst naar SCART en moet ik hem handmatig op HDMI (DVI) zetten, dat is voor mij geen probleem maar mijn vrouw baalt hiervan, als zij de TV aanzet moet het gewoon werken zegt ze, en ze heeft gelijk.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Oud 3 september 2009, 17:05
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door borry52 Bekijk bericht
Ik heb sinds een paar dagen dat Ned1,2 en 3 HD op de SCART aansluiting bij het journaal niet lipsync is, de andere zenders, zoals RTL4, zijn allemaal goed.
Als ik overschakel op HDMI is het goed, ook als ik de "taal" op stereo i.p.v. dolby zet is het o.k.
Aangezien ik een "oude" LCD-TV heb met een DVI ingang gaat hij bij het inschakelen altijd eerst naar SCART en moet ik hem handmatig op HDMI (DVI) zetten, dat is voor mij geen probleem maar mijn vrouw baalt hiervan, als zij de TV aanzet moet het gewoon werken zegt ze, en ze heeft gelijk.
Pin 8 van de scart doorknippen,dan krijgt de tv geen schakelsignaal meer uit de scart.
Oud 3 september 2009, 17:11
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Pin 8 van de scart doorknippen,dan krijgt de tv geen schakelsignaal meer uit de scart.
Schiet niet erg op, dan gaat hij gewoon naar zijn interne analoge tuner.
Oud 4 september 2009, 20:31
Theunissen's schermafbeelding
Theunissen Theunissen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Samsung UE40B6000 met CI+, Philips 26PFL5604H met CI+, Humax ihdr-5400c en Humax HD5000
Standaard

Citaat:
Wie kijkt er nu Ned 1,2 en 3 HD via de SCART Deze logica ontgaat me volledig en je hebt er ook nog eens niets aan (het beeld van Ned 1,2 en 3 HD is ook nog eens een beetje verwormd als je het via de SCART bekijkt, wat ook wel begrijpelijk is). HD zenders zijn gewoon bedoeld voor HDMI en niet voor SCART.
Oud 4 september 2009, 20:38
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

HD zenders bekijken via scart betekend dat je geen HD kijkt...
De content van de zender is wel HD maar het gene wat jij op je tv te zijn krijgt is van een hele andere resolutie...........
Ook volgen de audio sporen een hele andere weg door de decoder.
Kortom het heeft geen zit om dit met een HDMI aangesloten TV/Lip-Sync probleem te vergelijken.
Oud 4 september 2009, 21:50
Bernd's schermafbeelding
Bernd Bernd is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Cisco EPC3928AD
DTV: Humax iHDR-5050C via Sony BDV-IT1000 Blu-ray Home Theater set
Standaard

Citaat:
Gewoon naar kanaal 71, 72 en 73 kijken.
Bernd
Oud 5 september 2009, 10:54
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theunissen Bekijk bericht
Wie kijkt er nu Ned 1,2 en 3 HD via de SCART Deze logica ontgaat me volledig en je hebt er ook nog eens niets aan (het beeld van Ned 1,2 en 3 HD is ook nog eens een beetje verwormd als je het via de SCART bekijkt, wat ook wel begrijpelijk is). HD zenders zijn gewoon bedoeld voor HDMI en niet voor SCART.
Als je goed hebt gelezen heb je gezien dat ik nog een oude LCD heb die niet automatisch naar HDMI (in mijn geval DVI) schakeld maar naar SCART.
Mijn TV is wel 1080i dus ik kan wel HD kijken als ik dat wil, maar aangezien NED1,2 en 3 zelden HD-programma's uitzenden, behalve het Journaal en een enkel ander live programma is het niet nodig om hem altijd op HDMI te zetten. Zelfs de wereldkampioenschappen in Berlijn, die overigens wel door de Duitse TV in HD werden aangeboden, heeft men op NED1 en 3 in SD uitgezonden omdat het te duur was.
De HD ontvanger heb ik in eerste instantie gekocht omdat mijn oude Samsung SD ontvanger de geest gaf en ik toch een nieuwe ontvanger nodig had, dan maar gelijk aan de toekomst denken.
Niet iedereen heeft een zak vol geld om bij elke verandering een nieuwe TV te kopen en moet roeien met de riemen die hij heeft!
Oud 5 september 2009, 10:57
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernd Bekijk bericht
Gewoon naar kanaal 71, 72 en 73 kijken.
Bernd
Als je van Dolby naar stereo schakeld is het ook goed, maar dat is niet de bedoeling.
Als het in Dolby aangeboden wordt moet het ook goed werken, toch?
En als ze een decoder verkopen met HDMI en SCART moet het ook goed werken op beide uitgangen.
Oud 5 september 2009, 13:34
Theunissen's schermafbeelding
Theunissen Theunissen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
DTV: Samsung UE40B6000 met CI+, Philips 26PFL5604H met CI+, Humax ihdr-5400c en Humax HD5000
Standaard

Citaat:
Als je goed hebt gelezen heb je gezien dat ik nog een oude LCD heb die niet automatisch naar HDMI (in mijn geval DVI) schakeld maar naar SCART.
Mijn TV is wel 1080i dus ik kan wel HD kijken als ik dat wil, maar aangezien NED1,2 en 3 zelden HD-programma's uitzenden, behalve het Journaal en een enkel ander live programma is het niet nodig om hem altijd op HDMI te zetten. Zelfs de wereldkampioenschappen in Berlijn, die overigens wel door de Duitse TV in HD werden aangeboden, heeft men op NED1 en 3 in SD uitgezonden omdat het te duur was.
De HD ontvanger heb ik in eerste instantie gekocht omdat mijn oude Samsung SD ontvanger de geest gaf en ik toch een nieuwe ontvanger nodig had, dan maar gelijk aan de toekomst denken.
Niet iedereen heeft een zak vol geld om bij elke verandering een nieuwe TV te kopen en moet roeien met de riemen die hij heeft!
Dan moet je toch tegen je vrouw zeggen dat ze de zenders 71, 72 en 73 moet gebruiken i.p.v. de zenders 1, 2 en 3. Dat is de enige oplossing om de Ned 1, 2 en 3 goed te bekijken zonder beeldverlies, zonder geluidsverlies en zonder te schakelen naar HDMI. Maar ja dan treedt natuurlijk het volgende probleem op dat je vrouw een extra nummer moet intikken (7x) voor het weergeven van de Nederlandse zenders terwijl ze altijd gewoon 1, 2 en 3 gewend is En dat wil ze natuurlijk ook niet !
Oud 5 september 2009, 13:48
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
En als ze een decoder verkopen met HDMI en SCART moet het ook goed werken op beide uitgangen.
Helemaal juist.
Als er op een decoder bepaalde uitgangen zitten dan behoren deze natuurlijk ook correct werken.
Er kunnen uiteenlopende redenen zijn waarbij je bij een HD decoder toch gebruik van de analoge (SD) uitgangen wil maken.

Er zijn zelfs ook gebruikers van een HD-decoder die (nog) geen HDTV hebben.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Humax > Humax iRHD-5000 (HD-Tuner)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten