Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 september 2009, 14:04
Martyin's schermafbeelding
Martyin Martyin is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra (50Mb) en Online ADSL (20 Mb) and basis digitaal HD Samsung....Humax en Cisco,...
DTV: Samsung en Cisco
Standaard

update.

Vandaag weer eens gebeld met de HD.
Ik kreeg een "dame" die echt GEEN verstand van zaken heeft.
GODVER..!
ik begin langzaam een beetje erg boos te worden.
De mensen van de HD vertellen me keihard,
" U heeft een IP adres en modem is gewoon online hoor... !"

NEEE ik ben gek, zit zonder iets gedaan te hebben ineens zonder telefonie / internet en u verteld mij dat het gewoon werkt?

WHAAAAAAAArgaggagagahghghg

wordt vervolgt.
Oud 8 september 2009, 22:23
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martyin Bekijk bericht
Wel, nu is het zo dat er dus niets tussen zit, (behalve de splitter.)
Situatie is echter dat er in het pand waar ik woon meer mensen wonen.
Het is 1 aansluiting die door een "data" splitter het TV/Rad signaal afpakt en naar een versterker stuurt.
De data uitgang heeft voldoende signaal tot in mijn huis waar de aansluiting zit. Alleen, heb ik dan geen tv meer. De TV kabel die uit de versterker komt is nl. op de data aansluiting geplaatst (losgekoppeld van de amp.) en is dus nu "data leiding" geworden.
Ik zoek dus eigenlijk naar een mogelijkheid om de kabel die binnenkomt te splitten op een zodanige manier dat er voor de andere bewoners niets veranderd en dat de kabel in mijn huis aankomt alsof er nog niets aanhangt.

Maar in principe moet het toch mogelijk zijn om dit te doen middels een wat professionelere (groep)versterker? hoe komt het signaal eigenlijk in de kast aan? (ik bedoel buiten) en wat gebeurt er na die kast?
Zit er groepsversterking? en dan verdelers?

Ik hoop dat je de situ begrijpt en mogelijk een oplossing weet.
Extra kabels trekken is nl. geen echte optie.
Nu zijn de andere bewoners met vakantie naar Amerika dus kon ik de versterker en andere zooi er allemaal afhalen. Maar nu hebben zij geen signaal. Op zich niets mis mee...

Dank je voor je informatie...

Je zou de TV-Data splitter kunnen vervangen door een standaard splitter zoals deze. Deze dempt minder dan een TV-Data splitter, dus het signaal voor je huisgenoten wordt zeker niet slechter.

Aangezien je modem nu nette signaalwaarden haalt, zullen de 3 dB die deze splitter dempt niet gevoeld gaan worden. De TV-Data splitter kun je dan in je eigen woning plaatsen.
Oud 8 september 2009, 23:50
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra (50Mb) en Online ADSL (20 Mb) and basis digitaal HD Samsung....Humax en Cisco,...
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tja Bekijk bericht
Je zou de TV-Data splitter kunnen vervangen door een standaard splitter zoals deze. Deze dempt minder dan een TV-Data splitter, dus het signaal voor je huisgenoten wordt zeker niet slechter.

Aangezien je modem nu nette signaalwaarden haalt, zullen de 3 dB die deze splitter dempt niet gevoeld gaan worden. De TV-Data splitter kun je dan in je eigen woning plaatsen.
Okay!
Thanx.
Ik geloof dat ik zelf nog zo'n splitter heb liggen. teminste , iets wat er op lijkt. Zal es kijken of dat gaat werken.

Overigens nog steeds geen internet en telefonie.
Hoe lang gaat het duren en wat is redelijk.
Als ik de rekening krijg (incasso) ga ik storneren...

to be continued
Oud 9 september 2009, 12:27
Member

Standaard re

Vmo weer gebeld.

Deze keer iemand die wel goed actie neemt ?
Ik kreeg de boodschap dat ze een monteur ging inplannen. Volgende week maandag (as) komt die langs.
Waarom nu ineens wel? zelfde melding zelfde probleem , week bellen en gezeur, nu ineens wel ?
Verschil is, ik had modem losgemaakt voor ik belde.

We gaan het beleven.

To be continued

Oud 9 september 2009, 17:01
william.abbo's schermafbeelding
william.abbo william.abbo is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in-1
Standaard Pfffff

Ik kan me nog herinneren dat toen ik telefoon van KPN had dit gewoon ALTIJD werkte, jaar in jaar uit!!! Ik lees hier alleen maar shit en ellende, en als het dan een keer niet werkt laten ze je doodleuk een week werken, is dus wel van de zotte!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martyin Bekijk bericht
Vmo weer gebeld.

Deze keer iemand die wel goed actie neemt ?
Ik kreeg de boodschap dat ze een monteur ging inplannen. Volgende week maandag (as) komt die langs.
Waarom nu ineens wel? zelfde melding zelfde probleem , week bellen en gezeur, nu ineens wel ?
Verschil is, ik had modem losgemaakt voor ik belde.

We gaan het beleven.

To be continued
Oud 10 september 2009, 14:24
Member

Standaard Nu breekt mijn klomp

Werkelijk...

Wat een eikels.

Ik kom net thuis en wat een verbazing...

Internet en telefonie weken weer.

En de monteur die staat ingepland voor Maandag AS.
Ik snap niets meer van Ziggo.
In elk geval ben ik blij dat het weer werkt.
bijna 50 down en 4,5 up.

We gaan zien voor hoe lang.
Kennelijk kon het dus toch op afstand. Ik ga in elk geval niet weer bellen
Als ze zelf hun communicatie goed op orde hebben komt die monteur dus niet.
Indien toch, krijgt hij een bak koffie en kan i weer gaan...

End of story...
4now
Oud 10 september 2009, 22:54
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Het zou op zich wel netjes zijn om de monteur even af te bellen/melden. Kan die man deze afspraak schrappen en kan hij ergens anders ingezet worden. De monteur kan hier ook niets aan doen, en hij word er vast niet vrolijk van als hij bij jou maandag voor niets komt, terwijl het probleem nu al opgelost is.

En in de vrijgekomen afspraak kan de monteur dan weer ingepland worden bij iemand anders waar hij wellicht wel iemand blij kan maken door een storing op te lossen en hij in elk geval niet voor niets komt.

Oud 11 september 2009, 07:21
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Het zou op zich wel netjes zijn om de monteur even af te bellen/melden. Kan die man deze afspraak schrappen en kan hij ergens anders ingezet worden. De monteur kan hier ook niets aan doen, en hij word er vast niet vrolijk van als hij bij jou maandag voor niets komt, terwijl het probleem nu al opgelost is.

En in de vrijgekomen afspraak kan de monteur dan weer ingepland worden bij iemand anders waar hij wellicht wel iemand blij kan maken door een storing op te lossen en hij in elk geval niet voor niets komt.

Dat had ik inmiddels ook al bedacht.
Al gedaan

Fijn weekend allemaal...
Internet en Telefonie! doen het nog...
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten