Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Zenders

Mededelingen

Digitale TV - Zenders Alles over het zenderaanbod van Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 7 oktober 2009, 19:13   #31
digitalekabeltelevisie
Senior Member

digitalekabeltelevisie's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Curioso Bekijk bericht
Kijk naar Rekam en Caiway, die zitten op dezelfde kabel; Rekam geeft alleen gratis zenders door, Caiway ook zenders waar ze voor moeten betalen en zij hebben dus een groter, duurder basispakket (met de RTL zenders erbij dus). Het merendeel van de mensen kiest dan toch voor dat duurdere pakket, we kunnen blijkbaar niet zonder RTL. En RTL heeft dus veel te zeggen bij de kabelboeren.
36% is overgestapt van Rekam naar Caiway, zou ik geen meerderheid willen noemen..

De RTL (en SBS) zenders waren bij Rekam altijd al wel analoog beschikbaar, maar inderdaad niet in het digitale pakket. Nu gaan deze zenders ook in het digitale pakket van Rekam komen. Maar voor Discovery en Eurosport moeten mensen overstappen naar Caiway.
digitalekabeltelevisie is offline  
Oud 8 oktober 2009, 07:55   #32
stijnec
Junior Member

stijnec's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank-NL Bekijk bericht
Altijd weer zo'n mislukte analogie erbij. Nee, tv kijken is niet hetzelfde als een internetsite bekijken. Ziggo heeft niets te zeggen over welke sites ik bezoek.

Echter, je betaalt voor het ontvangen van de tv signalen, de content aanbieders verdienen hun geld voor het produceren met reclame. Dat ze daarmee ook mogen bepalen dat je de reclame niet zomaar mag skippen met een opname, is eigenlijk niet meer dan redelijk. Ja, vervelend voor de kijker, maar als iedereen de reclame skipt heb je ook weinig meer om te kijken he.

Dat het geen ideaal model is, is weer een heel andere discussie. Daar ga ik me nu niet aan wagen.
iets vriendelijker mag ook wel, bedankt. Ik vind dat er geen verschil is tussen tv signaal en internet signaal. In beide gevallen haal je data binnen, met internet kun je ook dingen doen die content aanbieders niet leuk vinden, zoals illegaal downloaden van dvds etc, als Ziggo consequent zou zijn en dat onmogeljik zou maken zouden er heel veel klanten weglopen. Ik hoop dat het met CI+ hetzelfde zal zijn. Daarbij, Ziggo heeft eerst al haar klanten lekker gemaakt door het verkopen van hdd recorders waarmee je onbeperkt kunt opnemen en afspelen, en waarmee je kunt doorspoelen wat je wilt. Als dat opeens onmogelijk wordt gemaakt kun je verwachten dat je klanten in opstand komen.
stijnec is offline  
Oud 8 oktober 2009, 08:35   #33
Frank-NL
Senior Member

Frank-NL's schermafbeelding
Standaard

Tsja als jij vindt dat tussen internet en tv geen verschil zit heeft het verder ook weinig zin om erover te discussieren.

Trouwens, waar heeft Ziggo reclame gemaakt met het doorspoelen van reclames dan? Alleen het pauzeren van een tv programma en het opnemen ervan.

Mensen lezen echt maar wat ze willen lezen he, en vervolgens nog gaan claimen ook met die onjuiste informatie.
Frank-NL is offline  
Oud 8 oktober 2009, 14:15   #34
dragnar
Junior Member

dragnar's schermafbeelding
Standaard

Zoals gewoonlijk dus weer genaait worden
mochten ze zulke dingen gaan doen gewoon een goedkoope p.c koopen ( zuinige uiteraard ( daar een t.v tuner kaart in duwen )( zijn er ook voorci+)
en alles via de p.c doen en hoppa weg beveiligingen
harddisc recorder enz alles in 1 voor zelfde prijs van die interactieve t.v kast van ziggo
onbeperkt opneemen tot je hd vol zit
simpel toch XD
ken je meteen huis op je p.c internetten ( en downloaden ) * bij duurdere en betere p.c
ook gamen enz

lang leven de p.c
ken hier ook opnemen door spoelen en terug spoelen zonder interatieve televisie ( ook uitzending gemist XD ) en film on demand
( film on demand via betaal website

mocht er geen kaart zijn gewoon je kastje op de p.c aan sluiten ( hier ook gedaan ) en dan signaal via de receiver naar je p.c lootsen ( met een hdmi-IN en dan signaal dus op de p.c ontvangen

dvd,s enz reclame standaart overslaan met de p.c

Laatst gewijzigd door dragnar; 8 oktober 2009 om 14:26
dragnar is offline  
Oud 9 oktober 2009, 08:29   #35
stijnec
Junior Member

stijnec's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Tsja als jij vindt dat tussen internet en tv geen verschil zit heeft het verder ook weinig zin om erover te discussieren.

Trouwens, waar heeft Ziggo reclame gemaakt met het doorspoelen van reclames dan? Alleen het pauzeren van een tv programma en het opnemen ervan.

Mensen lezen echt maar wat ze willen lezen he, en vervolgens nog gaan claimen ook met die onjuiste informatie.
Als Ziggo zo eerlijk is als jij het voorspiegelt moeten ze ook in hun reclame tegen de klant vertellen dat die klant met de nieuwe ci+ ontvanger weliswaar kan pauzeren en opnemen, maar dat programma niet kan doorspoelen, en het programma ook binnen een bepaalde tijd moet bekijken omdat het anders op afstand wordt gewist van de harde schijf. Dat heb ik nergens gelezen in de communicatie over ci+. Wel een hoop "voordelen", maar over de enorme nadelen voor de eindgebruiker wordt nergens gesproken. Ik noem dat misleiding, maar jij wult wel weer ergens in de kleine lettertjes een zin hebben gevonden die deze misleiding rechtvaardigt.
stijnec is offline  
Oud 9 oktober 2009, 08:52   #36
Frank-NL
Senior Member

Frank-NL's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnec Bekijk bericht
Als Ziggo zo eerlijk is als jij het voorspiegelt moeten ze ook in hun reclame tegen de klant vertellen dat die klant met de nieuwe ci+ ontvanger weliswaar kan pauzeren en opnemen, maar dat programma niet kan doorspoelen, en het programma ook binnen een bepaalde tijd moet bekijken omdat het anders op afstand wordt gewist van de harde schijf. Dat heb ik nergens gelezen in de communicatie over ci+. Wel een hoop "voordelen", maar over de enorme nadelen voor de eindgebruiker wordt nergens gesproken. Ik noem dat misleiding, maar jij wult wel weer ergens in de kleine lettertjes een zin hebben gevonden die deze misleiding rechtvaardigt.
Ik heb al eerder aangegeven dat het skippen van reclame uiteindelijk zal zorgen dat het complete aanbod van programma's verdwijnt. Dat lijkt me pas een nadeel voor de kijker. Nogmaals, ik ga niet in discussie of dit model het meest ideale is. Aan de ene kant willen mensen leuke programma's, aan de andere kant moeten die ook betaald kunnen worden. Nederlanders zijn verder ook maar weinig te porren voor betaaltv, hoewel er volgens mij wel steeds meer premium paketten worden verkocht. Maar eredivisie live is niet voor niets bijna failliet.

Over welke tijdsspanne het gaat om het programma te mogen kijken heb ik geen idee, normaal neem je een tv programma op om het later te kunnen kijken en niet om tot in de eeuwigheid te bewaren lijkt me. Anders is er altijd nog uitzendinggemist etc. Of nostalgienet, kan je de bewaarde polygoonjournaals uit 1950 nog eens bewonderen
Frank-NL is offline  
Oud 9 oktober 2009, 09:16   #37
The_Doman
Senior Member

The_Doman's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Over welke tijdsspanne het gaat om het programma te mogen kijken heb ik geen idee, normaal neem je een tv programma op om het later te kunnen kijken en niet om tot in de eeuwigheid te bewaren lijkt me. Anders is er altijd nog uitzendinggemist etc. Of nostalgienet, kan je de bewaarde polygoonjournaals uit 1950 nog eens bewonderen
Zo denk jij er dan misschien wat makkelijk over.
Anderen willen misschien bepaalde opnames langdurig kunnen bewaren/archiveren.
En dan brengen uitzendinggemist, nostalgienet etc natuurlijk ook maar een beperkte selectie van het aanbod.
Ook zijn er vaak (live) uitzendingen van evenementen welke maar eenmalig uitgezonden worden.
The_Doman is offline  
Oud 9 oktober 2009, 10:07   #38
Curioso
Senior Member

Curioso's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnec Bekijk bericht
Op dit moment zijn er nog geen CI+ gebaseerde ontvangers die kunnen opnemen, het gaat hier om een inperking waar we mogelijk in de toekomst tegenaan zullen lopen.
Curioso is offline  
Oud 9 oktober 2009, 10:12   #39
Curioso
Senior Member

Curioso's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
In de kijkcijfers worden opgenomen programma's die binnen 6 dagen bekeken worden meegerekend, en die tellen dus mee voor het bepalen van reclame inkomsten. Het is dus niet ondenkbaar dat de commerciële zenders als eis gaan stellen dat opgenomen programma's niet langer dan 6 dagen bekeken mogen worden, als je daarna kijkt zouden ze er toch geen inkomsten meer aan kunnen ontlenen.
Curioso is offline  
Oud 9 oktober 2009, 11:30   #40
Paros
Senior Member

Paros's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Ik heb al eerder aangegeven dat het skippen van reclame uiteindelijk zal zorgen dat het complete aanbod van programma's verdwijnt. Dat lijkt me pas een nadeel voor de kijker.
Ik kijk liever niet, dan ik naar reclame moet zitten te kijken.
Liever betaal ik dan extra b.v. voor Film1....
Paros is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Zenders

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten